Dat extra in de gaten houden heb ik hier niks van gemerkt. Toen ik in zkh kwam heb ik 10 minuten aan de ctg gelegen. Toen mijn vliezen gebroken waren hebben ze een elektrode op hoofdje geplaatst. De druk op litteken is nooit gemeten. Ze zeiden alleen dat ik het moest aangeven als ik tussen de weeën ook pijn had want dat zou op teveel druk kunnen wijzen. Overigens had ik binnen 4,5 uur volledige ontsluiting en heb maar 6 minuten geperst. Helemaal geen last van het litteken gehad.
Ja, weet ik, maar werd zo op gehamerd dat er extra controle zou zijn en dat het niet te snel mocht gaan maar ook niet te langzaam, maar heb ik echt niks van gemerkt.
Ik moest/ mocht het bij de 2e ook gewoon proberen. Ik lag keurig aan de ctg en dochterlief had ook nog een draadje op haar hoofd. Dit om alles in de gaten te houden. Uiteindelijk besloten voor nog een keizersnede. Ik en dochterlief van alle apparatuur afgekoppeld. En vlak voor de ok gebeurde dus wat hierboven beschreven staat.... Door de ruggenprik heb ik gelukkig niet alles gevoeld. Een oplettende anathesist had door dat het niet goed ging. Pas bij de keizersnede zelf zagen ze dat het litteken gescheurd was.... Als er ooit nog een derde komt, wordt dit zeker een keizersnede. (ik zou nu ook niet meer anders willen) O en niet bang worden. Dit komt zeer zelden voor!
Vandaag naar de gyn geweest voor ctg filmpje en daarna uitgebreid gesproken over de bevalling. De tweede ok rapport is erbij gehaald en daarin stond dat het litteken van goede staat was dat ik bij een derde natuurlijk mag bevallen. De risico's van beide zijn weer verteld. Als ik kies voor een natuurlijke bevalling dan gaan ze me goed in de gaten houden en moet het wel volgens een bepaald tijdschema gaan anders alsnog een ks en natuurlijk als het niet gaat zoals het moet. Ook mag ik niet te ver over tijd lopen, omdat ze geen risico willen lopen met inleiden dus dan wordt het alsnog een ks. Ik krijg er nu wel de zenuwen van, en ga er goed over nadenken. Mijn grootste wens is dat ze komt als ze er klaar voor is dus uit zichzelf.
moest je aan de ctg door eerdere keizersnee of een ander reden heb vanmiddag ook een afsrpaak door eerdere keizersnee vanaf nu naar gyn maar weet niet echt wat me te wachten staat.
Nee voelde haar niet meer bewegen, gelukkig niks aan de hand. Twijfel nu zo enorm en weet het gewoon niet meer
Ik heb 3 keizersnedes gehad. De eerste twee spoed en ongepland en de derde gepland. Mijn baarmoeder kan nog een vierde kindje aan maar dat wordt dan ook een geplande keizersnede.
ik heb 2 keizersnede gehad, hier is het niet besproken. ik weet ook nog niet of er wel een 3e komt. mijn eerste wilde er niet uit. de 2e durfde ik niet ook omdat ze ook weer groot zou worden net als de eerste. had echt bevalligs angst. en nu denk ik er wel eens over na en ben toch nieuwsgierig ernaar, als de 2e zich spontaan het aangediend in de 38ste week had ik het misschien nog wel geprobeerd ook. maar inleiden wil ik sowieso niet meer vond die wee opwekkers wel zo verschrikkelijk en on natuurlijk. dus in geval van een 3e en het zou mogen dan zou ik het alleen doen als het zich spontaan aandient. het blijft apart dat ik ondanks mijn angst nu wel een bepaald verlangen heb.
ik ben net erug van de gyn kindje loopt wel voor op de groei 6.5 pond zoals nu naar uitziet word het gewone bevaling maar hij wil ook niet dat ik tot week 41 blijf rondlopen en inleiden willlen ze ook niet heel snel doen dus we moeten zien.
Spannend, zelfde situatie dus. Ik wil ook niet ingeleid worden. Ze ligt al wel tijd ingedaald dus hopelijk komt ze voor de 40ste vanzelf. Denk echt dat ik gewoon bekijk hoe het loopt
We zijn even ver bij eerste verloor ik vruchtwater niet veel maar geen ween dus ingeleid met 38 weken en dochter 37 weken gepland keizersnee moederkoek voor uitgang brn nu echt benieuwd hoe het gaat lopen
ik hoop zo echt voor jullie beiden dat jullie een normale bevalling krijgen die spontaan vanzelf is gekomen en dat jullie dan een mooi verhaal voor mij kunnen achterlaten...duim erg veel voor jullie!! en dat het natuurlijk goed komt met jullie en jullie kindjes