Wij zijn er nog steeds niet uit. We hebben zo een 15 jongensnamen die we allemaal hartstikke mooi vinden. En voor het geval dat..... 3 meisjesnamen waar we ook niet uit kunnen kiezen. Bijna op de helft en nog steeds geen naam dus. Bij hoeveel weken hadden jullie de definitieve naam gekozen voor jullie kleintje?
We hadden 2 jongensnamen en iets van 4 meisjesnamen. Toen we na de pretecho 18 weken, hoorde dat we een zoontje krijgen, hebben we dezelfde dag nog uit de 2 namen gekozen. Ach en je hebt nog even, er zijn mensen die bij het kraambed de naam nog niet weten.
Wij waren er pas rond 25 weken echt uit. Met 20 weken wisten we zeker dat het een jongetje is, toen heeft het dus nog een week of 5 geduurd. En maar lijstjes maken, boekjes doornemen en internet afstruinen.... Toen vond ik het enorm laat, als ik nu terugkijk valt dat wel mee.. je hebt nog tijd genoeg joh!
Wij hadden ongeveer op de helft toch wel de definitieve naam. Mijn vriend kwam ermee en ik was er gelijk heel happy mee!! Maar succes, het is ook een moeilijke keuze!!
Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en we zijn deze week pas begonnen een naam te zoeken, nog geen definitieve gevonden.
Wij waren er van overtuigt dat we een jongetje zouden krijgen en hadden al snel 2 jongensnamen waaruit we moesten kiezen of die we eventueel alletwee gebruiken konden. Bij de 20 weken echo werd gezien dat we een meisje krijgen in april dus nu zijn we ons aan het verdiepen in meisjesnamen! Voor mij staat het al vast maar mijn vriend weet het nog niet zeker. Zeker is wel dat het een engelse/amerikaanse naam gaat worden daar mijn partner en schoonfamilie engels is en dus ook een engelse achternaam. Het blijft moeilijk, vind het toch heel belangrijk een naam, en je moet het ook 20 jaar later nog een mooie naam vinden.... Succes.
bij mijn eerste tijdens de bevalling, we hadden twee namen waar we uit moesten kiezen en kwamen er niet uit. Zodra ze geboren was vroeg de verpleegkundige hoe ze heette en tegelijkertijd riepen wie dezelfde naam Bij mijn tweede lag de naam al met 16 weken vast, alleen wisten we nog niet welke naam we nu al roepnaam zouden gebruiken (kids hebben twee namen). Met 36 weken stond de roepnaam vast en werd de andere naam als tweede gebruikt. Nu bij de derde staat de naam al vast sinds de positieve test!!! Shania Gabriëlla Caithlynn Jillian En de derde: Abby Faye
Bij de eerste waren we met 8 weken (!) al helemaal klaar. De meisjesnaam is tussen week 6 - 8 nog een keer veranderd maar met 8 weken waren we klaar. Een meisjesnaam hebben we nog (1e is zoontje!) maar een jongensnaam? We hebben een klein lijstje maar maandag weten we (als het goed is) of we echt moeten nadenken over een jongensnaam. En dan kan het nog wel even duren voordat we eruit zijn... pfff.. moeilijk hoor.
Bij mijn eerste waren we er met 31 weken uit. Bij mijn tweede waren we met 15 weken uit de meidennaam en pas met 36 weken de jongensnaam. Nu waren we met 18 weken uit de jongensnaam en nu 3 weken uit de meidennaam (dus 28 weken) alleen nu nog een 2e naam
Bij de 1ste weet ik niet meer Bij de 2de ik denk zo 1 week voor de bevalling Bij de 3de met 16 weken.. (toen hoorden we wat het geslacht werd)
Bij onze dochter pas met 30 weken, maar toen hadden we al wel andere namen, maar kwamen we deze tegen. Nu heb ik wel een paar namen in mn hoofd, maar eerst eens wachten tot we het geslacht weten. De meisjesnaam heb ik al wel vrij zeker, alleen manlief moet er nog aan wennen. Een naam moet ook een beetje groeien is mijn ervaring.
Met 12 weken hadden we 2 jongensnamen en 2 meidennamen. Dus met 20 weken toen we wisten dat we een jongen en een meisje zouden krijgen, hebben we de definitieve namen gekozen.
Wij zijn pas 10 weken, en we hebben al zowieso 1 meisjesnaam (2 om uit te kiezen). De jongensnamen zijn wat moeilijker.. Maar we hebben dan ook nog plenty of time he..hihi