Bij mijn keizersnede had ik mijn kindje pas na anderhalf uur bij me. het was al aangekleed en wel en had het nog niet naakt gezien. Direct aan de borst om toch de borstvoeding op gaan te krijgen. Nu zou ik bij een eventuele 2e keizersnede dit graag anders zien. Bij wie was dit anders? en hoe ging het? Kan je dat regelen in ziekenhuis?
hoi hoi, als ik je een tip mag geven stel een bevallingsplan op...dit heb ik ook gedaan en ze hebben er goed naar gekeken..bij mij is het uiteindelijk een spoed keizersnede geworden maar toch hebben ze er goed naar geluisterd.. op de ok zelf mijn dochtertje al denk 5 a 10 minuten bij m e gehad in doeken..daarna is ze toen ik gehecht werd in een couveuse gelegd en is er niets mee gdaan.. ik kwam na half uurtje denk ik weer op de afdeling terug en ze lag daar dus in de couveuse naakt alleen pampertje om...toen hebben ze haar eerst een goede drie kwartier bij mij gelegd huid op huid en aangelegd en pa na die tijd is ze schoongemaakt en gewogen/gemeten.en aangekleed.. xxxxxxx
Ik ben afgelopen week een spoedkeizersnee gehad en mijn zoontje mocht na de eerste controle direct huid op huid buidelen bij papa. Na een uur werd ik wakker van de narcose en mijn man kwam binnen vijf minuten bij mij met mijn zoon. Hij had alleen een luiertje aan. Op de uitslaapkamer lag hij al bij mij op de borst. Het kan dus wel! Ik heb dit van te voren wel duidelijk vermeld in mijn geboorteplan en deze heeft de verpleging ook echt gelezen en uitgevoerd. Ik heb wel gemerkt dat je een beetje mondig moet zijn in het ziekenhuis anders gaan ze over in standaard procedures.
Bij mij mocht hij na de controles na een paar minuutjes even bij me en daarna ging hij met papa naar boven. Ik kwam een uurtje later boven en daarna werd hij weer bij me gelegd. Lijkt me vreselijk als je zo lang op je kindje moet wachten!
Ik heb haar wel even in doeken vast gehad na dat ze was geboren, maar dat was naar mijn idee een paar minuutjes. Toen ging ze weg. Maar een geboorteplan is een goed tip. Moet je dit met je verloskundige en gynaecoloog bespreken en zijn er speciale formats voor?
Ik zou even googlen...ik heb gewoon een A4tje gemaakt met tien punten. Ik raad je aan het plan zo beknopt mogelijk te houden, dan lezen ze het sneller en beter dan een heel verhaal. Mijn verloskundige had trouwens ook een A4 met vragen die ik heb moeten beantwoorden. Deze vragen kwamen overeen met mijn geboorteplan.
ik had het al opgesteld vantevoren ivm gewone bevalling en had daar dus ook een stuk keizersnee in verwerkt...en iedere gyn en vk staat open voor eenbevallingsplan en zullen dit ook zo veel mogelijk proberen aan te houden..je moet ze er alleen wel op wijzen en zorgen dat je m altijd uitgeprint bij je hebt...
ja ik had de vorige keer gehoopt op thuisbevalling en vk had het hier nooit over gehad. Moest met 41 wk naar Zh voor Controle en moest toen direct blijven. Die verliep zo anders. Nu een andere vk praktijk(in het ZH) dus zal het er eens met ze over hebben.
Bij mij is het geen keizersnede geworden, maar ik heb het er van te voren wel heel erg duidelijk over gehad. Als T. gewoon gezond was dan had ze bij papa gebuideld, lekker huid op huid contact
ik ben ook in augustus 2010 bevallen d.m.v. een keizersnede, maar hier bleef zoonlief wel bij mij. Toen ik gehecht werd hield papa hem vast en daarna kreeg ik hem op me onder warme dekens. Zo hebben we lekker op de vercouver gelegen en daarna gezellig naar de kraamafdeling. Dochter zag ik ook pas uren later weer een keer, vond ik ook niet zo`n succes. Lag me een partij druk te maken op de vercouver en zij maar zeuren over mijn bloeddruk en daarna ging ze weg en vergat me helemaal.
45 min later lag ze aan de borst. Ik had haar al wel even gezien en haar hoofdje mogen aaien. Heb denk ik 25 minuten op de verkoever gelegen, de rest was hecht-tijd. Mijn dochter zat naakt tegen papa aan, met dekens om hun heen. Heerlijk om je kindje nog zo puur tegen je aan te kunnen hebben. Ik heb dit ook aangegeven dat ik dat graag wilde en dat was geen probleem.
ik ga het zeker meenemen naar de Vk, Of het langer bij mij mag en anders buidelen bij papa. Ik vindt eigenlijk dat het Zh dit soort dingen zelf moet voorstellen aan de mama's en papa's. wij wisten niet eens hoe lang we gescheiden zouden zijn. Het was ons wel kort ervoor vertelt, maar de tijd niet echt duidelijk. Dat buidelen kon, wisten we niet en de verpleegkundig had het dus maar gewoon aangekleed.
bij ons in het ziekenhuis krijg je rond de 34ste week een afspraak met een verpleegkundige en hier kun je al je wensen en ideeën kenbaar maken. Als Dylan op de geplande dag van de keizersnede zou komen en alles zou goed met hem gaan, dan zou hij met papa naar de vercouver komen.(was niet de richtlijn, maar wij hebben gevraagd of er een uitzondering gemaakt kon worden.) Dylan meldde zich aan met precies 36 weken en moest dus naar de kinderafdeling. Ik heb hem wel even op de OK gezien. Papa ging met hem mee en mocht hem geen seconde uit het oog verliezen (van mij) Na het hechten en een half uurtje op de vercouver mocht ik naar hem toe. Hij had een pamper aan en een aantal slangetjes. Hij werd bij me gelegd en zo hebben we even kennisgemaakt. Daarna ging hij de couveuse in en ik naar de kraamafdeling. Daar werd meteen een kolf gebracht. Met mijn wensen is dus rekening gehouden.