keizersnede wond iets open?

Discussion in 'Na de bevalling' started by kleintje88, Aug 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Bijna vier weken geleden bevallen dmv een keizersnede..
    Weinig last van gehad maar toen ik net naar het toilet ging zag ik vocht aan mn onderbroek ik keek naar mn wond en zag een klein plekje bloed.. Als ik het wegveeg komt er weer meer terug.. Er is dus een stukje open en ook wat rood rondom.. Had de afgelopen dagen wat meer last maar dacht door de warmte..

Iemand ervaring hiermee?
    Moet zo naar de hap

2. missguit

missguit Bekend lid

May 17, 2011
    886
    1
    16
    hoi hoi,

Ik ben afgelopen zondag nog naar hap geweest.
    Zelf ook keizersnede gehad 19 dagen terug.
    Zelf veel wondvocht verlies met af en toe vers bloed.Zo lang je liteken er niet rood of geiriteerd eruit ziet dan kan het voorkomen zeiden ze.Goed schoonhouden met jodium en als je gaat douchen de straal er goed op en goed afdeppen met een gaasje erop.
    Bij mij wordt het nu wat minder (klopt het af, sinds vandaag..)maar het is wel vervelend.

Succes straks en hopelijk valt het mee!
    Missguit

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Nou het mocht toch eigenlijk niet meer na vier weken zeiden ze...
    Het is idd wat open en het bloed iets, gelukkig niet ontstoken en de arts verwachtte ook niet dat het verder zou gaan, de rest van de wond was stevig genoeg dacht hij...
    Waarschijnlijk komt het door een combi van warmte en de wond die precies op een plooi zit waardoor het gaat broeien en daardoor is die zwakke plek iets open gegaan waarschijnlijk.. Nu smeren met sudo en verder droog houden! Wanneer het roder wordt ofzo dan moet ik bij mn eigen ha een schimmelzalf halen omdat het dan mogelijk aan het smetten is...
    Dus ben wel opgelucht dat de kans klein is dat het verder open gaat...

4. knap

knap Niet meer actief

Had met me tweede keizersnede ook een lek plekje een paar weken goed droog houden en betadiene ( weet niet hoe je dat schrijft)zalf

Bij mijn eerste keizersnede heb ik wel wat pus uit de wond gehad kreeg toen antibiotica creme er voor.

Ging van zelf over na een week of zes.

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Paar keer per dag laten luchten. Even je broek open en shirt omhoog zodat het opdroogt. Dat is de snelste manier van genezen.

6. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    Ik heb bij beide keizersnede problemen gehad met de genezing van de wond.
    Bij mij ging die ook steeds open. Ik moest spoelen met biotex, betadine gaasjes erop en nog een zalfje smeren en dat 3 keer per dag. en idd drogen aan de lucht is ook goed. uiteindelijk wel weer goed gekomen, maar de laatste keer heb ik zelfs nog 2 weken ziektewet aan mijn verlof moeten plakken, omdat hij toen nog steeds niet dicht was.

Share This Page