Bevallen in bad; leegmaken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Heart, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ik loop wellicht 'iets' op de zaken vooruit... maar ik wil heel graag in bad bevallen tzt en ben me over vanalles en nog wat aan het inlezen daarover. Bij de eerste wilde ik dat ook, geen idee waarom het er toen niet van is gekomen. Mijn vk werkt gelukkig mee, dus dat weet ik al.

Het enige wat ik me afvraag, en niet online terug kan vinden tot nu toe, hoe maak je zo'n mega ding leeg? De bedoeling is het bad op een lege kamer naast onze badkamer te plaatsen. Maar er zit daar dus geen water- of afvoer aansluiting..kan het dan überhaupt wel of moet dit per sè in de badkamer gebeuren?

Hoop dat iemand ervaring heeft. Evt. waterbevallings-verhalen mag je ook best hier plaatsen of een linkje, lijkt me leuk:)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Er zit meestal een slang bij met een pomp oid om het leeg te pompen. Het hoeft dus niet in een kamer met afvoer maar als je met een stuk slang het bad kan vullen, en ook weer leeg kan laten lopen bv in wc of douche is 't volgens mij al snel goed. Lijkt me wel de ultieme ervaring, in bad bevallen!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier net een paar dagen achter de rug! Is mij heel goed bevallen (haha) en zou het echt aanraden.
    Vullen gaat met slang en er zat een aansluiting bij voor op de kraan. Legen gaat met een andere slang + pompje en er zat hier volgens mij een klem die je op de rand van toilet vast kon maken zodat je 'm niet steeds hoeft vast te houden.
    Vullen duurde hier volgens mij ongeveer een uur, bad zelf opzetten een kwartier maar die hadden we al staan en legen ongeveer een half uur denk ik.

Hier begonnen met gebroken vliezen net voor 0.00u. Mijn man had nachtdienst en was tegen half 1 thuis en is het bad gaan vullen. Rond 1.15u had ik alles klaar gezet en ben ik rustig op de bank gaan zitten om de weeen over me heen te laten komen. Toen ging het ook doorzetten. Om half 4 werd het pittiger, onder de douche gegaan, daarna vk gebeld en rond 4.15u ben ik in bad gegaan. Vk was er rond half 5. Weeen waren nog erg pittig in bad maar tussendoor kon ik goed ontspannen. Er zat vrij veel tijd tussen de weeen maar ze duurden wel erg lang.
    Vk heeft me niet getoucheert, heb gewoon geluistert naar m'n lichaam. Tegen 6 uur gingen de ontsluitingsweeen langzaam over in persweeen. Uiteindelijk ongeveer een half uur geperst en toen is ze heel langzaam en rustig geboren. Ik heb haar zelf aangepakt en ze gaf 2 kikjes en viel daarna lekker tegen me in slaap.
    Was de vorige keer geknipt en deze keer 1 klein ruptuurtje die niet gehecht hoefde te worden. Herstel gaat ook prima, heb alleen flink last gehad van naweeen.
    Het opvangen van de weeen vond ik in bad ook beter te doen. Ik kon me ook lekker vasthouden aan de handsvaten en afzetten met m'n voeten. Tussendoor kwam m'n lijf helemaal tot rust in het water.
    De placenta is hier ook in bad geboren, half uur nadat ze er was en ben er daarna uit gegaan.
    Zou het hier zo weer doen en kijk met een erg goed gevoel op de bevalling terug. Bij de 1e bevalling was dat wel anders.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier een foto van het bad en van ons meisje toen ze er net was.

5. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
    Leuk om je verhaal te lezen, wat een hoop smurrie had ze op zich zitten zeg ;) Met hoeveel weken ben je bevallen?

En bleef het water wel goed warm die lange tijd? Want ik zie dat je een opblaasbad hebt, en dus geen verwarmingselementen. Maar mij lijkt dat je dit eventueel prima kan oplossen door wat emmers eruit te halen en weer bij te vullen met heel heet water om het weer op temp. te brengen? Ik krijg deze of volgende week ook mijn opblaasbare bevalbad binnen, en ben dus ook erg benieuwd of het allemaal gaat gebeuren in bad. Is toch even afwachten. Maar de voorbereidingen zijn er in ieder geval! En werd het water erg smerig? Wat mij opvalt op youtube filmpjes is dat het meestal pas vies word als de baby eruit is en er bloed/placenta uit komt enzo.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wat een prachtig verhaal! En gefeliciteerd met jullie prachtige kindje.

Ik hoop ook in bad te mogen bevallen in het ziekenhuis.

7. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wij hadden er een pomp bij. Hebben we zo de wc in laten lopen.

8. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Wauw gefeliciteerd!! En fijn te horen dat het in bad bevallen je 'bevallen' is hahaha. Wij hebben boven óók nog eens geen toilet, dus misschien dan wel beneden opzetten..tegen die tijd maar bespreken met de vk, want het lijkt me veel makkelijker om te ontspannen in bad!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @libra, ik ben met 38+2 bevallen, ze zat er idd flink onder!
    De temperatuur daalt ongeveer 1 graad per uur. Hier even heet water erbij gedaan toen ik erin ging en halverwege nog een keer.
    Hadden hier toen de afvoerslang even aangesloten en dat water naar buiten laten lopen maar dat kan natuurlijk ook ergens anders in.
    Dat wat natuurlijk nog schoon water ;)
    Het bad wordt iets vies als de baby er is als de placenta komt maar viel hier heel erg mee. Ik geloof dat als de hele bodem gekleurd is, je 500 ml bloed hebt verloren. Hier was de helft nog niet gekleurd.

10. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wij hadden hier een bad met een warme element er in. Hoefde je dus helemaal niet warm water bij te doen.
    Verder hadden wij hem in de woonkamer staan. Omdat we boven geen ruimte hadden.

Deel Deze Pagina