Keizersnede

Discussion in 'De bevalling' started by xbabyxdx, Apr 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Weeenremmers zal niet iedereen meteen krijgen. Hangt ook af van de hevigheid van de weeen en hoe ver je al bent.
    Maar ook zoiets wat niet te zeggen is of je ze wel of niet krijgt.
    Soms hebben we al een andere spoedingreep en zal een keizersnede even moeten wachten. Dat is bijvoorbeeld ook een reden om remmers te geven. Of als er al volledige ontsluiting is. Of als je in een weeenstorm zit bijvoorbeeld.
    Kortom...wederom geen kant en klaar antwoord. Zorg is maatwerk.

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Bedankt voor het antwoord! :)

vroeg me dat zo af.... ik ga toch denken van tja.... toch 4de kindje.... waarvan er 1 in 2 uur is gelanceerd.... nou duurde de 3de ineens weer 16 uur.... maar dat zegt helemaal niets over de 4de.
    Lastig! Geen peil op te trekken.

fijn om te weten dat er in sommige situaties toch weeënremmers worden gegeven.

3. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Ik werd ingeleid maar baby is nood na 10 uur nog steeds op 5 cm dus een spoed ks en ik kreeg idd weeenremmers .. Flink gehaast om 17:30 werd besloten ks en 17:52 werd zoontje geboren middels ks .. Ik heb wel heel lang op de verkoeverkamer gelegen vanwege veel bloed verlies.. Het hechte duurde ook lang vanwege complicaties .. Baby had ik nog niet gezien omdat ik de hele OK aan het onder kotsen was.. Was echt ziek.. Denk door de spanning de 100 artsen om mijn heen (zo voelde het) al waren het erg veel artsen maar geen 100 hoor.. De rugenprik die niet lukte 4 keer poging gedaan.. Ondanks de weeenremmers ik nog vollop in de weeenstorm zat.. Ook niet werende wat er nu met baby aan de hand was.. Dus duurde erg lang voor ik mijn baby kon zien.. Ik mocht pas 3 dagen later uit bed.. En weer 2 dagen nadat ik uit bed ben geweest mocht ik na wat gesmeek naar huis.. Ik lag er al zo lang.. Alles viel behoorlijk koud op me dak.. Heb namelijk al 3 vaginale bevallingen gehad.. Niet makkelijk maar wel te doen zeg maar .. En dan ineens een spoed keizersnede ...

Dus eigenlijk is het voor ieder anders.. Hoe verloopt de ks maar ook daarna met hechten.. De nacht na de ks.. Het valt gewoon niet in te plannen.. Hoe het bij je zal gaan en wanneer je uit bed mag en naar huis mag.. Hier echt gesmeekt of ik met baby naar huis mocht.. Eerst mocht dat wel toen weer niet en uiteindelijk wel .. Baby erg slechte start en nog steeds opstart problemen.. Nu 3 weekjes oud..

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Waarom werd je ingeleid? Liep je overtijd? Wat vervelend dat je je baby zolang niet hebt gezien. Hoeveel weken was je?

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

- Zijn gelnagels toegstaan? Of moeten ze er van te voren af?
    Weet ik niet.
    - Hoelang lig je eigenlijk op de verkoever?
    Hier maar heel even. Max. 15 minuten na de keizersnede.
    - En als het een natuurlijke keizersnede mag worden? Hoe zit het dan met de verkoever? Is je baby dan gewoon bij je of word je direct naar de afdeling gebracht?
    Hier bij de natuurlijke keizersnede zoon even bij me gehad op de ok, maar hij koelde teveel af. Daarna kwam hij op de verkoever direct bij me en is hij niet meer weggegaan. Officieel moest hij tijdens het vervoer naar de kraamsuite weer in de couveuse, maar ik wilde hem niet meer loslaten. De verpleegkundige vond het verstandig om hem dan maar bij me te laten liggen mits ik hem goed vasthield.
    - Hoelang moest jij in het ziekenhuis blijven?
    Dinsdagmiddag keizersnede, mocht donderdag eind van de dag naar huis, maar ben vrijdagmorgen gegaan. Was 2e kerstdag en ik zag het zelf nog niet zitten.
    - Wanneer kon je weer uit bed?
    Woensdagmorgen moest ik direct naast het bed. De rest van de morgen op de postoel geplast en 's middags voor het eerst naar de wc gelopen. Ik had liever gewacht tot 's middags omdat onze dochter 's morgens wat langer zou komen, maar dat mocht niet.

Share This Page