vaccinaties

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Deb26, May 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Ik heb een vraagje. Over 4 weken ga ik 8 dagen op vakantie naar Turkije. Naar een plaatsje op ongeveer 20 km van Marmaris ( Turunc, lycische kust)
    We hebben een all-inclusief verblijf in een 3 sterren hotel.

Op de site lcr.nl wordt aangeraden om een dtp vaccinatie en een hepatitis A vaccinatie te halen.

Voor ik erachter kwam dat ik zwanger ben was ik absoluut niet van plan om me te laten inenten,ben als de dood voor naalden.
    Maar ik begin het me nu wel af te vragen of het misschien niet verstandiger is.

Ik heb het aan de huisarts gevraagd en die zei dat aangezien we dagen op dezelfde plek zouden zijn/ all inclusief dat het niet nodig was.

Maar ik vroeg me af wat jullie ervan denken?
    Me toch over de angst heenzetten en halen die prikken?

Gr,Debby

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi debby,

Aller eerst zou je kunnen informeren bij de GGD of je je in de zwangerschap wel kan laten vaccineren. Verder heeft je huisarts gelijk.
    Zorg dat je voldoende drinkt, geen water uit de kraam maar uit flessen. Drink het niet te koud, niet rechtstreeks uit de koelkast dit zou diaree kunnen veroorzaken. Eet geen softijs maar verpakt. Eet in een restaurant en niet aan de kant van de straat, Je weet neit hoelang het al ligt.

Fijne vakantie!
    Imke

Share This Page