Ik heb even wat vraagjes over een keizersnede. - hoe lang moet je na die tijd in het ziekenhuis blijven? - is je baby wel de hele tijd bij je? - is er genoeg kans om de borstvoeding te laten slagen na een keizersnede? - doet de ruggenprik heel erg pijn? Bedankt!
Hey meid. Ik krijg binnenkort mijn 3e ks. Hier in het zh is het zo dat je rond dag 4-5 weer naar huis mag als alles voorspoedig verloopt. De baby mag hier bij je op de kamer blijven, zeker als je bv geeft. Bij een ks zeggen ze dat bv wat later opgang komt omdat het geen natuurlojke bevalling is geweest en omdat je zelf nog niet zo mobiel bent. En over de ruggeprik kan ik niet goed oordelen. Bij de laatste ks hebben ze er 9keer over gedaan om hem goed te zetten en tja toen deed het me wel pijn. Heb weken met een blauwe pijnlijke rug gelopen. Maar als het in een of twee keer gelukt was had het me niet zo'n pijn gedaan. Zodra hij goed zit begint gelijk de verdoving te werken, Hopelijk draaid je kleintje nog en is het niet nodig.
Ik kan je alleen iets vertellen over de ruggenprik. Probeer zo veel mogelijk te ontspannen en goed naar de aanwijzingen van de artsen luisteren. Bij mij werd mijn rug eerst verdoofd ( dat brand een klein beetje) en daarna werd de echte prik pas gezet. Voelt een beetje vreemd, maar heeft absoluut geen pijn gedaan. Het meest zere vond ik nog toen hij er weer uit mocht en ze de pleister losmaakte haha. Rug was meteen geharst
Ik moest 4 dagen in het ziekenhuis blijven. Eigenlijk langer, maar ik hield het er echt niet meer vol en heb gesmeekt of ik alsjeblieft naar huis mocht. Mijn baby kwam na een uur of 2 bij me, en is af en toe weggeweest voor controles. De rest van de tijd lag ze naast me. De borstvoeding ging vrij moeizaam in het begin, maar ik weet niet of dit door de ks kwam. De ruggenprik was een hel. Het voelde alsof ik van binnen in mijn rug in brand stond. Dat gevoel hield denk ik zo´n 5 minuten aan.
Kna geen ervaring delen over een ks maar wel over de ruggenprik. Ik vond het echt 1 van de engste dingen die konden gebeuren maar toen ik hem uiteindelijk aangeboden kreeg was ik er zo blij mee! Ik heb niets van het zetten gevoelt op een klein beetje druk na en ik zou er ondanks dat ik er erg bang voor was zo weer opnieuw voor gaan want het viel me 100% mee. Het gene waar ik het meeste last van had was het wondje toen hij er eenmaal uit was dat een beetje irritant aanvoelde maar dat was eigenlijk niets om over naar huis te schrijven.
Zafira en done: jullie hebben het over een andere ruggenprik die tijdens de bevalling gezet word denk ik of niet?
Ik heb zelf bijna 2 jaar geleden een spoedkeizersnede gehad (na 2 dagen inleiden had ik een gedeeltelijk losgelaten placenta met 38,1 week). En ik krijg heel binnenkort een geplande keizersnede Mijn ervaringen, hopelijk heb je er iets aan! - hoe lang moet je na die tijd in het ziekenhuis blijven? Ik ben op vrijdagavond om 20.15u bevallen dmv een spoed KS en mocht zondagochtend 11.00u naar huis. 5 dagen later liep ik over dorp... - is je baby wel de hele tijd bij je? Robine ging na de KS even naar het aangrenzende kamertje voor de checks door de arts. Toen ik werd gehecht ging ze alvast met m'n man naar de afdeling. Ik volgde daar kort na (hoefde niet naar uitslaap of verkoeverkamer). - is er genoeg kans om de borstvoeding te laten slagen na een keizersnede? Bij mij kwam de BV onmiddellijk op gang en ze heeft ook gelijk goed gedronken. Nooit problemen mee gehad, ik was daar ook wel bang voor, omdat je het toch regelmatig hoort! Maar ik heb 6 maanden gevoed en toen was madam het zat . - doet de ruggenprik heel erg pijn? Nee!!! Ik ben als de dood voor naalden maar die ruggenprik was echt een eitje. De infuusnaald vond ik vele malen verschrikkelijker . Hier vooral goede en positieve ervaringen dus! @Zafira en Done, een ruggenprik als pijnbestrijding is een andere dan voor een keizersnee. Epiduraal/spinaal. Er blijft bij een ruggenprik als pijnbestrijding toch ook een slangetje in je rug zitten? Bij de keizersnede is het 'gewoon' injectie. Heel veel succes!! Groetjes Lara
- hoe lang moet je na die tijd in het ziekenhuis blijven? Ik moest vier dagen blijven. - is je baby wel de hele tijd bij je? Nee, dat duurde bij mij erg lang. Misschien is je gyn te porren voor een 'natural cesarean' - is er genoeg kans om de borstvoeding te laten slagen na een keizersnede? Ja, maar geef dit tijdig aam bij je gyn. Een beetje ziekenhuis heeft een goed protocol en streeft er naar om de baby binnen een half uur aan te leggen. De VBN heeft een (betaalde, 0,95) brochure over bv na een ks die wel de moeite waard is. Goed inlezen en voorbereiden is het halve werk. - doet de ruggenprik heel erg pijn? Ik vond het meevallen, maar ik had al 14 uur weeën achter de rug. Succes! Ik hoop dat je toch nog een kans krijgt om vaginaal te bevallen!
Mijn ruggenprik was er idd 1 met dat draadje wat in je rug blijft zitten. Dus met een keizersnede is het dus anders lees ik. Sorry meid, dan kan ik er niks over zeggen.
- hoe lang moet je na die tijd in het ziekenhuis blijven? Ik bleef 4 dagen - is je baby wel de hele tijd bij je? De mijne ging naar de medium care vanwege opstartproblemen maar anders mag het wel - is er genoeg kans om de borstvoeding te laten slagen na een keizersnede? Bij ons niet gelukt, maar ik mocht mijn baby pas bijna 4 uur na de geboorte aanleggen. Na een ruime week BV ben ik helemaal gestopt omdat hij teveel afviel - doet de ruggenprik heel erg pijn? Valt mee hoor, de 14e (!!) poging was pas raak hier, ze hebben op twee niveaus geprobeerd en de naald botste wel de hele tijd op bot enz maar gek genoeg deed het niet veel pijn. (dat de verdoving vervolgens alleen maar aan de rechterkant zat en mijn hele linkerkant nauwelijks verdoofd was, was wel wat pijnlijk tijdens de ingreep... Maar ik zei niks, want wilde geen narcose ) overigens bleef hier wel een draadje achter in mijn rug die er na 24 uur weer uitging, daarmee kon ik de eerste dag zelf verdoving bij nemen als ik wilde. Eenmaal thuis jeukten de 14 gaatjes heel erg en voelde mijn rug op die plaats echt beurs aan (niet zo gek eigenlijk). Succes, ik vond het een geweldige ervaring! En relaxter dan vaginaal bevallen
5 dagen is standaard, maar heb je zelf geplast gedouched en ben je mobiel mag je vaak wel eerder naar huis, meestal op dag 4..sommige zelfs nog eerder.... Bij mij wel, totdat ze erachter kwamen dat hij het moeilijk had en toen ging die naar de kinderafdeling. Maar in principe zijn ze gewoon meteen bij je na de keizersnede. Bij mij was het zelfs dat vanaf het moment dat hij eruit was hij bij me was, ondanks dat in het boekje wat anders stond. De baby word apart naar de verkoever kamer gebracht van jouw...bij mij was het zo dat manlief hem de hele tijd heeft gedragen en hij dus niet bij me weg is geweest. Als je doorzet, het kan na een keizersnede soms moeilijk op gang komen. Ons ziekenhuis is borstvoedingsgecertificeerd, en ik kreeg meteen een kolf en er werd veel aandacht aan besteedt aan het aanleggen en hoe het verder ging. ruggenprik pijn? nee niet echt..je word verdoofd van te voren. Tenminste hier wel hoor..... Voelde er daarna niets meer van, behalve dat hij te hoog was gezet...maar dat is weer iets anders. Groetjes, Miranda
- hoe lang moet je na die tijd in het ziekenhuis blijven? Vraag is geloof ik al beantwoord - normaal 4/5 dagen. Ik mocht een dagje langer blijven omdat de kleintjes op de NICU lagen en er nog geen plek was in het Ronald McDonaldhuis. - is je baby wel de hele tijd bij je? nvt bij ons - ze lagen op de NICU. Ik kon daar wel elk moment van de dag met bed en al naartoe gereden worden. - is er genoeg kans om de borstvoeding te laten slagen na een keizersnede? Zelfs met een ks na 29w zwangerschap kwam de bv bij mij goed op gang - wel pas wat later. De eerste dagen was ik blij als er een paar cc uit kwam, op dag 6 kreeg ik stuwing en vanaf dat moment ging het als een trein. Heb ze tot ruim 4 maanden alledrie volledig kunnen voeden. - doet de ruggenprik heel erg pijn? Had persweeën en die voelde ik wel heftiger toen ik moest zitten voor de ruggeprik. De prik zelf heb ik nauwelijks gevoeld. Heel veel succes!
hoe lang moet je na die tijd in het ziekenhuis blijven? hier 72 uur, maar je krijgt een extra nacht als je kindje `s avonds wordt geboren (was bij mij beide keren het geval) - is je baby wel de hele tijd bij je? Dochter niet die werd tijdens het het hechten weg gebracht en zag ik heel even toen ik terug op de zaal was. Daarna ging ze naar de kinderafdeling waar ze opgenomen was. Zoonlief wel: hij bleef bij met tijdens het hechten, op de vercouver en op de zaal ook. - is er genoeg kans om de borstvoeding te laten slagen na een keizersnede? Geen idee heb geen borstvoeding gegeven, maar het beleid was bij zoon verander t.o.v. bij dochter om de borstvoeding een grotere kans van slagen te geven. - doet de ruggenprik heel erg pijn? Ik kreeg hem tijdens de weeen dus zonder weeen weet ik niet. Voor de ks werd er bij gespoten. Tijdens weeen had ik al moeite genoeg om goed te zitten en te blijven zitten @Carulli: ik ook niet, maar de ruggenprikken had ik al tijdens de poging tot natuurlijk bevallen gehad.
Hier ga ik het dus inderdaad over hebben. Ik zou het fijn vinden als mijn kind meteen bij mij mag blijven na de controles en niet weg gaat tijdens het hechten.
- hoe lang moet je na die tijd in het ziekenhuis blijven?Ik ben donderdagavond bevallen en zou zondag naar huis mogen maar omdat Stijn teveel was afgevallen zijn we een nachtje langer gebleven. Als je je goed voelt, naar het toilet bent geweest, hebt gedouched dan mag je in principe naar huis. - is je baby wel de hele tijd bij je? Tijdens het dichtnaaien was hij bij m'n man en de kinderarts, daarna geen seconde uit m'n zicht geweest. Eerste nacht heeft ie in m'n armen geslapen, ik helemaal niet geslapen - is er genoeg kans om de borstvoeding te laten slagen na een keizersnede? Geprobeerd en goed begeleid maar meneer snapte het niet, ben gaan kolven - doet de ruggenprik heel erg pijn?Ik vind van niet (maar ben ruggenprikken 'gewend') Succes!
Ik ben bij de eerste 5 dagen in het ziekenhuis gebleven, bij de tweede 2 dagen. Zondagmiddag bevallen en dinsdagochtend naar huis. Dat wilde ik heel graag en had alweer gedouched etc. Ze vonden het wel heel vroeg. Mijn dochtertje heb ik 26 maanden bv gegeven na een ks, dus dat kan prima hoor! Mijn kindjes kwamen op de uitslaapkamer bij mij. Bij de oudste vrijwel direct na de operatie en bij de jongste duurde dat een uurtje, dat vond ik wel heel lang. Ik vond de ruggeprik helemaal geen pijn doen. Je voelt alleen de verdoving eigenlijk.