Geen ervaring met ks, wel met flink overgewicht. Vanaf de echte weeën heb ik er bij de oudste 5 uur over gedaan. En vanaf het moment dat de weeën doorgezet hebben bij de jongste duurde het 2 uur (ik liep wel al een hele tijd met gebroken vliezen). Zwanger heb ik mij gek lopen maken met de extra risico's die er waren. Eigenlijk ook al wel een beetje voor de zwangerschappen. Maar ondanks de statistieken was ik telkens binnen 1 a 2 ronden zwanger. Heb ik nooit zs suiker gehad en ging de bevalling heel rap. Maak je niet dik, elke situatie is anders en statistieken zijn niet bepalend.
Ik probeer rustig te blijven en dat lukt ook wel aardig maar toch moet ik er steeds aan denken. Ik heb tot nu toe zo'n relaxte zwangerschap, het zal toch niet drama worden tijdens de bevalling. Baby ligt al goed, ga ervanuit dat het allemaal goed komt. Hoeveel kg overgewicht had jij als ik mag vragen?
Nou fijn om te horen dat het ook gewoon goed gaat ondanks de pijn die je hebt geleden. Het ziekenhuis vertelde me de eventuele complicaties, een week later zat ik weer bij een andere arts en vroeg naar de complicaties enzo en ik merk dat ze er dan weer heel luchtig over doen. Ja complicaties kunnen bij iedere bevallig optreden en we hebben steeds meer vrouwen met overgewicht en het gaat altijd wel goed. Ik bedoel eerst lopen ze me bang te maken vervolgens doen ze er luchtig over
Vind ik echt raar hoor wat ze tegen je hebben gezegd. Ik had ook 40 kilo overgewicht en ben hier niet over op de hoogte gebracht. Reed om 18.00 naar de ok (geplande keizersnede), inclusief wachten tot ok personeel klaar was, man in ok kleding was, ruggeprik werd gezet, overgetild op operatietafel en om 18.32 was mijn dochter er. Maak je niet druk meid, het komt echt goed. Succes!
Dankjewel ☺️ Heb vandaag een gesprek gehad met de anesthesist. Ben wel opgelucht en een ruggenprik moet lukken.
Niet druk maken! Ik heb 2x ks gehad en zou het zo weer doen. Laat het gewoon op je afkomen. Ik heb 2x een spoedks gehad, maar er waren altijd wel lach momentjes. Raar maar waar. En die ruggenprik komt ook goed, bij een natuurlijke bevalling heb je ook dingen die eng zijn. Ik ben juist bang voor een natuurlijke bevalling...
Wat raar dat ze je dit allemaal verteld hebben. Dit zijn dingen die ik nu voor het eerst hoor. En bij een spoedkeizersnede kun je hier niet eens over nadenken. Ik had bij mijn sppedkeizersnede zeker 35 kilo overgewicht. Misschien wel 40. Ruggenprik is gewoon echt klote, maar je bent gelijk opgelucht als je het voelt werken. Dochter was er heel snel. Ik denk dat het vanaf het opensnijden iets meer dan 5 minuten geduurd heeft. Het ging ook heel erg slecht met haar dus dat zal vast meegespeeld hebben in de snelheid. Ik heb ook een erg lelijk en vrij groot litteken. Maar dat geeft allemaal niet. Het kan gewoon heel snel dus maak je niet druk