Hallo dames, Vorige week weer bij verloskundige geweest en meneer is nog steeds niet gedraaid helaas.Nu krijg ik dinsdag een liggingsecho en als ie dan nog zo ligt moet ik weer naar de gyneacoloog. Dan zal ik (als ie natuurlijk goed ligt) de keuze krijgen keizersnede of stuitbevalling...! Ik heb altijd gezegd dan maar een keizersnede (al zie ik daar heel erg tegen op) , maar nu heeft mijn verloskundige me in twijfel gebracht... Niet dat ze me over wilt halen om vaginaal te bevallen, maar ze gaf wel aan dat het wel goed mogelijk voor me zou zijn aangezien ik een snelle en makkelijke eerste bevalling heb gehad. Dus nu slaat de twijfel een beetje toe, mijn vraag... - Koos je voor een keizersnede? zo ja, waarom...en hoe is het gegaan? - Koos je voor een stuitbevalling? zo ja, waarom... en hoe is het gegaan? Alvast bedankt!!!
keuze was het voor mij niet die heeft de gynecoloog gemaakt is een keizersnee geworden ik was als de dood voor een ks heb nachten lang wakker gelegen en gehuild was bang voor ruggeprik enz maar dit alles is mij enorm meegevallen alleen na de ks vvond ik wel erg tegenvallen maar je hoort ook wel mensen die hupsakee weer op de been zijn ja ks op zich is een operatie daar hoef je niet veel voor te doen maar ik ben veel bloed verloren en heb een lang herstel gehad ik vind ook dat een ks vaak onderschat word maar is wel 1 van de zwaarste buikoperaties en aan een operatie hangen ook risicos waarom ik niet zelf mocht kiezen ik had hoge bloeddruk ik was 35 kilo aangekomen(ze dachten aan suiker) en ze vonden me te oud 33(okeey bijna 34)
www.stuitlig.nl moxatherapie heb ik nog gedaan en ik voelde heeeel veeeel beweging alleen helaas niet gelukt maar je weet het niet he!
ok thnx voor je reactie. maar had je dan na de operatie zoveel pijn aan de wond of echt in je buik...vind het me zo moeilijk voor te stellen. Lijkt me echt vreselijk als je zo lang moet herstellen Maar die moxatherapie, kan dat nu nog?
Hallo debke, Onze dochter heeft tot 36 weken in stuit gelegen en heb ik doormiddel van Draaipoging gewoon laten liggen dus met 35 weken kan je dit nog proberen en moxa kan dan ook nog Ik kan je dus niet raden wat je zou moeten doen wilde je alleen even laten weten dat je nog kan draaien en moxa
ik had na de ks heel veel last van de operatiewond het zijn 3 lagen waar ze doorheen gaan daarbij veel bloedverloren en dus heeel laag ijzergehalte heb 6 dagen in zhuis gelegen endaarna extra kraamtijd gekregen heb toen nog 1 week thuis echt beroerd geweest van de bank naar de wc was ik helemaal kapot. lag ook aan ijzertekort hoor! daarna heb ik lang last gehad van de buikwond tillen lachen hoesten al die onzinnige dingen Moxa kan nog steeds gewoon nu bestellen dan heb je het dinsdag en echt elke avond doen ik voelde echt heeeel veel beweging in mijn buik als we dat deden. een versie wou ik niet dat vind ik persoonlijk iets onnatuurlijks en ik heb gegoogeld en werd er bang van groetjes
keuze is ook voor mij gemaakt. Werd keizersnee. Als ik zelf mocht kiezen had ik misschien wel voor stuitbevalling gekozen. Wil je geen versie? Pijn van een keizersnee... sja dat doet pijn maar een bevalling ook... En elke dag gaat het beter. Na een paar dagen kon ik wel al weer hele stukken lopen (naar de couveuse-afdeling en terug) maar toen ik na een week naar huis ging moest mijn man me nog wel uit de auto helpen...
Meneer heeft hier 38 weken in stuit gelegen en ook na de draaipoging met 37 weken bleef ie zo liggen. Was geen twijfel over de wijze van bevallen: keizersnee...m'n hernia gaf de doorslag maar zou zelf sowieso voor de ks gekozen hebben, over m'n leeftijd (39) hebben ze het niet gehad!? Keizersnee zelf is me alles meegevallen, was ook redelijk snel ter been, daarna ben ik mezelf wel tegengekomen dus goed luisteren naar je lichaam, het trekt nog wel hier en daar en dat kan nog wel even duren...
Mirell, waarom vonden ze je te "oud" voor een stuitbevalling? Hebben er dames ervaring met een stuitbevalling bij hun tweede kindje en dat de eerste ook een natuurlijke bevalling was? Ik vraag me af of dat nog verschil maakt in de keuze voor een stuitbevalling.
Ik had hetzelfde probleem als jij en ook al de opdracht gekregen om er goed over na te denken wat ik zou willen (allemaal folders meegekregen). Heb toen zelf ook veel opgezocht op internet en uiteindelijk had ik voor mezelf de keuze gemaakt: versie-poging en evt. dan stuitbevalling. Ik heb een soepele, snelle 1e bevalling gehad, kindje werd kleiner ingeschat dan mijn 1e (euhm, wat overigens niet zo bleek te zijn ), en ks met operatiewond, ruggeprik etc leek me echt vreselijk. Als ik dat kon voorkomen, dan graag! Ik had wel vertrouwen in mijn lijf (na die eerste makkelijke bevalling), de kansen op problemen waren wel 2 keer zo groot als bij een hoofdligging vaginaal, maar nog steeds erg klein. Maar ik was toch erg, erg opgelucht toen mijn meisje met de liggingsecho bij 36 wkn toch voor het eerste met haar hoofdje naar beneden lag! Ze was dus toch spontaan zelf gedraaid en is netjes blijven liggen (en dus ook gewoon in hoofdligging heel snel en soepel thuis ter wereld gekomen). Veel succes! Het is geen gemakkelijke keuze, als het mijn 1e kindje was geweest, dan weet ik niet wat ik had gedaan. Euhm, nou ja, eigenlijk wel, dan zou het ks zijn geworden aangezien ze hem op 9-10 pond schatte! Overigens hebben gyn ook strenge 'eisen' waaraan je moet voldoen, willen ze het zelf aandurven vaginaal. Kindje mag bijvoorbeeld niet te groot (geschat) zijn, etc.
Na de mislukte versie met 37 weken hebben we zonder twijfel gekozen voor een KS. 1 omdat het onze eerste was, 2 omdat ik teveel negatieve verhalen had gehoord over stuitbevallingen. Achteraf maar goed ook, tijdens de Ks bleek dat ze helemaal zat verstrengeld in de navelstreng dus ook een stuitbevalling was geeindigd in een KS. Ze hadden haar al afgenaveld toen ze nog in mijn buik zat. Het is een wonder dat er niks tijdens de versie gebeurd is, zoals navelstrengscheuring of iets anders ... brr moet er niet aan denken. De KS viel 100% mee. Als ik de 2e ook met een ks mocht krijgen tekende ik daar meteen voor. Hij is op de natuurlijke manier geboren.
Ons zoontje was een sterrenkijkertje, dat werd pas tijdens de geboorte opgemerkt... Als ik van te voren had geweten wat voor ellende zo'n bevalling je op kan leveren, dan had ik mijn benen stijf dicht gehouden en een KS ge-eist.....
Ik had een onvolkomen stuitligging en wist gelijk dat ik het wilde proberen om vaginaal te bevallen. Ze hebben een versie geprobeerd, maar deze mislukte, omdat hij teveel was ingedaald. De bevalling is heel erg goed en snel gegaan. Ik ben zo ontzettend blij dat ik het wilde proberen en dat hij op de natuurlijke manier geboren is. Het ging om mijn eerste kindje.
Ik had ook een onvolkomen stuitligging. Ik zag heel erg op tegen een keizersnede en heb gekozen voor een vaginale bevalling. Ik ben met 41 weken bevallen. Het was een zware bevalling en tijdens de bevalling had ik wel spijt dat ik niet voor de keizersnede had gekozen haha. Maar achteraf ben ik er trots op dat ik het zelf heb gedaan. Mijn zoontje woog trouwens 4210g bij de geboorte. Ik hoop voor je dat je kindje zelf nog draait. Moxa is zeker het overwegen waard. Ik vond dat m'n kindje daar zeker beweeglijker van werd, maar helaas draaide hij niet. Ik heb ook 2 versie pogingen gehad. Was pijnlijk, maar niets vergeleken bij een bevalling
Ik heb voor een ks gekozen. Ik wilde eigenlijk veel liever een natuurlijk bevalling maar niet met een stuitligging. Ik vond de kans dat het dan alsnog een spoedks zou gaan worden veel te groot. Het is me allemaal heel mee gevallen en het herstel verliep heel redelijk. Toch zou ik het niet zomaar aanraden, als je wel achter een natuurlijke bevalling staat is het toch een soort van zonde om meteen voor een ks te gaan.
Ik heb bij de eerste gekozen voor een ks. Waarom...ik vond de risico's voor het kindje te groot bij een stuitbevalling. Nam zelf liever de complicaties dan dat hij er last van zou hebben. Ook geen draaipoging gehad trouwens... Bij de tweede zijn ze niet eens over normaal bevallen begonnen..zal wel aan je baarmoeder liggen zeiden ze nu de tweede ook in een stuit ligt...dus geen keuze gehad..
Thnx voor alle reacties, vandaag een echo gehad bij gyn. De kleine ligt al met de billen ingedaald en wordt rond de 2400 gram geschat. De gyn was heel positief over een stuitbevalling...dus ik begin nu nog harder te twijfelen...vind het zo moeilijk!
Dag dames, Wij zijn ook net voor de keuze gesteld. Lastig hoor! Beide opties hebben duidelijke nadelen. stuitbevalling kan ongunstiger voor het kindje zijn, keizersnede voor de moeder en een eventuele volgende bevalling. Dus als je nog een kindje wilt is het alleen maar lastiger beslissen. Wij hebben nu maar besloten af te wachten tot mevrouw zich aandient en dan te zien hoe het ervoor ligt en hoe de ontsluitingsfase verloopt. Volgens de gyn kunnen we dan nog altijd van mening veranderen of het kindje zelf gaat duidelijk maken hoe het moet gaan gebeuren. Maar eng vind ik het allemaal best. Hoop stiekum dat ze nog wil draaien (een week geleden lag ze nog 'goed' en er is nog veel vruchtwater), dus ook maar afspraak Moxa gemaakt, wie weet..
La34: Precies hetzelfde hier wacht ga mijn verhaal van gisteren ff kopieren haha geen zin om het weer overnieuw te tikken haha