Hoelamg lekkende borsten?

Discussion in 'Na de bevalling' started by kleintje88, Aug 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Onze zoon is 3,5 week geboren dmv een keizersnede..
    Ik geef geen borstvoeding, maar wel vanaf begin lekkende borsten.. Ik dacht dat duurt maar paar dagen..
    Maar ni heb ik er nog steeds wat last van.. Soms ook erg vervelende steken in mn borsten.. Hoelang kan zoiets duren? Is het normaal?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,179
    10,723
    113
    Hier na zes weken nog volop waterballet, ik geef bv maar ze schijnen zindelijk te worden na verloop van tijd...

Die steken in je borsten, waar zitten die? Als t in je tepels is, is het je toeschietreflex, als t dieper in je borst is of je er rode, harde of pijnlijke plekken bij krijgt, houd t dan goed in de gaten zodat je geen borstontsteking krijgt!

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Het begint in mn borst en trekt naar de tepel... Heel irritant!!!

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Dat is de toeschiet reflex! Daarna ga je waarschijnlijk flink lekken en wordt het gebied rond je tepels steviger doordat de melk daar gaat zitten.

5. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik heb mijn zoons ongeveer 9 mnd zelf gevoed en al die tijd waren m'n borsten niet zindelijk, liep altijd net compressen, veel tussentijdse toeschieters met veel lekkage..
    Nu is ons meisje 8 weken en nog steeds lekkende borsten.

Ook die steken heb ik, volgens mij zijn dat toeschietreflexen die niet direct voor melk uit je tepel zorgen (althans niet bij mij).
    Ik heb die steken tussendoor ook de hele 9 mnd gehad bij de jongens, dus hoort er gewoon bij denk ik.

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Mmm dit wilde ik nou eigenlijk niet lezen.. Hier ook bv en de zoogcompressen zijn niet aan te slepen!!! :( soms zelfs een nat shirt voor ik er erg in heb... Had gehoopt hier te kunnen lezen dat het gauw ophield, maar helaas :) denk dat ik maar kraamverbanden ofzo in mijn bh ga doen, want ik blijf maar aan de gang met die pads! :(

(lang leve incontinentie... borsten, doos en emotioneel! :D)

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Met 6 weken was ik er volledig van af gelukkig!

8. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Waarom geef je dan geen borstvoeding al ik vragen mag?
    Ik heb er zó veel moeite voor moeten doen, uren aan een kolfapparaat omdat ik per sé borstvoeding wilde geven, en als ik dan dit lees....:(

9. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    haha het word minder hoor dames ik geef nu al ruim 7,5 maand borstvoeding. Na een maand of 3 a 4 lekt het minder.
    Nu eigenlijk helemaal niet meer tussendoor, maar ik gebruik nog wel pads. Als hij begint met drinken voel ik het tcr nog erg dus voor de zekerheid hou ik ze er maar in.

sorry ts, met jou vraag kan ik niets omdat ik bv geef.

10. happymama

happymama Niet meer actief

heel begrijpelijk als je er veel moeite voor moet doen !! heb zelf ook bv gegeven maar jah niet iedereen wil die kermis aan de borst dat begrijp ik ook , miss slechte ervaring of hele gevoelige tepels .
    bv is t best maar van fv gaan ze niet dood dusik begrijp de mensen die t niet willen ook ....
    niet verkeerd bedoeld

11. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ja, je hebt wel gelijk, dat weet ik ook wel;)
    Ik moet ook eigenlijk dit soort niet topics openen....

12. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Lekkende borsten wil niet automatisch zeggen dat borstvoeding goed lukt he...

13. happymama

happymama Niet meer actief

Hihi, je trekt t je natuurlijk aan ik zou t Miss ook denken Marja ik had geen moeite met de bv

Share This Page