Keizersnee + herstel

Discussie in 'De bevalling' gestart door Katelynn, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Dat vind ik echt balen voor je :(
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Hier ook door veel bloedverlies een langer herstel. Heb 3 zakken bloed moeten hebben en heb me nog maanden moe en slap gevoeld.
     
  3. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Bij mijn dochter zou ik een geplande keizersnede krijgen (op mijn verzoek). Twee dagen voor de geplande datum braken mijn vliezen. Omdat dit net rond middernacht gebeurde wilden ze even afwachten of de weeën ook op gang kwamen, omdat ze hoopten dat ze niet een heel OK team uit bed hoefden te bellen. Dit wachten vond ik te lang duren, ik had flinke weeën.

    De beide keizersnedes zelf vond ik super. Ik zou er zo 10 bij doen. ;)
    Bij mijn zoon was het een spoed keizersnede en bij mijn dochter een gentle sectio; dat laatste was helemaal mooi. Heerlijk dat ze direct na de snelle check bij mij mocht liggen.

    De eerste uren na de keizersnedes vond ik beide keren best heftig. Maar beide keren voelde ik me binnen een paar dagen al weer heel goed en waren de artsen/verpleging/kraamhulp verbaasd hoeveel ik al kon.
    De tweede dag mag je douchen en naar de wc, dit heb ik beide keren alleen gedaan.

    Mijn advies is: pak je rust waar het kan, dan herstel je sneller.
    En denk logisch na: je buikspieren doen het niet, dus omhoog komen doe je bijv met je armspieren.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ik dacht dat ik dat ook wel kon de 2e dag. Had niet eens door dat ik was flauwgevallen onder de douche tot 3 mensen me overeind moesten helpen.
     
    juf21 vindt dit leuk.
  5. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, wat heftig wel zo.. :(
    Hier gelukkig wel een super goed herstel :)
     
  6. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    En jullie meisje is er ook yaay , gefeliciteerd - hopelijk gaat alles goed met jullie kleine J , en hopelijk heeft ze niet veel last gehad van de hitte :thumup:

    Blij dat bij jou het herstel voorspoedig gaat , dat is altijd fijn om te lezen :D (ook omdat ik niemand gun hoe het bij mij is gegaan)!
    Hopelijk ben je dan ook weer snel helemaal de oude (als je dat nog niet helemaal bent uiteraard)!
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  7. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Lief , komt wel goed hoor als ik naar de kleine meid kijk ben ik het weer even ‘vergeten’ :)
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  8. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Bah o_O dat snap ik dan zeker wel!
    Weten ze wel waar je bloedverlies vandaan kwam?
    Hier niet slap - wel echt moe...

    Nu wel weer de oude of (geen idee hoelang t geleden is voor je)?
     
  9. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Ik zit even je verhaal te lezen , ohh wat had ik graag een gentle sectio gehad :(! Als het dan toch een KS moest worden had dat me echt wel prachtig geleken!

    (lang verhaal maar de planning was voor mij een geplande KS op 18 Juli - in week 37 bleek dat ik toch gewoon natuurlijk mocht bevallen - na mislukte inleiding op 13 Juli dus spoed KS geworden).

    Anyway , blij dat het herstel voor jou zo voorspoedig is gegaan! De KS zelf heb ik ook geen problemen mee gehad opzich en heb ik dan ook echt geen negatieve gevoelens bij. Idd wel heftig de eerste paar uren.

    Wel t zelfde als @suus1983 douchen en toilet de dag er na ging echt niet gewoon. Maar dat is opzich niet zo gek (gezien hoeveel bloed gekregen).

    Wel fijn dat jij dit wel kon! Mocht ik dit ooit nog een keer mee (mogen) maken dan graag zoals jij het omschrijft :|:)

    Thanks voor je tips - afgelopen 3 weken heb ik heel rustig aan gedaan en me lekker laten verwennen! Uiteraard wel lekker me eigen ding gedaan!
    Ja die buikspieren en conditie dat is nog niks :o: zorgt soms ook wel voor hilarische momenten hoor! (Ff rondje buiten lopen waar je normaal 5 minuutjes over doet - nu 15 minuten over gedaan - en ik leek wel oude oma :roflmao:)
     
    juf21 vindt dit leuk.
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik voel me wel de oude, maar ben gister en vandaag toch terug gefloten door mn lijf :(

    De kleine wilde alleen meer aan de borst, ze heeft de hitte vooral slapend door gebracht :p
     
  11. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Aaah zo vervelend he als je meer wil of gedaan hebt dan je eigenlijk kan :( , t is pas 4 weken geleden voor je - ook al voelt dat niet zo misschien :D

    Drinkt ze goed bij je? Hoop het dat zou zo fijn zijn!
    Haha gelukkig maar dan heeft ze er hopelijk ook geen last van gehad en niks gemerkt :roflmao:
     
  12. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier een secundaire sectio gehad na 24uur proberen het op de natuurlijke manier te doen.
    Ik was echt topfit in de zwangerschap, liep met 30wkn nog met gewichten te slepen in de sportschool en heb daar wel profijt van gehad denk ik.
    Eerste week was loodzwaar, maar volgens kz was ik al een stuk actiever dan de gemiddelde vrouw na een ks. Na een week of 3 voelde ik me best wel weer oke. Wel veel moeite met bv gehad en nog maandenlang af en toe last. En nu, 10mnd later, voelt het gebied rondom het litteken nog steeds vreemd.
     
  13. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Niet leuk dat je eerst 24 uur hebt geprobeerd.
    Wel prettig dat het heeft geholpen dat je nog zo fit was tot in week 30 :thumup:!

    Ja kan ik me wel voorstellen - eerste week hier echt voor pampus gelegen hoor! Naar de wc en douchen ging wel maar that was it.

    Vervelend dat de BV moeite heeft gekost hopelijk ging dat snel beter?
     
  14. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja idd wel vervelend dat ik nu to h weer veel last heb, hopelikk snel weer over, even wat rustiger aan gaan doen (ben nogal eigenwijs), het is idd bijna 5 weken geleden, dat is nog nirt zo lang, maar wat je zegt klopt hoor, voor mn gevoel is t al eeuwen geleden:roflmao:

    De kleine heeft vabdaag qua drinken bij me een offday, ze valt telkens na 1 borst inslaap, terwijl ze normaal 2 drinkt.. (10 min per) nu stopt ze met 7ba 8 minuten bij borst 1 en slaapt:roflmao:
    Mja ze beslopt vandaag ook niet te poepen weer, dus dat kan t verklaren :)

    Hoe gaat t met jou en jou kleine nu?
     
  15. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Hier een spoedkeizersnee gehad, het viel mij allemaal tegen. Hechting deed super veel pijn en het herstel ging op zich wel goed, alleen ik had het zelf niet geaccepteerd en daardoor ging alles zo moeizaam.

    Ruggenprik viel reuze mee, dat vond ik het heerlijkst hahah!

    Ik heb eengezinshuis en had toch maar een bed gehuurd via medipoint, en sliep in de woonkamer met de kleine en dat was echt de beste keuze geweest. Dan hoefde ik niet elke keer trap op en trap af. Na drie weken voelde ik mij wel wat stabieler en vond ik het wel genoeg geweest.
     
  16. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Dat eigenwijze herken ik wel , vooral omdat je toch graag zoveel mogelijk alles zelf wilt doen. Heb je wel een beetje hulp of ben je echt op jezelf aangewezen? Gewoon lekker je tijd nemen des te eerder ben je weer lekker de oude (ga ik vanuit hihi).

    Dat is wat minder - wij geven zelf KV maar hebben afgelopen een beetje t zelfde gehad minder drinken (ik schuif t maar onder de ‘regeldagen’ haha). Gaat inmiddels wel beter. Hopelijk gaat t voor jou ook snel beter!

    Hoe doet ze het met slapen?

    Met kleine E gaat alles prima :thumup: is in 3 weekjes van geboortegewicht 2930 naar 3630 gegaan (gister :roflmao:)
     
    Kimmetjuh90 en Poolvos vinden dit leuk.
  17. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek

    Ja je moet er echt wel aan toegeven dat als je pijn hebt je zelf ook echt niet voorbij loopt. Dan duurt t nog langer. Heb ik niet ervaren overigens (nog niet) maar ben in die 3 weken nog niet alleen geweest.

    Die ruggenprik - ik was er zo bang voor!! Maar ik geef je gelijk wat was dat fijn!! (Vond t infuus echt erger haha).

    Fijn dat je een bed hebt kunnen huren voor de beneden verdieping en zo wel uit de voeten kon!

    Hier ook nu inmiddels 3 weken verder en lekker op de been , buiten rondje lopen met de kleine dame (5 min rondje waar ik dan wel 15 over doe). Is een goede oefening om weer wat conditie op te bouwen haha.

    Vind het trouwens fijn (niet voor jullie overigens) te lezen dat ik niet de enige ben met langer herstel - gezien ze in t ziekenhuis na alles wel verwacht hadden dat ik de dag erop weer kon lopen (wat dus echt niet ging voor dat ik bloed kreeg).
     
  18. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  19. Mies97

    Mies97 Actief lid

    11 dec 2016
    122
    28
    28
    NULL
    NULL
    Mijn huisarts had een brief gemaakt dat hij had bevonden dat ik weer in staat was om te rijden dus dan was ik wel verzekerd
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  20. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Dat is handig :thumup: fijn dat dat zo kon :)
     

Deel Deze Pagina