Bij mijn dochter braken mijn vliezen om 3 uur. Om 4 uur was de verloskundige er, en om 4:15 mocht ik persen. Om 4:30 is onze prinses geboren thuis. Van 3 tot 4:15 had ik een weeenstorm en het gevoel dat ik al persweeen had die ik in moest houden. Ondanks dat mensen heel graag ruilen met mijn snelle bevalling mocht het van mij iets minder heftig. Ik mag binnenkort weer en wil heel graag in het ziekenhuis ondanks dat de thuisbevalling ontzettend fijn was. Voor mijn eigen gevoel vind ik het fijn om in gedachte te lopen dat ik graag in het ziekenhuis wil bevallen, dat had ik namelijk ook bij mijn eerste. In de praktijk gaat dat niet altijd. Ik ben soms een beetje bang dat het bij dit kindje nog sneller gaat, vooral omdat ze dat weleens zeggen dat het nog vlotter loopt bij de tweede. Wie is er ook zo snel bevallen?
heftig he zo snel! Bij mij braken de vliezen alleen al wel om 5.00 `s ochtends maar ik had de hele dag geen weeen. Pas om 21.00 5 minuten nadat de vk weer weg ging kreeg ik een mega weeenstorm van 1 uur. Om 22.00 heb ik de vk weer gebeld en om 22.15 mocht ik persen en om 22.50 was mijn dochter geboren. Ben benieuwd hoe de derde het gaat doen! Voor jouw komt het inderdaad al dicht bij, spannend hoor!
ja! Hier ook 2 snelle bevallingen! Eerste braken om 07.30 uur mijn vliezen. Om 11.00 uur kwamen de weeën, Om 14.00 uur had ik 2 cm en om 16.00 uur 10 cm. Dit wist ik niet en om 16.45 uur kwam de vk en gelijk persen en zoonlief was er om 17.03 uur. 2e bevalling braken zaterdag om 22.00 uur mijn vliezen. Hele nacht niks gebeurd en omdat ik zondag 41 weken was had ik om 10.00 uur een ctg. Tijdens de ctg om 10.15 uur begonnen de weeën, gelijk heftig en mevrouw is om 11.57 uur geboren in 2 persweeën. Om 14.00 uur was ik weer thuis Dus bij mij ging de 2e bevalling inderdaad veel sneller omdat de baan natuurlijk al vrij is gemaakt door de vorige, dus de kans dat het bij jou nog sneller gaat is wel groot...
Ik heb ook 2 heel snelle bevallingen gehad. Bij de eerste duurde het vanaf de eerste wee tot hij geboren was 4,5 uur (waarbij persen bijna 1,5 uur heeft geduurd, ontsluiting ging verder erg snel) en bij de 2de duurde de bevalling maar 3 kwartier.. Op de ochtend van de bevalling zou de vk mij strippen en toen bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben zonder dat ik hier iets van gevoeld had. 2 uur na de controle bij de vk begonnen toen de weeen(of nouja, eigenlijk meer 1 grote, lange heftige wee voor mijn gevoel) en 3 kwartier later was de kleine al geboren, persen duurde deze keer maar 8 minuten. Bij de eertse wee direct de vk gebeld, die was er binnen een paar minuten, had toen al 7cm ontsluiting, vliezen gebroken, daarna heel snel volledige ontsluiting, 3 keer persen en de kleine was er. Zelf vond ik het heerlijk, zulke snelle bevallingen! De pijn is wel heftig omdat het zo snel gaat, maar het duurt ook maar zo kort en beide keren ben ik gewoon lekker thuis bevallen (in bad). Ik voelde me ook niet overvallen door het feit dat het zo snel ging, zeker de 2de keer had ik me er gewoon op ingesteld dat het waarschijnijk nog sneller zou gaan dan de 1ste keer (dit heeft de vk vanaf het begin ook al gezegd) en bij de 2de keer had ik wel het geluk dat ik die controle bij de vk nog had en toen wel wist dat ik die dag zou gaan bevallen. Kon ik er toch nog een beetje naartoe leven zegmaar. Dus ik zou er idd rekening mee houden dat het nu de 2de keer nog sneller gaat, maar als het goed is houdt je vk daar ook al rekening mee en zal ze goede belafspraken maken voor als het zover is. En even goed bedenken of het haalbaar is om nog naar het ziekenhuis te gaan als het idd heel snel gaat (zit het ziekenhuis in de buurt?) en hoe je de bevalling verder wil doen als er geen tijd is om naar het ziekenhuis te gaan.
ik ben van de tweede in 1,5 uur bevallen, inderdaat bij mij ook een weeenstorm, klokslag 10:00uur begonnen de weeen, 10:15uur verloskundige gebeld zij kwam meteen, 2 cm ontsluiting had ik toen. ze is toen nog snel naar de praktijk gereest om de baarkruk te halen, dat ze terug was is ze als een razende alles gaan klaarzetten, me vliezen waren toen ondertussen ook al gebroken, en ik had hele erge persdrang, de verloskundige kon nog net optijd ons meisje opvangen, zonder handschoenen, want daar had ze geen tijd meer voor om aan te trekken. ja met zo'n turbo bevalling heb je geen tijd om even tussen de weeen door op adem te komen, want het bestond bij mij alleen maar uit weeen. ik was wel blij dat het zo snel ging, ik heb het nu ook veel meer "gewoon" meegemaakt, bij de eerste bevalling van ons zoontje zat ik compleet in een roes, zo uitgeput was ik toen.
hallo ik ben 3 maanden geleden bevallen van mijn eerste! en ik heb er twee en een half uur over gedaan in totaal. om 13.30 de vliezen gebroken en een weeenstorm, tot 16 uur. ik heb 6 minuten geperst dus om 16.06 is mijn dochter geboren ik vond het echt goed gaan, vond het wel prettig zo snel. niks van geleden. succes met bevallen
bij mijn eerste deed ik er 3 uur over ik zat wel in een weeen storm en kon totaal niet op adem komen ondanks de snelle bevalling was het geen prettige ervaring! (mede door de assistent gyn. en co assistent dit was haar 2e bevalling die ze mocht doen!) maar bij mijn 2e was het veel meer ontspannen geen weeenstorm kon veel beter ademhalen en binnen anderhalf uur met 2 persween was mijn 2e dochter geboren! waar ik wel veel last van had waren na weeen
Ik ben bij beiden ingeleid maar vanaf dat de vliezen gebroken werden duurde het bij mijn eerste bijna 4 uur en bij mijn tweede nog geen 1,5 Bij de tweede werden om 12.45 mijn vliezen gebroken en om 14.04 was ze er Ik heb wel bij beiden een weeenstorm gehad omdat het zo vreselijk snel ging en bij de tweede had ik echt het idee dat ik er door zat Ik viel bijna flauw van de pijn en ik heb echt een hoge pijngrens!! Dus nee, de volgende mag wel langer doen over het geboren worden
bij de eerste 12 uur de 2e 6 uur en de 3e 3 uur over gedaan,maar ik vond de eerste bevalling nog het fijnste hoor.je kan tussendoor ff op adem komen. bij de 3e had ik ook een heftige weeenstorm en ontzettend veel pijn!
Bij de 2e ben ik binnen 1,5 uur bevallen. Om 19.30 braken de vliezen, om 20.50 kreeg ik persdrang en om 20.53 is hij geboren. Bij nr 3 kwam de bevalling iets langzamer op gang, maar ben ik uiteindelijk in 10 minuten tijd van 5 cm ontsluiting naar volledige ontsluiting gegaan en binnen die 10 minuten was ze ook al geboren. Succes!
Hier ook een snelle bevalling. Mijn zoontje duurde slechts een half uur.... Mijn vliezen braken, meteen een weeenstorm en een half uur later na 7 minuten persen mijn zoontje op mijn borst. Het is mijn eerste kindje. Ik ben gewaarschuwd voor de volgende keer. Ik ben namelijk medisch. Ik mag meteen komen als ik dan bel. Ik vraag me alleen af of ik dat ziekenhuis dan ga redden... Inderdaad zeggen veel mensen dat het een makkelijke bevalling was. Maar een weeenstorm waarin je in een half uur van 0 naar 10 gaat doet zeer (ja het zat daarvoor nog dicht!)
Hier de 1e in 2,5 uur vanaf eerste krampje De tweede 50 minuten vanaf eerste krampje Derde 16.15 eerste krampje 16.50 baby! Heel heftig en de verbazing overheerst vind ik want ik had echt zon verbaasd gevoel ; is ie er nu al?
Hier ook zo snel: iets over 19.00 uur braken de vliezen, maarf geen weeën. Om 19.50 kwam de eerste wee, na een paar gevolgd door een weeënstorm. Om 21.22, na 12 minuutjes persen (voor mijn gevoel 2 tellen) is ze geboren. Geen naweeën gehad ofzo, wel flink uitgescheurd. En het ging inderdaad allemaal zó snel, dat ik er echt even aan moest wennen...
Ik ben vorige week bevallen in 5 uur, was heel goed te doen. Werd wel overvallen door persdrang maar uiteindelijk een paar persweeën en ze was geboren. Bij mijn eerste deed ik er 12 uur over, dit was opbouwend dus wel beter te 'handelen" Wel heb ik heel erg last gehad dit keer van naweeën, jullie niet? aangezien het bij de meeste van jullie nog sneller ging?
Ik heb ook een supersnelle eerste bevalling gehad, in 2,5 uur was alles achter de rug. De eerste wee om 07.30, vliezen gebroken om 08.00 en de kleine is om 09.57 geboren in het ziekenhuis. Omdat de eerste zo snel ging, hebben ze in het ziekenhuis me op het hart gedrukt bij elk mogelijk eerst signaaltje ze te bellen en die kant op te komen (ik heb medische indicatie om in het zkh te bevallen). Mijn ziekenhuistas etc gaat nu dan ook overal mee naartoe
Mijn eerste kwam in 7 uur, waarvan ik 1 uur persweeën moest ophouden, daarna 3 kwartier persen want ik had geen idee hoe Mijn 2e kwam in anderhalf uur, de vliezen braken om 3 uur snachts, toen meteen een paar weeën en die waren heftig, dus vk gebeld die was er om half 4. Maar toen hielden de weeën op. Ze heeft wel getoucheerd, zat ik op 5 cm. Maar geen weeën meer. Dus stuurde ze me bijna een uur later onder de douche, ik stond nog geen minuut toen ik een hele lange wee kreeg en toen persdrang... stond ik daar onder de douche, alleen en met een kind dat eruit wilde... en ik die persweeën proberen op te houden, hebben ze me naar beneden geholpen en op het bed werd ze in een halve wee geboren, half 5. De derde was weer wat minder snel, savonds in de winkel kreeg ik rustig aan wat weeën, goed te doen, later thuis in bad gaan zitten. VK had eerst zoiets, zal wel meevallen, je bent zo rustig en zit nog grapjes te maken, bij toucheren 8cm... daarna ging het snel en ze is om 10u savonds geboren, dat was 3,5 uur. De vierde bevalling sloeg nergens op... had af en toe een ietwat pijnlijke harde buik, geen echte pijn, kon nog vanalles doen. Ze kwamen om het half uur/ 3 kwartier. Ik voelde me alleen erg onrustig, iets dat ik wel herkende van mijn vorige bevallingen, dus toch vk gebeld voor de zekerheid. Terwijl ik met haar aan het praten was trok mijn buik samen maar deed niet echt pijn, ze zag de kracht wel ervan dus toch maar even toucheren. Zegt ze: we gaan naar het ziekenhuis want de baby komt snel. je zit op 5/6 cm. Zijn we in het ziekenhuis zegt ze, ja je zat al op 7/8 en bij het toucheren kon ik je zo naar volledig masseren, zo week, natuurlijk niet gedaan want ivm veel bloedverlies bij de 3e moest ik naar het zh. Daar aangekomen kreeg ik een paar wel heftige weeën en persdrang, persen duurde wat langer dan bij haar zussen want ze is in de vliezen geboren maar na 10 minuten was ook zij er. Dus voor mijn gevoel duurde de bevalling al met al 3 kwartier, van dat de vk toucheerde tot geboorte in het zh. bij deze beeb moet ik ook meteen bellen als ik maar iets voel. Ik krijg uit voorzorg ook medicatie in huis om als het snel gaat toch meteen het juiste middel tegen overvloedig vloeien te krijgen (misoprostol). omdat ik bij de jongste dus eigenlijk geen weeën heb gevoeld en we dan misschien het zh niet redden.
bij de 2e ging eht wel snel, om 13:00 begonnen de weeen, maar dede niet veel, uiteindelijk om 16:00 in een weeestorm in een uurtje van 2 naar 10cm! Hoop dat het deze keer ook zo snel gaat!
Ik ben ook medisch, mocht ik het halen. Maar meer door mijn ijzertekort. En ik heb de mobiel van de verloskundige wat helemaal niet mag maar voor de zekerheid. Ik ben erg benieuwd hoe deze bevalling zal verlopen. Morgen naar de bevallingsvoorlichting in het ziekenhuis. Nieuw voor mij want bij mijn dochter ben ik gewoon thuis bevallen omdat ik als volledige ontsluiting had toen de VK er was. Ik heb voor de rest geen naweeen gehad, wel flink gescheurd.