Sinds twee dagen lijkt Nils wat van slag, misschien regeldagen. Hij krijgt normaal om de vier uur voeding (7-11-15-19-23-03). En had zowel vandaag als gister dat hij een keer een uur te vroeg kwam (verder ook huileriger dan normaal, niet in slaap willen vallen in bedje terwijl dit de afgelopen tijd heel goed ging). Het probleem is dat ik dan uiteindelijk 's avonds niet meer uitkom. Normaal krijgt hij de laatste fles dan om 23.00 uur en komt nu dan ruim een uur eerder. Gister heb ik hem om 23.00 uur toch wat extra gegeven, omdat ik bang was dat hij anders veel te vroeg in de nacht zou komen. Heeft iemand nog andere tips hoe hiermee om te gaan?
Ikh eb altijd op verzoek gevoed. En soms kwam Jarissa dan de volgende dag eerder. Of zelfs, sporadisch, midden in de nacht. Ik heb daar nooit een probleem van gemaakt. Ik heb volgens mij o.a. door het voeden op verzoek een hele tevreden, rustige baby.
Gewoon geven als ie er om vraagt. Ikzelf zou m dan niet ook nog s om 23.00 weer wat geven maar lekker slapen laten. Succes! (ik zit hier ook met n kereltje wat z'n regeldagen heeft)
Geven jullie dan ook flesvoeding? En kom je dan elke dag op hetzelfde aantal flessen uit en hoeveelheid die wordt gedronken? Of varieert dat dan? In het begin heb ik wel op verzoek gegeven en uiteindelijk kwamen we op het schema wat ik noemde. Misschien dat we op zoek moeten naar een nieuw ritme. Ik zal het proberen. Ben benieuwd.
Ik geef bv uit de fles en vaak s avonds een fles flesvoeding. Ik kwam vorige week elke keer op 4 voedingen uit maar nu zit ie in zn regeldagen en dan komt ie wel 5 of zelfs 6 keer. S nachts slaapt ie wel heel goed. Dan ziet t er als volgt bijvoorbeeld uit: 07.30, 10.15, 13.15, 16.15, 19.30 en dan komt ie s morgens bijvoorbeeld 09.00, 12.30 , 16.00, 19.00 en dan komt ie de volgende dag bijvoorbeeld weer om 07.30... Heel verschillend dus.
Jarissa krijgt fv. En ik zit iedere dag op hetzelfde aantal flessen (behalve als ze bijna een fles minder wil, dan wisselt het een paar dagen). Maar de tijden varieeren behoorlijk hoor. Soms is ze 's ochtends om half 7 paraat maar soms ook pas om 8 uur. En dat geldt ook voor de andere flessen. Maar ik merk gewoon als ik met haar ritme meega, we het meeste rust hebben. En omdat het aantal flessen per dag stabiel is, maak ik me echt niet druk om de klok.
dat had wesley vorige week. is gelukkig nu weer over. ook ik voed op verzoek maar niet eerder dan 3 uur er tussen. dus wesely krijgt eten wanneer hij wakker en honger heeft ( tussen de 3 a 4 uur) misschien is dat een idee? succes. groetjes susanne
Ik voed ook op verzoek ik heb ondertussen geleerd dat het Daan rustiger maakt maar ik heb het zelf ook rustiger. Aan zijn huiltje hoor ik precies of hij honger heeft of niet. Daan krijgt nog steeds 180 cc flessen en laat er min 2,5 uur tussen zitten de ene dag heeft hij 7 flessen en de andere maar 5. als ik merk dat hij maar net aan zijn 5 flessen kom geef ik hem wat extra sap. Daan is groot en zwaar voor zijn leeftijd en had al al 210 flessen moeten hebben maar dat word dan spugen. Als ik weg ga dan geef ik Daan standaard nog een fes ik ga dan niet kijken na de 2,5 klinkt misschien erg maar als ik met de wandelwagen op stap gaat slaapt hij alleenmaar en dan kun je nog eens even naar de stad ofzo neem altijd wel voeding mee maar het geven op verzoek ideeaal ik alleen op het CB zijn ze het er niet mee eens omdat ze vinden dat hij structuur nodig heeft binnen zijn eetgedrag. ze vinden me argument de ene dag heb je toch ook meer honger als de andere dag niet goed. maar ze kunnen de pot op.
Hier ook voeden op verzoek... En ook fv! Als we gewoon thuis zijn de hele dag heeft hij zelf een vast ritme, maar als we ergens naartoe zijn geweest is het altijd wisselend, maar hij komt altijd na een dag of 2 weer terug in zijn oude ritme. Er zijn dagen bij dat hij om de 3 uur komt en andere dagen gewoon om de 4! Wij eten ook als we honger hebben, daarom hier voeden op verzoek!
Ik probeer nu voeden op verzoek. Nils slaapt alleen de nacht nog niet door. Voorheen kreeg hij om 23.00 en 03.00 uur en dan weer 07.00. Hoe deden jullie dat met voeden op verzoek? Gewoon kijken wanneer hij in de nacht komt, want nu kwam hij om 2.00 en 5.00 uur, dus moest ik er twee keer 's nachts uit en daar was ik niet zo blij mee...
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb de mazzel gehad dat Jarissa zeker vanaf 6 weken 's avonds na 11 uur niet meer kwam en 's ochtends niet voor half 5. Behoorlijk doorslapen dus. Dan is voeden op verzoek ook 's nachts geen enkel probleem. Als Nils 2 keer in 1 nacht komt, zou ik toch een beetje proberen te sturen naar een voeding 's avonds laat om 11 uur. Maar ja, wat niet wil, dat wil niet. De keren dat ik heb geprobeerd bij te sturen liep dat op niets uit....
Ik deed meestal wel wakker maken rond 23u-24u, omdat Kian anders ook 2x op 1 nacht kwam. Verder op verzoek.