kindje in bekken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Claartje79, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb vandaag, met precies 20 weken, mijn 20 wekenecho gehad. hartstikke leuk natuurlijk, we konden zelfs zien wat we krijgen, maar ook elke keer weer een beetje overweldigend.

    nu viel het me als snel op dat ze het hoofdje er niet zo goed op kreeg. op den duur vertelde de gyn ook dat het hoofdje helemaal in mijn bekken ligt. na veel drukken op mijn schaambeen heeft ze de benodigde foto's/opnames nog kunnen halen, maar het was zeer moeizaam.

    nu vond ik het wel opvallend dat het kindje zo diep in het bekken ligt. de gyn vond dit ook erg opvallend. ze heeft er verder niet veel van gezegd, dus maak me in die zin geen zorgen, maar raar vind ik het wel. komt het kindje nog verder omhoog? of blijft het in mijn bekken liggen?

    daarnaast draag ik op het moment een zeer grote zwangerschaps bekkenband op aanraden van mijn ha, vk en fysio en ik vraag me af of dat dan nog wel verstandig is nu het kindje zo diep in mijn bekken ligt. een 'geplet' hoofd lijkt me ook niet prettig ;)
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Claartje79,

    je kunt een hoofdje niets aandoen met een bekkenband, dus die kun je blijven dragen op de momenten dat je m nodig hebt. (dus niet teveel hoor, want je spieren moeten wel blijven werken)
    Verder is het inderdaad vroeg dat het kindje met het hoofdje zo diep in het bekken ligt, maar dit wil niet zeggen dat ie daar ook blijft. De ruimte is er om te bewegen voor het kindje en dat zal die ook gaan doen. Dus grote kans dat ie er gewoon weer uitkomt. Maar er is dus niets gevaarlijks aan dat het nu al in het bekken ligt.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hartstikke bedankt voor je snelle antwoord.
    de band draag ik alleen tijdens mijn werk (24 uur per week), verder niet. kon me al niet voorstellen dat zo'n band kwaad kon, maar nu weet ik het tenminste zeker ;)
     

Deel Deze Pagina