welke meiden bevallen in ziekenhuis Zwolle? (sophia)

Discussion in 'De bevalling' started by Ellen291982, Apr 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik krijg een geplande keizersnede en dat zal plaatsvinden in het ziekenhuis in Zwolle. Ik ben heel benieuwd naar meiden die ook in het ziekenhuis in Zwolle zijn bevallen (hoeft geen ks te zijn geweest natuurlijk) hoe het is bevallen na de bevalling op de kraamafdeling.

De vorige bevalling was niet fijn en de tijd erna helemaal niet. Zusters die de pijn niet serieus namen, het te druk hadden om er voor me te zijn als ik dat nodig was.

Ik hoop dat het in Zwolle heel anders zal gaan. Dus welke meiden zijn in dit ziekenhuis bevallen? (locatie Sophia)

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik ben ook bevallen in het Sophia ziekenhuis, maar totaal GEEN goeie ervaring! Wil er dan ook nooit meer bevallen.
    Ga nu voor een thuisbevalling en anders word het ziekenhuis in Deventer.

3. Ellen291982

dat is zeer jammer. mag ik vragen wat tegenviel?

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wat mij tegenviel (maar daar kunnen de meningen over verdeeld zijn, de ene vind het erg, de andere doet er niet moeilijk over)
    is dat het zkh gebeld was dat ik er aan kwam (ivm baby die in vruchtwater gepoept had, en al 8-9 cm ontsluiting toen ik naar zkh moest) en dat toen ik in zkh aankwam, ondertussen met persweeen, ze alles nog klaar moesten zetten en klaar moesten maken voor bevalling.
    Dat is me echt tegengevallen..
    Tijdens bevalling opzich wel alles goed gegaan, maar had het idee dat ze weinig tijd voor je hadden, je echt een nr was.
    de gyn die me kwam hechten, had weinig tijd..was echt even vlug vlug en hij was weer weg, en toen ik de volgende ochtend weer naar huis mocht, werd er ons gezegd dat we om half 10 naar huis mochten, maar om half 10 werd gezegd dat de papieren nog niet in orde waren, en voor we goed en wel weg waren was het 12 uur.
    dat viel ons ook tegen.
    Dus nee, zwolle vind ik niet wat.

5. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Als je echt naar een heel fijn ziekenhuis wilt om te bevallen ga dan naar Tjongerschans in Heerenveen. (weet alleen niet of dat haalbaar is als je in meppel woont)
    Ik heb daar een keizersnee gehad. Super goed ontvangen en begeleid door het personeel. Het leek alsof je de enige patient op de afdeling was zoveel tijd namen ze voor mij. Naderhand ook gebruik gemaakt van de kraamsuite. Alle medische zorg die nodig is en manlief en dochter lekker 24 uur per dag bij mij op de kamer.

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Ik ben zelf in Meppel bevallen en heb inderdaad gehoord dat Heerenveen echt een heel goed ziekenhuis is. Van meerdere mensen uit bijv steenwijk die liever daar dan naar Meppel/Zwolle gaan.

7. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik ga bevallen in Sophia..
    En ben ook wel benieuwd naar de ervaringen..

Ik ben nu onder behandeling bij gyneacoloog (GUO's etc.) en ze werken op zich wel redelijk goed samen met mijn verloskundigen en vind ik ze altijd wel vriendelijk..
    Maar goed, heb verder geen ervaring!

8. Ellen291982

@gravid jammer die ervaring zeg! ik ga ervanuit dat ze weten dat ik kom als ze zelf een afspraak voor geplande ks maken haha!
    Ik vind zelf Heerenveen een beetje te ver. Omdat we al een dochter hebben en mijn man steeds heen en weer zal moeten. baal al dat ik niet naar Meppel ga.

@fruitypebbles Ga je natuurlijk bevallen of met een ks? we zitten nl vlak op elkaar kwa aantal weken zwanger. zou grappig zijn als we in dezelfde periode bevallen

9. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik ben ook bevallen in het Sophia en vond het een hele fijne ervaring. Ik ging om 7 uur sochtends naar de verloskamers en werkelijk alles was al geregeld. Ze wisten van mijn medische geschiedenis, zwangerschap enz. Er werd naar me geluisterd en ik werd continu in de gaten gehouden. Ik ben bevallen met een vacuumverlossing en een knip en de gyneacoloog was super lief. Er waren een aantal leerlingen bij maar daar heb ik absoluut geen last van gehad. Ik geef flesvoeding en werd niet een keer raar daarover aangekeken ( waar ik wel bang voor was).

Na de bevalling kreeg ik alle tijd om met mijn familie van de baby te genieten en toen ik aangaf dat ik moe was ben ik met de baby naar een verkoever kamer gereden waar ik nog laat op de avond wat te eten kreeg en mijn vriend ook. Volgende dag werd ik heel lief behandeld door de verpleegkundigen en de papieren hadden ze alvast klaar gemaakt voor als ik eventueel naar huis zou mogen. Mijn vriend zegt het ook nog steeds: alles was supergoed geregeld!

10. Marije1981

Marije1981 Actief lid

Jun 21, 2008
    105
    0
    0
    Fotograaf - Fine art en trouwfotografie
    Zwolle
    Ik ben thuis bevallen van de eerste, maar bij deze zwangerschap heb ik er een ctg laten maken. Dit was op de verlosafdeling. Ik vond de meiden die er werkten allemaal heel aardig en lief. Ook voor mijn eerste meiske van 2 die met me mee was. Met een bevalling is het misschien anders, ik heb ook geen ervaring met gynaecologen ofzo maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor.

Toen ik de volgende dag op de poli een ctg moest maken was diegene die dat deed heel anders, die stelde zich niet eens voor!! En was sjagrijnig.. Gelukkig hoef je niet te bevallen op de poli...

11. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Bij mijn zoontje wilde ik thuisbevallen, maar moest wel een ziekenhuis opgeven voor het geval dat. Toen ik dus aan de vk vroeg welke ze kon aanraden zei ze dat het eigenlijk niets uitmaakte. Je moet gewoon geluk hebben qua drukte en personeel. Je kunt een geweldig ziekenhuis hebben, waar het door omstandigheden hardstikke druk is en het personeel dus weinig tijd voor je heeft. Maar je kunt ook een wat minder goed aanschreven ziekenhuis treffen waar het op dat moment niet druk is, en waar ze echt de tijd voor je hebben. Maak je dus op voorhand geen zorgen over slechte verhalen, want de meeste slechte ervaringen hebben betrekking op menselijk handelen. Je moet het dus net treffen. Hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel!

(en je verdient nu wel een goeie bevalling en kraamtijd hoor!)

12. Ellen291982

@cherry dat klinkt heel mooi. Wat fijn dat het zo goed voor elkaar was

@sparkie heb je ook gelijk in meis al zijn er over ons ziekenhuis echt heel veel klachten. dus ben blij dat ik daar niet weer heenga.
    Ik hoop ook op een mooie kraamtijd.
    dank je wel voor je lieve bericht

13. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik ga natuurlijk bevallen..tenminste.. dat is de bedoeling..
    Zal inderdaad grappig zijn haha :D

14. Olly

Olly Actief lid

Jan 27, 2008
    322
    0
    0
    Ook ik ben in het Sophia bevallen en bij de gyn geweest. Echt heel goed geholpen, ook tijdens de zwangerschap. Ik kon komen wanneer ik wilde (wel op afspraak.) als ik iets voelde wat niet goed was of bellen. Eerst tot volledige ontsluiting gepuft en toen alsnog een ks. Ik wist dat dat erin zat. Maar ook hier goed geholpen, het was gewoon gezellig tijdens de operatie en ze hebben heeele mooie foto's gemaakt. Na de bevalling ook prima, alleen vond ik de nachtzuster een 55%#$ wijf! Hielp me niet goed met borstvoeding en kolven. Wij mochten na de operatie nog even met z'n 3-tjes in de verloskamer bijkomen, dit was wel fijn. Verder lag ik met nog 1 vrouw op de kamer.
    Bij een volgende keer wordt het een geplande ks in het Sophia.
    Alleen een gesprek met dr. Beekhuis nooit meer! (persoonlijke ervaring)

15. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Ellen, ik ben wel in Meppel bevallen kwam om 4uur aan met gebroken vliezen en ben super opgevangen.
    De verpleging was echt super duidelijk en aardig over hoe het nu verder ging ivm bevallingstermijn.
    Wat ik wel vervelend vond was dat ik na de bevalling tijdens de wachts wisseling zo lang moest wachten totdat ik gehecht werd.
    En dat ik 3 uur na de bevalling pas na Mylan mocht.

Verder heb ik Meppel echt als een fijn ziekenhuis ervaren zowel de Neo, Ka als de kraamafdeling
    Mijn volgende bevalling word zeker weer Meppel mocht die er komen.

Mag ik vragen waarom je voor Zwolle gaat terwijl je in Meppel woont?

16. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik ben van de 1e bevallen in het sophia ,maar heb daar een slechte ervaring aan over gehouden. Er zijn grove fouten tijdens de bevalling gemaakt.

Van de 2e ben ik thuis bevallen ,maar alsnog 4 dgn later erg ziek op de kraamafdeling gekomen en daar ben ik prima geholpen :)

Ook helaas heel veel ervaring met de nicu en kinderafdeling en hier niks anders dan heel veel lof over!!

17. jannanas

jannanas Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,816
    1,700
    113
    Ik ben bevallen in het Sophia, wist dit van tevoren. Helaas geen goede ervaring. Het was blijkbaar erg druk. Na de intake is er 2 uur lang geen zuster langs geweest, en toen ze wel kwam was ik van 3 cm naar 10 cm gegaan. Grote paniek, want het infuus dat ik eigenlijk moest hebben zat er nog niet in.
    Ik had aangegeven heel moeilijk te prikken te zijn, en dat ik dit alleen wilde laten doen door een EHBO arts. Maar ondanks dat ik in hevige persweeen zat, en mijn man het nogmaals aangaf, kwam er toch gewoon een zuster die het infuus in mijn arm probeerde te jatsen. Ik moest stil liggen, tja, lastig in die fase van een bavalling met hevige rugweeen. Infuus erin, en mis geprikt dus zoals te verwachten. TOen infuus maar helemaal laten zitten, had geen zin meer.
    Na de bevalling was er geen tijd om te hechten, zo druk was het. Heb iets van 2,5 uur met dochter bloot gelegen ( lakentje over, zij mutsje op). Toen ze kwamen bleek ze bijna onderkoeld te zijn, logisch lijkt me. Hechten moest snel snel snel, mijn man moest zelfs assisteren :$. Af en toe moest ze de zuster even bellen zodat die even iets kon pakken of vasthouden, en die vloog dan vervolgens ook meteen weer naar een andere kamer. Arts gepikeerd omdat ik niet stil kon blijven liggen, was zo gespannen. En de roes van de bevalling was weg, dus de natuurlijke verdoving ook.
    De hele onderzoeken, apgarscore ed is ons niet laten zien en verteld. Ook mijn "status" is niets over gezegd. Hoorde later dat ik veel bloed had verloren en veel hechtingen had, is niet gezegd.
    Vervolgens mocht ik douchen, waar de zuster wegging om een ander te helpen en ik dus alleen onder de douche zat :$ ( stel dat ik onwel was geworden!!). Toen ze terug kwam moest ik er ala minute onder weg, werd niet heel vriendelijk gezegd. Opa en oma kwamen, er werd niets gezegd, geen hand gegeven door die zuster oid.
    Werd naar kamertje gereden, dochter mee. En toen lag ik alleen, of nou ja, met andere bevallen dame. Die vertelde me dat ik het kannetje in de wc moest gebruiken om te spoelen bij het plassen, bedankt voor de tip.
    Ben alleen naar de wc gegaan, zuster zei later dat dit niet had gemogen. Tja, weet ik veel.......
    Er werd niets verteld over wanneer ze zouden komen om te helpen voeden oid.
    De volgende dag heb ik haar zelf op gegeven moment uit bedje gepakt, ze huilde en volgens mij had ze honger. We hadden al een tijd liggen wachten tot er iemand zou komen, maar er kwam niets. Dus ik lag te martelen om haar aangelegd te krijgen, wat niet echt lukte. De zuster die kwam zei dat dit niet de bedoeling was, er werd op vaste tijden gevoed, en dat behoorlijk snibbig.

Ik mocht de volgende dag naar huis, gelukkig! Hoewel ik er achteraf minder blij mee was: ik had de streptokokkenbacterie, ben bevallen zonder AB en normaal moet je minstens 48 uur ter observatie blijven. Als ik nu lees wat die bacterie allemaal kan veroorzaken ben ik heel blij dat het allemaal goed is gegaan.
    Schirftelijk info vanuit ziekenhuis klopte niet, zo is onbekend om mijn dochter een injectie met vitamine K (of D?) heeft gehad, en of ik de prik anti-d wel had gehad. Dat laatste wist ik zelf natuurlijk, maar het eerste niet.

En helaas ken ik heel veel mensen die niet tevreden zijn over Zwolle. Het ligt niet aan de meiden die er werken voor mijn gevoel, die rennen zich rot. Er staan gewoon structureel te weinig mensen ingepland.

Heel verhaal, maar ik vind het nog steeds erg. Ik ben van mezelf erg nuchter, maar wat heb ik mij verloren gevoeld toen!
    Helaas moet ik nu weer in het ziekenhuis bevallen, maar weet echt nog niet of ik wel weer naar Zwolle wil. Ga daar nog hard over nadenken!

18. jannanas

jannanas Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,816
    1,700
    113
    Oh ja: op aanraden huisarts een klachtenbrief geschreven. Nooit meer iets van gehoord! Later hoorde ik van mijn huisarts dat ook hij nog een klacht had ingediend vanwege de gebrekkige schriftelijke informatie die hij had gekregen rondom mij en mijn dochter.

19. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Even een toevoeging..
    Ik heb vorige week een week in Sophia ziekenhuis gelegen.. op OHC. En ik moet zeggen dat ik daar wel goede ervaring van heb.. ondanks dat het natuurlijk nooit leuk is om in het ziekenhuis te liggen.

Eentje heeft persoonlijk een nare ervaring met dokter Beekhuis.. en ik heb dat met een arts-assistent.. een Belg!!

Ik ga zeker bevallen in het ziekenhuis, in eerste instantie natuurlijk (is de bedoeling!) en ik ga ook nog even naar de informatieavond op 23 mei..

Daar kan je zelf even rondje lopen over de afdeling en laten ze, wanneer er één vrij is.. ook de verloskamers zien.
    Komt het toch niet allemaal zo rauw op je dak tijdens de bevalling..

Tip van de dag!! Ga ook 23 mei lekker naar de informatieavond..begint om 20.00 uur!!

20. Ellen291982

@susan ik ga in Zwolle omdat de bevalling in Meppel niet goed is gegaan. Er zjn fouten gemaakt in on ze ogen (moelijk te bewijzen helaas). Ik heb totaal geen vertrouwen meer in ze. Was ook aan mijn lot overgelaten onder de bevalling.

@fruity ik had het gelezen over 23 mei alleen dan kunnen we zeer ws niet heen.

Jammer dat er verschillende verhalen zijn. Vooral de negatieve. Ik hoop dat ik een goede ervaring mag hebben.
    De gyn die ik had was erg aardig vond ik. Ga ik weer naar vragen als ik rond 36 week weer heen moet

Share This Page