Met hoeveel weken hadden jullie een definitieve naam voor jullie beebje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saartje123, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Wij zijn er nog steeds niet uit.

We hebben zo een 15 jongensnamen die we allemaal hartstikke mooi vinden. En voor het geval dat..... 3 meisjesnamen waar we ook niet uit kunnen kiezen.:)

Bijna op de helft en nog steeds geen naam dus. Bij hoeveel weken hadden jullie de definitieve naam gekozen voor jullie kleintje?

2. We hadden 2 jongensnamen en iets van 4 meisjesnamen. Toen we na de pretecho 18 weken, hoorde dat we een zoontje krijgen, hebben we dezelfde dag nog uit de 2 namen gekozen. Ach en je hebt nog even, er zijn mensen die bij het kraambed de naam nog niet weten.

3. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Wij pas met 36 weken:$
    Succes!

4. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja ik kan het je nog niet zeggen want we zijn er zelf nog niet uit. Ben nu bijna 27 weken.

5. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij waren er pas rond 25 weken echt uit. Met 20 weken wisten we zeker dat het een jongetje is, toen heeft het dus nog een week of 5 geduurd. En maar lijstjes maken, boekjes doornemen en internet afstruinen.... Toen vond ik het enorm laat, als ik nu terugkijk valt dat wel mee.. je hebt nog tijd genoeg joh!

6. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Wij hadden ongeveer op de helft toch wel de definitieve naam. Mijn vriend kwam ermee en ik was er gelijk heel happy mee!! Maar succes, het is ook een moeilijke keuze!!

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    In de 39ste week.

8. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en we zijn deze week pas begonnen een naam te zoeken, nog geen definitieve gevonden.

9. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Wij waren er van overtuigt dat we een jongetje zouden krijgen en hadden al snel 2 jongensnamen waaruit we moesten kiezen of die we eventueel alletwee gebruiken konden.
    Bij de 20 weken echo werd gezien dat we een meisje krijgen in april :D dus nu zijn we ons aan het verdiepen in meisjesnamen! Voor mij staat het al vast maar mijn vriend weet het nog niet zeker.
    Zeker is wel dat het een engelse/amerikaanse naam gaat worden daar mijn partner en schoonfamilie engels is en dus ook een engelse achternaam.
    Het blijft moeilijk, vind het toch heel belangrijk een naam, en je moet het ook 20 jaar later nog een mooie naam vinden....
    Succes.

10. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

bij mijn eerste tijdens de bevalling, we hadden twee namen waar we uit moesten kiezen en kwamen er niet uit. Zodra ze geboren was vroeg de verpleegkundige hoe ze heette en tegelijkertijd riepen wie dezelfde naam:D

Bij mijn tweede lag de naam al met 16 weken vast, alleen wisten we nog niet welke naam we nu al roepnaam zouden gebruiken (kids hebben twee namen). Met 36 weken stond de roepnaam vast en werd de andere naam als tweede gebruikt.

Nu bij de derde staat de naam al vast sinds de positieve test!!!

Shania Gabriëlla
    Caithlynn Jillian

En de derde:

Abby Faye

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij de eerste waren we met 8 weken (!) al helemaal klaar. De meisjesnaam is tussen week 6 - 8 nog een keer veranderd maar met 8 weken waren we klaar.
    Een meisjesnaam hebben we nog (1e is zoontje!) maar een jongensnaam? We hebben een klein lijstje maar maandag weten we (als het goed is) of we echt moeten nadenken over een jongensnaam. En dan kan het nog wel even duren voordat we eruit zijn... pfff.. moeilijk hoor.

12. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

dag voordat ze gehaald is in het ziekenhuis de definitieve naam besloten.

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Bij mijn eerste waren we er met 31 weken uit.
    Bij mijn tweede waren we met 15 weken uit de meidennaam en pas met 36 weken de jongensnaam.
    Nu waren we met 18 weken uit de jongensnaam en nu 3 weken uit de meidennaam (dus 28 weken) alleen nu nog een 2e naam ;)

14. miffy11

miffy11 Niet meer actief

met 30 weken roepnaam, 2e naam nog steeds niet..

15. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    De dag dat we ons zoontje moesten aangeven bij de gemeente :D

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi, na de geboorte pas, toen hij ongeveer een uur oud was, (29 wk dus)
    groetjes

17. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Bij de 1ste weet ik niet meer
    Bij de 2de ik denk zo 1 week voor de bevalling
    Bij de 3de met 16 weken..:) (toen hoorden we wat het geslacht werd)

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Bij onze dochter pas met 30 weken, maar toen hadden we al wel andere namen, maar kwamen we deze tegen.
    Nu heb ik wel een paar namen in mn hoofd, maar eerst eens wachten tot we het geslacht weten. De meisjesnaam heb ik al wel vrij zeker, alleen manlief moet er nog aan wennen.
    Een naam moet ook een beetje groeien is mijn ervaring.

19. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Met 12 weken hadden we 2 jongensnamen en 2 meidennamen. Dus met 20 weken toen we wisten dat we een jongen en een meisje zouden krijgen, hebben we de definitieve namen gekozen.

20. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Wij zijn pas 10 weken, en we hebben al zowieso 1 meisjesnaam (2 om uit te kiezen).
    De jongensnamen zijn wat moeilijker..
    Maar we hebben dan ook nog plenty of time he..hihi

Deel Deze Pagina