Dat is wel een vrij ernstige keizersnede ervaring.. Eerste fles heeft mijn man gedaan, de eerste luier ook, en het eerste badje hebben we samen gedaan. Herstel was bij mij na 1 dag niet echt meer pijnlijk. (Ja je moet niet gaan niezen en hoesten.) Bij deze zwangerschap word het ook weer een keizersnede.
Geen ervaring met gewone bevalling, maar 1 spoedkeizersnede na 24 uur zware weeën en een geplande keizersnede. Het herstel van keizersnede 1 was een eitje. Ik liep direct goed, weinig pijn... De tweede keer vond ik het gepland echt fijn, ik kreeg de baby direct bij mij etc. Super fijn, maar het herstel... Nee dat viel niet mee!! De eerste anderhalf week kon ik bijna niets in mijn beleving (ik heb wel een eerste wandeling gemaakt buiten de deur) maat in vergelijking met nr 1 was het een ramp. Nu krijg ik in september een derde keizersnede en zie er nu al tegen op!
Geen ervaring met een keizersnede. Maar gewoon bevallen is geen garantie dat je de volgende dag alweer de boodschappen gaat doen. Hier kon ik bijna niet lopen of zitten door flinke knip en kon niet plassen dus uiteindelijk na twee dagen ziekenhuis met verblijfscatheter naar huis gestuurd. Toen goed rust gehouden en heb uiteindelijk wel een fantastische kraamperiode gehad. Ga ervan uit dat je lichaam moet herstellen, wat je ook kiest. Als jeje er dan aan overgeeft maakt het (in mijn ervaring dan) ook niet uit dat het herstel wat langer duurt. Heel veel succes met de keuze, lijkt me niet makkelijk! Zou zoveel mogelijk het advies van de artsen volgen, zij hebben toch de meeste ervaring.
en ook niet lachen dat doet ook pijn. 😊 mijn vriend deed schone luier in de couveuse, zette Nijntje bij haar voeteneind en dochter lief had spuitluier. Flats. Nijntje heette schijt konijntje. Poep zat op het achterste ruitje. Ik verging van de pijn van het lachen. Maar was wel heel grappig.
Hier met beide ervaring. De 1e is normaal geboren. En de 2 e na een dag weeen en persween uiteindelijk met de keizersnee. Zelf nog onder volledige narcose. Moet zeggen dat ik de dag erna mn bed echt niet uit kon. De 2 e dag bij het badje gestaan. Maar na 3 dagen liep ik al aardig rond. Thuis idd rustig aan gedaan. Niet autorijden en schoonmaken. Ik mocht qua gewicht alleen m'n eigen kind tillen. Nu vond ik m'n herstel qau lopen met een keizersnee sneller. Een knip met hechtingen is ook niet alles.
Ik heb ook een spoed keizersnede gehad! En als ik de optie heb dan wil ik dat graag de volgende keer weer... Althans gepland dan. Ik vond de bevalling zo heftig dat ik dat niet nog een keer wil meemaken. En als de ks gepland is mag in mijn ziekenhuis je kindje direct bij je blijven. Met de spoedkeizersnede heb ik mijn eigen kind de eerste ruim 2 uur niet gezien. Herstel viel mij alles mee. Liep een week later al weer buiten en kon na 2 weken alleen met de auto en baby op stap. Maar goed... Dat herstel kan de evt volgende keer wel heel anders zijn en niet iedereen is hetzelfde en iedereen beleefd dingen ook op een andere manier. Ze hadden me alleen blij gemaakt met het feit dat je korter bloed verliest dan na een vaginale bevallen. Dat was even terug komen van een koude kermis. Haha maar als dat alles is!