Keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Aleks, 21 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Hoi,

    Ik heb keizersnede gepland voor bevalling, ik kan niet met gewoone bevalling doorgaan jammer.
    Ik heb myoma op mijn voorwand uteris en de keizersnede moet een beetje boven dan bikinilijn, meer boven naar de buik. En dat maak hoge risico keizersnede bij mij en ik ben niet blij met dit... :(
    Ik heb gehoord dat gynecoloog en intern gynecoloog gaat deze operatie uitvoeren! Waarom intern bij deze operatie met hooge risico, ik ben echte bang!!!
    Heeft iemand ervaring met keizersnede met hoge risico van bloedverlies.. of andere reden voor hoge risico keizersnede? Wat is jullie ervaring?
     
  2. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Vrouw, wat vreselijk voor je. Je hebt slecht nieuws gekregen en het is vast hartstikke heftig voor je.

    Wat ik je als tip wil meegeven: keep your eyes on the prize. Je hebt een diagnose en nu kunnen ze er alles aan doen om een gezond kindje op de wereld te zetten mét een gezonde moeder. En dat is alles wat telt!

    Ik heb ook een geplande keizersnede gehad. Ik kreeg met 31 weken zwangerschap te horen dat ik vasa previa had. Bij mij lag mijn placenta aan de voorkant, met blootliggende bloedvaten uit de navelstreng door de vliezen heen, ook aan de voorkant beneden, voor de baarmoedermond langs.
    Het idee van een keizersnede vond ik verschrikkelijk, ik was zo bang ervoor. Achteraf realiseer ik mij dat ik een tikkende tijdbom was, met die kwetsbare bloedvaten. Bij een scheurtje was onze zoon leeggebloed. Maar ik had een diagnose en daardoor kwam ons kindje levend met ons mee naar huis. Het was juist een zegen!

    Mijn zwangerschap en keizersnede waren ook hoog risico. En ook ik werd geopereerd door de gynaecoloog van het ziekenhuis. Door de afspraken in de laatste paar weken en alle info die ik van hem kreeg, en ik op internet las, had ik wel vertrouwen in de kennis en kunde van de artsen.

    Bespreek het met je artsen, vraag of ze er ervaring mee hebben, geef aan dat je je zorgen maakt. Misschien maken ze dit wel vaker mee en is het voor hun niet zo spannend?

    Sterkte <3
     

Deel Deze Pagina