Wel of niet aan de pil?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jori, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Ik twijfel of ik de pil wel moet nemen.... 12 weken geleden ben ik bevallen van onze dochter en onze kinderwens is alleen maar groter geworden. De vorige keer was ik binnen twee maanden zwanger na het stoppen van de pil.

Na overleg met mijn verloskundige had ik besloten om geen anticonceptie te slikken aangezien wij halverwege volgend jaar voor een tweede willen gaan. Alleen nu ben ik gisteren ongesteld geworden en dit is nogal heftig!:)

Als ik de pil nu ga slikken dan wil ik in maart/april alweer stoppen. Zal dit niet te heftig zijn? Ik ben ook bang dat ik dan niet direct een normale cyclus heb ook al was dit de vorige keer wel zo.

Wat zouden jullie doen?

2. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ik lees even mee! Ik weet ook niet of ik terug aan de pil zou gaan of niet.

Maar bij mij duurde het 9 maanden eer mijn maandstonden eindelijk kwamen!! Dat wil ik niet meer eigenlijk niet meer meemaken want het was best frustrerend. En dan gelukkig wel binnen de 3 maanden zwanger! Maar langs de andere kant is de pil wel altijd gemakkelijk geweest ;).

3. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Ja daar ben ik ook een beetje bang voor! Is inderdaad makkelijk de pil! Scheelt ook weer condooms;)

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ben niet meer aan de pil gegaan. We hebben tot onze oudste een jaar werd condooms gebruikt. Ik wilde niet weer een ontpil periode.

5. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier niet meer aan de pil gegaan na de geboorte van de eerste... de eerste paar ongesteldheden waren om het rustig te zeggen heftig... maar daarna kwam de rust weer terug..

Ik moet zeggen dat ik ontpillen wel als onaangenaam had ervaren...

Ik zou zeggen, geef het een kans... je lichaam is zich nog aan het stabiliseren...

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier geen pil maar condooms. Toch zwanger geraakt :p Het zit dus niet in een heel klein hoekje..

7. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Ik heb besloten niet aan de pil te gaan! Tegen de tijd dat we voor een tweede gaan ben ik 6 a 7 keer ongesteld geweest dus dat is nog te overzien! Het zou zonde zijn als ik straks wel een ontpil periode heb van een jaar!

8. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Nee, ik deed het niet. Dan maar even veilig met condoom op de momenten rond de eisprong. Daarbuiten deden we het niet. De kinderwens was er toch dus als het per ongeluk te vroeg raak zou zijn zou dat geen ramp zijn natuurlijk. :D

Deel Deze Pagina