Hoe gaat bevallen van een sterrenkijker?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Annelke, 14 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Uit de echo van vrijdag blijkt dat ik een sterrenkijkertje heb.
    Het kan nog beter draaien maar vrees ervoor.
    Ik denk dat ik nu dagelijks een kwartiertje op knieeen en elleboog ga proberen te zitten, in de hoop dat de kleine draait.

Ik wou even horen bij mensen die al bevallen zijn van een sterrenkijker, hoe de bevalling verlopen is en wie het heeft kunnen doen zonder pijnbestrijding.

Bedankt!

2. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Zonder pijnbestrijding. Ruim half uurtje persen :). Pas persweeen bij volledige ontsluiting. Wel weeenstorm maar kwam door ingeleide bevalling.

Maar het zegt toch niks dat het nu een sterrenkijker is? Volgens mij kunnen ze zelfs tijdens de bevalling nog draaien?

3. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Mijn dochter lag goed maar halverwege de bevalling ineens een sterrenkijker. Had pijnstilling maar die was uitgewerkt toen ze een sterrenkijker werd. Heeft mij veel pijn gedaan. Voornamelijk omdat ik pers weeën had zonder dat ik volledige ontsluiting had.

4. Lilou

Lilou Actief lid

31 jan 2011
    207
    29
    28
    Mijn dochter bleek tijdens bevalling een sterrenkijker. Vroeg persdrang gehad en een tijd op 9 cm blijven steken daardoor, uiteindelijk is ze tijdens de bevalling nog gedraaid. Heb een ruggenprik gehad, maar verder kan ik zeggen dat ik een prima bevalling gehad heb.

5. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik ben ook heel lang op 9 cm blijven hangen, hierdoor heel lang persweeen gehad (meer als 2 uur) zonder dat er iets gebeurde. Deze tijd vond ik echt vreselijk. Uiteindelijk een spoedkeizersnede gehad, toen bleek dat ze een sterrenkijkertje was.
    Ik heb geen ruggenprik gehad omdat ik eenmaal in het ZH aangekomen op 7/8cm zat, ze verwachte toen dat het snel zou gaan, helaas niet dus. Achteraf gaven ze toe dat ze toch een ruggenprik hadden moeten geven..

6. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze jongste bleek een sterrenkijker bij de geboorte. Ik heb toen bij de laatste ontsluitingsweeën op handen en knieën gaan zitten en toen is ze zelf nog goed gedraaid.

Ze zagen er geen problemen in omdat ze de derde was.
    Is het jouw eerste ?

7. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Hier ook een sterrekijkertje. Ik had een super gyne (dokter goldfinger genaamd :)), die de kleine op 10 seconden heeft gedraaid toen z'n hoofdje verscheen. Niks geen last of pijn gehad daarvan (enfin, niet extra bedoel ik, want pijn doet een bevalling wel natuurlijk). Het kan inderdaad voor vertraging zorgen, maar maak je vooraf niet te druk, het komt zoals het komt.
    Succes,
    Emilie

8. happy87

happy87 Lid

23 jul 2015
    61
    9
    8
    Hier helaas ook een sterrenkijker, onze man draaide niet en ik werd ingeknipt en hij werd gehaald met een vacuümpomp.

9. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Hier ook, moest op een zij gaan liggen zodat hij goed zou draaien en dat is gelukt.

10. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Ja, mijn eerste plus ook al een zwaarder geschat gewichtje van 3kg800
    Dus heb wat schrik gekregen.

11. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Hier een eigenwijs meisje dat tijdens de bevalling nog als sterrenkijker is gaan liggen. Ook nog een flinke dame: 4150 Gr en 54 cm. Uiteindelijk een klein uurtje persen en een knip later gewoon normaal bevallen. Was ook m'n eerste. Was heel bang voor de knip, maar daar heb ik niets van gevoeld en ook het herstel ging zeer voorspoedig.

12. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Onze oudste was ook een sterrenkijkertje en woog vier kilo. Ik heb vrij lang moeten persen (geloof anderhalf uur bezig geweest) en uiteindelijk is de vacuümpomp gebruikt. Toen was ie er zo ;). Ik kijk er op terug als een mooie, fijne bevalling.

13. Boekje

Boekje Lid

15 mrt 2016
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    Mijn zl was ook een sterrenkijker en ik heb dat eerlijk gezegd als redelijk traumatisch ervaren. Maarrrr ik moet erbij zeggen dat z'n navelstreng ook twee keer om z'n nekje zat, dus de hartslag liep terug en daardoor was er veel haast bij.
    Ik kreeg ook vroeg persweeën (die ik overigens niet echt zo herkende, meer als heel veel druk op m'n billen) en moest die op m'n zij wegzuchten. Ik mocht wel een beetje meeduwen van de vk. Toen was de wisseling van de wacht en kwam er een andere vk, zij maakte eerst een echo en toen moest ik opeens op m'n andere zij liggen en mocht ik niet meer meeduwen maar moest ik echt alles wegzuchten, wat veel zwaarder was.
    Toen ik mocht gaan persen zakte zijn hartslag dus iedere keer door de navelstreng en daardoor moest ie er snel uit, wat bij een sterrenkijker dus niet echt gaat. Dus de vacuümpomp is gebruikt, oneindig vaak voor mijn gevoel en daarna heeft de gyn een tangverlossing gedaan, wat resulteerde in een totaal ruptuur :x.
    Zoontje was echter helemaal in orde, dus wat betreft moet ik echt niet klagen, maar de pijn was hels... Maar wat anderen ook al schreven: volgens mij kan je baby nog draaien voor of tijdens de bevalling!

14. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ook hier een sterrenkijker, bleek tijdens de bevalling. Ik was gewoon thuis dus toen ze het koppie zagen wisten ze pas dat het een sterrenkijken was. Iets langer moeten persen dan verwacht (ongeveer 25 minuten), ietsjes uitgescheurd naar achteren, maar verder een prima bevalling!

15. JMMH

JMMH Niet meer actief

Hier ook zoiets. Verloskundige merkte het op bij volledige ontsluiting. Even op mijn zij liggen, 2 persweeen wegpuffen (pijnlijk!) en daarna heel snel geboren. In totaal maar een paar keer geperst

16. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Mijn eerste was ook een sterrenkijkertje... Zonder pijnstilling, met vacuümpomp geboren!

17. Sweetpie

Sweetpie Niet meer actief

Ook tijdens de bevalling erachter gekomen dat ze een sterrekijker was.
    Hierdoor voornamelijk geen vordering in de ontsluiting en in combinatie met heftige weeenstorm dus wel een ruggeprik. Dat lucht op :)
    Ook tijdens het persen wat spannend omdat haar hartslag dipte en de combi met sterrekijker is dan niet ideaal natuurlijk, maar uiteindelijk (met veel trek en duwwerk van mij, de verloskundige en verpleegkundige:D) met 25 minuten persen geboren.
    Ik heb het allemaal helemaal niet als naar ervaren (voor zover je dat kan zeggen dan he bij een bevalling:p) maar je hoeft je denk ik echt niet drukker te maken om je bevalling omdat je een sterrekijker hebt, komt vast goed! Zet m op en succes!!

18. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Dank voor de reacties!

Ale rampsenario s gaan door mijn hoofd! Gelukkig zijn er ook verhalen dat het nog gedraaid is.

Hopelijk komt ons kleintje snel en valt het allemaal beter mee :)

19. Boekje

Boekje Lid

15 mrt 2016
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    Het komt zeker goed! Bij mij was de gyn ook gewoon heel lomp (vond ik dan). Veel succes! ;)

20. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn zoontje is tijdens de bevalling nog gedraaid. Was niet prettig tijdens de weeën, maar uiteindelijk wel makkelijker dan bevallen van een sterrenkijker:D alsnog bijna 1,5u moeten persen en flinke duw op m'n buik gehad, maar dat kwam doordat zl ook nog zijn handje bij zijn hoofd had;)

Deel Deze Pagina