Hallo, Ik heb een dochtertje van ruim 3 maanden. Tot nu toe heb ik alleen borstvoeding gegeven maar aangezien de borstvoeding naar mijn gevoel niet meer zo goed verloopt (mijn kindje is nogal snel afgeleid aan de borst) en omdat ik binnenkort weer moet werken, ben ik van plan gedeeltelijk af te bouwen. Nu heb ik daar een aantal vragen over. Ik heb ongeveer het volgende ritme in voedingen: 06:00, 09:00, 12:00, 15:00, 18:00, 10:00, 02:00 uur en graag zou ik uiteindelijk de ochtendvoeding, de avondvoeding en de nachtvoeding borstvoeding willen blijven geven. De overige voedingen wil ik afbouwen. Ik ben van plan om elke week een voeding te laten vallen, te beginnen met de voeding van 15:00 uur, vervolgens de voeding van 09:00 uur, daarna die van 12:00 uur en uiteindelijk die van 18:00 uur. Ik vraag me allereerst af of dit een juist afbouwritme is. Daarnaast vraag ik me af hoeveel CC kunstmelk ik mijn kindje per voeding het beste kan geven. Alvast hartelijk bedankt voor jouw reactie. Groeten, Inge
Ik vergeet te vermelden dat mijn dochtertje momenteel 5300 gram weegt en 60 cm lang is. Misschien handig voor de tip over de hoeveelheid kunstvoeding. Gr. Inge
Hoi, Het afbouwschema zoals jezelf beschrijft lijkt mij prima. Je zult merken dat je in het begin last van stuwing gaat krijgen, maar langzaam zal dan de melkproduktie terug gaan lopen. Voor de hoeveelheid kunstvoeding zou ik beginnen met een fles van 150 a 180 cc. Ilja