Je kan 4u tussenlaten, dus op de dagen dat je 3u werkt, hoef je niet te kolven. Verder heb je recht op pauzes om te kolven.
Op werkdagen van 8 uren kolfde ik altijd 2 keer. Je mag totdat je kindje 9 maanden oud is, maximaal 25% van je werktijd aan kolven besteden. Dat is best veel. Het kostte mij max. 1 uur per dag in totaal.
ja inderdaad maar zit er wat mee dat ik bij mensen thuis werk... maja heb mijn rijbewijst gehaald !!! yes dus misschien ga ik wel 9 tot 12 werken dan naar huis eten en kolven en dan naar de volgende zouden jullie van te voren een kolf kopen?
Ik zou pas kolf kopen als blijkt dat je inderdaad bv geeft als je weer gaat werken. stel dat t niet lukt dan heb je apparaat waar je niks aan hebt. Ik heb geplande KS gehad en bv kwam wat later op gang en wat hier erg goed hielp was blote baby op blote borst. Toen ik dat deed kwam de melk er spontaan uit. En vanaf dat moment had ik voldoende bv om de bijvoeding te laten staan
Hier een succesverhaal: spoedks en letterlijk 1 keer gekolfd in het ziekenhuis en toen was het op gang. Dat is het ook gebleven tot ik stopte met 4,5 maand.
Destijds bij mijn dochter een week voor bevalling al gaan kolven. Dochter had een grote groeiachterstand en ik was enorm bang dat bv niet zo gaan lukken als ze teveel bijgevoed moest worden. Het is niet zo bekend masr ik weet dat het ook wel eens gedaan wordt bij geplande keizersnede. Misschien de moeite waard en eens over te lezen? Wel super belangrijk dit te overleggen in het zkh, zou het niet zomaar op eigen houtje gaan doen... google even op 'prenataal kolven'.
Hier ook spoed keizersnede gehad. Helaas zoontje te laat aangelegd. Ik lag op de ic omdat de verkoeverkamer net dicht was. Dus bij mij duurde het lang. Voelde mij ook echt rot in het ziekenhuis. Thuis hele lieve kraamzuster en dubbele kolf l en geef nu al bijna een jaar borstvoeding. Wel is mijn advies als je kindje bijgevoed moet worden vraag aan de lactatie deskundige om een spuitje met een zachte kant van de neonatologie. Dat werkte hier ontzettend goed en geen verwarring met flessen en spenen. Succes!!