Keizersnee maar zal toch moeten tillen na zo'n 2 weken ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dora, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,
    Ik krijg wederom een keizersnee en ditmaal een geplande.

    Nu zit ik met het niet tillen verhaal omhoog... ik heb de eerste 2 weken uiteraard veel hulp maar niet 6 volle weken en ik zal toch mijn zoontje moeten verzorgen, ik heb geen hulp hier om half 8 bij wijze van spreken dus ook al mag ik niet tillen, ik zal hem toch uit bed moeten halen, aankleden, in bed zetten, of in en uit bad.... ook al til je niet bewust.. je doet het toch.. hoe gingen jullie hiermee om? Ik heb uiteraard mijn ouders en familie etc maar die gaan hier niet 24 uur rondhangen en mijn partner moet gewoon weer werken na 2 weken.

    x
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik heb een ks gehad, maar toen nog geen andere kindjes. Dit keer krijg ik waarschijnlijk weer een ks en ik vraag me nu ook al af hoe ik dit moet gaan doen. Mijn zoontje gaat waarschijnlijk net zoals nu, gewoon 3 dagen naar de creche. Mijn man zal 3 of 4 week thuisblijven en dan gaat het daarna dus om 2 dagen in de week.

    Hoe lullig het ook klinkt en hoe moeilijk het ook zal zijn, ik weet zelf namelijk ook nog niet hoe ik het moet gaan oplossen, maar als ik jou was zou ik toch proberen te zorgen dat er iemand is die je kan helpen, want ook al wil je na 2 weken wel weer tillen, de kans is ook groot dat je dat nog niet kunt lichamelijk. Ik kon de vorige keer pas na een week of 4/5 weer wat zwaardere dingen tillen.(dan heb ik het over iets zwaarder dan 5 kilo)
     
  3. loesje

    loesje Bekend lid

    1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    hier zelfde probleem, ik probeer zoveel mogelijk niet te tillen, maar wat moet dat moet :(
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb 2x een ks achter de rug. De eerste was zwaarder dan de 2de maar bij de 2de had ik toen dus al een dochter van anderhalf (dus wel een leeftijd dat je nog constant aan de sleep bent)

    Om te beginnen heb je dus ong 10 dagen kraamhulp en mijn ervaring is dat je het daarna wel zelf kan als het moet. Mijn man was niet in de positie om vrij te nemen (heeft een eigen zaak, dan zou ik wel hulp hebben maar geen brood op de blank, kiezen of delen) Zou niet zomaar extra gaan tillen maar er zij nou eenmaal bepaalde basisdingen die je moet doen. Iemand al die tijd extra in huis nemen lijkt mij echt niet haalbaar... anderen hebben toch ook hun huishouden/werk/leven. Mij viel het iig reuze mee.
     
  5. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb ook een ks gehad maar was wel mijn eerste kindje. Ik was na 2 weken bijna compleet vergeten dat ik een ks had gehad, zo goed voelde ik me. Ik heb dus ook eerder getild, auto gereden, de stofzuiger gebruikt dan officieel mocht, maar ik voelde me ook toppie. En nu nog steeds gelukkig, maar dat kan ook anders natuurlijk. Misschien moet je het gewoon op je af laten komen en ervan uitgaan dat het je zelf allemaal lukt, kan het op dat moment dan echt nog niet dan is er altijd wel een oplossing te vinden, toch? Nu nog niet teveel zorgen om maken, wie weet valt het je reuze mee straks! Succes alvast!
     
  6. Candijtje

    Candijtje Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Ik heb bij mijn 2e dochter ook een keizersnede gehad. En heb me wel aan de 6 weken rust gehouden (nu week 5 trouwens....) Mijn man heeft zorgverlof opgenomen en begint dus later, haalt onze oudste dochter uit bed, doucht haar en ik kleed haar aan en we gaan naar beneden, we zitten dan wel al om 8 uur beneden maar het zei zo.... Verschonen etc. doe ik beneden op de bank waar ze zelf op kan klimmen.

    Ouders of schoonouders komen me smiddags helpen met het naar bed brengen en uit bed halen van mn dochter. Ook logeert ze nu wat vaker bij opa & oma. Ben wel blij dat die weken bijna achter de rug zijn en ik zelf weer alles lekker kan doen!
     
  7. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    mag je partner in dit soort gevallen geen zorgverlof opnemen.
    het is tenslotte een buikoperatie en dat betekend 6 weken niet tillen.
    lastig, maar volgens mij kan je partner hier verlof voor opnemen!

    succes

    joyce
     
  8. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mocht zorgverlogf niet (volledig) kunnen of lukken, dan is er soms hulp bij het huishouden mogelijk, maar dan alléén voor de zorgmomenten voor het kind.

    Ik werk als senior consulente Wmo en doe in die houdanigheid de indicaties en zo gaan wij met dit soort zaken om. We verstrekken dan maximaal 10 uur per week, in te zetten in overleg met de ouders.

    Nu is het nog altijd gemeentelijk beleid, dus het kan van plaats tot plaats verschillen, maar het is zeker de moeite waard om even na te vragen bij jouw gemeente.
     
  9. Candijtje

    Candijtje Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Nou dat gaat niet op hoor Hellen.... Ik heb via de gemeente hulp aangevraagd voor de momenten dat ik zelf niet mijn dochter kon tillen.. Alle formulieren voor ingevuld.... Maar ik kreeg geen hulp vanuit de WMO.... Mantelzorg is op dit moment helemaal een hot item...

    Ondanks dat mijn man rugklachten heeft en bij een chiropractor loopt kregen wij geen extra zorg. Tenzij mijn man bij een arts van hen nagekeken kon worden maar dat duurde ook minimaal 3 weken... Mja dan zit de helft er al weer op....
     
  10. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mantelzorg is niet afdwingbaar. Maar veel gemeenten proberen mensen wel met dat kluitje in het riet te sturen. En de meeste mensen slikken dat ook.

    Wat ik al zei: gemeentelijk beleid verschilt enorm. Eigenlijk zou je in zo'n geval een beschikking moeten vragen en in bezwaar gaan. Maar dat doet ook bijna niemand, want het bezwaartraject duurt langer dan de duur die jij nodig hebt om te genezen van je keizersnede.

    Fijn he...die bezuinigingen :(
     
  11. Angelie

    Angelie Bekend lid

    21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik weet wel dat het soms gewoon niet te vermijden is om te tillen. Maar probeer het wel zo min mogelijk te doen hoor!

    Je hebt een buikoperatie gehad en daar een verse wond van. Als je tilt, bestaat het risico dat die wond weer open gaat. Daar hebben ze mij destijds voor gewaarschuwd.

    Ik heb dan ook echt niet getild. Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat mijn dochtertje destijds al bijna 4 was en zelfstandig in en uit bed/bad e.d. kon komen. Dus ik hoefde haar niet veel meer te tillen. En mijn moeder heeft veel geholpen destijds.
     

Deel Deze Pagina