Fissuur na bevalling (anaal kloofje)

Discussion in 'Na de bevalling' started by newmom1980, Oct 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. newmom1980

newmom1980 Nieuw lid

Oct 1, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft dit probleem ook gehad of heeft dit nog steeds?

Een week na de bevalling kreeg ik pijn tijdens de stoelgang. Ik dacht eerst aan een aambei maar later bleek het toch om een fissuur te gaan. De uitstulping die ik zag was het littekenweefsel ( marisk) van het gedeelte dat al een het genezen was. Ik ben nu 3 maanden verder en heb nog steeds pijn tijdens de ontlasting. De creme van de huisarts en de chirurg helpen niet voldoende. Ik krijg nu een botox injectie zodat de kringspier op de plek van het fissuur niet samen kan trekken waardoor het kloofje meer kans op genezing heeft. Zijn er mensen die dit al hebben gehad. En hoe lang duurt het voordat je weer pijn vrij naar de wc kan. Mijn stoelgang kan ik goed zacht houden door zakjes vezels te nemen en heeeeeel veel water te drinken. Maar dan nog doet het vaak pijn.

Door de pijn die ik had ( kon in het begin niet eens zitten) heb ik de eerste weken van mijn kleine mannetje als niet leuk ervaren. Ik kon er niet 100% voor hem zijn. Voeden was lastig ( kon niet zitten), hij had ook nog last van veel krampjes, dus we liepen samen huilend door de kamer. Ik hoop dat er mensen zijn die dit verhaal herkennen en hersteld zijn. Ik wordt er soms moedeloos van en geloof dan dat het nooit goed komt......

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik herken het niet, maar wil je wel even sterkte wensen!

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Ja, ik heb dit ook gehad. Begon een paar weken na de bevalling, en heeft weken aangehouden doordat ik geen zin had om naar de huisarts te gaan (tja, eigenwijs). Maar hier dus wekenlang bij iedere keer stoelgang een bloedbad in de wc.. En veel pijn!

Op een gegeven moment ben ik gewoon calendulan zalf gaan smeren, dat spul werkt bij alle wonden, dus waarom niet hierbij? En dus ook echt een beetje aan de binnenkant enzo. Was binnen no-time over.

En verder, absoluut geen kracht zetten op de wc! Heb hier wel eens bijna een uur gezeten voor er iets kwam, dusdanig lang dat m'n ene been sliep :p.

Heb nu af en toe een klein fissuurtje als ik een dag of 2 last heb van harde ontlasting, maar da's dan ook direct weer weg.

Veel succes, ik weet hoe zeer het doet!

4. Snoopy23

Snoopy23 Lid

Dec 12, 2010
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb hier ook last van... Vreselijk wat doet dat pijn.. Heb er echt de hele dag na ontlasten last van..
    Ben er niet mee naar de huisarts geweest. Tot nu toe doe ik na ieder toiletbezoek sudocreme op.. Of het echt helpt, ik weet t niet.. (heb kloofje nu een week of 3..)

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Heb ik ook last van gehad en soms nog steeds na hele harde ontlasting. heb al eens zalf gehad van de dokter, maar toen die op was en na enkele weken weer harde ontlasting weer opnieuw open en pijn :(

Fijn om te horen dat calendulan zalf hebt, zal het eens aanschaffen als ik weer last krijg.

Maar ook echt huilen als ik op de wc zat van de pijn en het bloedde ook :(
    Nu gelukkig al een paar maandjes geen last van gehad

6. newmom1980

newmom1980 Nieuw lid

Oct 1, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Morgen ga ik naar Eindhoven voor onderzoek en daarna wordt de behandeling met botox ingepand.

Ik heb zelf ook met sudo creme gesmeert maar dit hielp niet.
    Calendula heb ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik zeker proberen.

Van de chirurg begreep ik dat als je er langer dan 6 weken last van hebt het, kloofje niet zal helen. Dan is het chronisch.

Ik hoef gelukkig niet te persen bij de ontlasting. Ik heb altijd een hele goede stoelgang gehad. En toch gaat het weer stuk....pfffff

Ik laat jullie weten na de behanding of ik er wat aan heb gehad.

Groetjes newmom1980

7. Melanne

Melanne Actief lid

Apr 16, 2007
    371
    0
    0
    Heb er na mijn eerste bevalling heel erg last van gehad.
    Heb toen isdn zalf voorgeschreven gekregen. ( hier kreeg ik de eerste week wel heel erg hoofdpijn van) Na een half jaartje was ik uiteindelijk pijnvrij.

8. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Heb er ook al een jaar of 8 last van. Bij mij is het dus helaas chronisch geworden. Het heelt telkens een beetje en dan ineens is ie weer kapot. Doet idd flink pijn. Ik gebruik er naproxen voor als het niet uit te houden is en dat helpt vrij goed.

9. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,595
    1,051
    113
    Hier
    hoi ik heb hier helaasook al een tijd last van. momenteel gelukkig niet, marr ik hoef ook maar een keertje harde ontlasting te hebben en dan heb ik weer een scheurtje.
    de creme van de huisarts vind ik ook niet echt werken. het duurd zo lang voordat het werkt en in het begin krijg je echt hoofdpijn inderdaad. ikwist niet dat er ook een mogelijkheid was om het met botox te behandelen. de huisarts had tegen mij gezegt dat het operatief verholpen kon worden door je kringspier door te snijden. als het goed is geneest het maar als je pech hebt blijf je incontinent. dit leek me dus niet echt een oplossing.

@newmom1980 ik ben benieuwd hoe het gaat met de botox behandeling

10. newmom1980

newmom1980 Nieuw lid

Oct 1, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vlindermoeder
    Het is juist een behandeling die ze nu eerst doen. De behandeling die jouw arst aangeeft is een uiterst redmiddel omdat je idd incontinent kan raken. De botox verdwijnt na 8 weken vanzelf uit je lichaam. Volgens de arst waar ik nu ben; Helder Kliniek in Eindhoven , is de kans op genezing met deze behandeling heel groot. Helaas ben ik op 3 nov pas aan de beurt, ze proberen nog of het eerder kan. Tot die tijd smeren met isdn en zakjes innemen om de ontlasting dun te houden.

11. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

Feb 23, 2011
    4,151
    0
    0
    Hier ook al van kinds af aan een fissuurtje. Dit kan zoooooooveel pijn doen, niet normaal! Ook uren na de stoelgang kan de pijn ineens komen opzetten en blijven.... Mensen die nooit pijn hebben gehad aan hun anus kunnen zich er geen voorstelling bij maken... De ontlasting hoeft niet eens hard te zijn om erg veel pijn te hebben.

Om een lang verhaal kort te maken, ben ik 3 jaar geleden eerst bij een man geweest die aambeien van binnen inprikt. Dit hielp wel iets (want die had ik blijkbaar ook) maar door die man ben ik doorgestuurd naar een chirurg. Ik ben idd ook behandeld met botox en zag heel erg tegen de eerste keer ontlasten na de operatie op. Dit viel mij gelukkig reuze mee! Omdat dit al zo`n oud fissuur is, heeft mij dit afdoende geholpen. Ik ben nogmaals geopereerd en heb toen alle mensen bij mij op zaal (zelfde operatie kregen zij) geïnformeerd dat de eerste keer ontlasing reuze meeviel, haha! Helaas voor mij hebben ze binnen in mijn anus ook een stuk weg geschraapt en opgestuurd voor kweek. Hier heb ik heel erg veel pijn aan gehad naderhand! Ook hebben ze weer botox ingespoten. Momenteel gaat het erg goed, zelfs na de bevalling. Ik heb hierdoor zelfs medische indicatie gekregen voor een ruggeprik ivm de fissuur omdat ik bang was dat het verder zou 'scheuren'. Gelukkig heb ik dit gehad en is dit niet verder gegaan...

Mocht ik weer erg veel last krijgen kan ik weer voor de botox gaan (met ruggeprik, zoals alle keren). Maar hij kan ook een stukje huid ergens weghalen volgens mij en daar terug plaatsen. Het fijne weet ik er niet van, maar dat lijkt mij helemaal 10x niets....

Sterkte met de pijn!! Weet dat er vele met je zijn, ook al neemt dit niet de pijn weg, maar je bent niet de enige

12. Meara

Meara Niet meer actief

Curanol pilletjes. Die werken als een gek.
    Had tijdens de zwangerschap wel eens aambeien en scheurtjes.
    Inderdaad het gevoel alsof er een stokje of glas langs gaat.
    Ik gebruik als ik dat weer voel curanol een paar dagen en dan ben ik er weer weken vanaf.
    Uitstellen doe je liever maar dat maakt het pijnlijker

13. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb er sinds de geboorte van de eerste last van. Vaak gaat het een tijd goed, maar als mijn ontlasting harden wordt dan begint (het gezeur) weer!
    Nu gaat het sinds een paar weken weer goed, na het gebruik van curanol.

14. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,131
    1,830
    113
    hmmmm.
    Ik dacht dat ik de eenige was maar niet dus.
    Ben langs de HA geweest maar kreeg een zalfje.
    Die niet hielp en ben daarna niet meer geweest.
    Ben zelf gaan verzinnen en kwam op vochtige toilet doekjes lekker cool en zacht en het doet niet meer pijn bij afvegen.
    Dit alleen als ik dus een grote boodschap doe.
    Maar ja zoals je ziet mag ik als het mee zit over 10 weken weer bevallen en ben best wel bang dat het verder beschadigd.
    Want met die vochtige doekjes is het wel minder pijnlijk
    (het is genezen soort van maar toch een gevoelige plekje gebleven dus ook snel weer open:()

Share This Page