Zwanger of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Misses cat lady, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misses cat lady

23 nov 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit hier niet wetende wat ik moet doen omdat ik niet weet wat er aan de hand is. Ik heb een vermoede dat ik zwanger kan zijn alleen weet ik dat niet zeker. Ik zal jullie het een en ander uitleggen en dan is het hopelijk wat duidelijker voor jullie.

Midden juli ben ik gestopt met de pil waarna de eerste menstruatie na 31 dagen opgang kwam, de tweede na 26 dagen de derde ook na 26 dagen. Na de derde heb ik een week nadat de menstruatie gestopt werd weer een zeer lichte bloeding gehad voor drie a vier dagen. Deze bloedingen leken alsof ik in de laatste dag van een normale menstruatie zat stelde dus ook niet echt veel voor. Op 5 november heb ik seks gehad wat twee weken na mijn derde ongesteldheid was die tussen door bloeding heb ik niet mee gerekend. Mijn menstruatie had dan volgens schema na 26 dagen weer moeten beginnen en hier komt het dus. Op dag 28 begon ik het gevoel te krijgen alsof ik ongesteld moest worden en zat daar maar op te wachten maar er kwam niets. Zaterdag (dag 33)had ik een roze bloed verlies heel weinig vergelijkbaar met een druppel of twee denk ik zelfde geld voor gisteren (zondag dag 34). Vandaag (dag 35)heb ik heel iets meer bloed verlies wat donker van kleur is wat je normaal ook wel vaak ziet als je menstruatie bijna stopt. Hoeveelheid bloed is zeer gering. Vanaf dag 28 wel het gevoel alsof ik ongesteld moet worden het zet alleen niet door en inmiddels zitten ik op dag 35. Ik heb verder geen symptomen volgens mij. Ik had wel nadat ik seks had gehad (per direct)dat ik heel misselijk en draaierig werd. Daar heb ik sinds dien wel last van met vlagen. Ik ervaar geen andere symptomen verder waar ik niet weet of het van belang is dat toen ik 17 was ik zwanger was maar een miskraam kreeg en niet zeker was wat er nou echt gebeurd is (dokters konden mij dat niet vertellen) en ik daar toen ook geen enkele symptoom had. Ik weet niet meer goed wat ik nu moet doen want voor mij gevoel klopt er iets niet omdat mijn lichaam qua menstruatie nooit zo reageert naast dat menstruatie gevoel dan. Want toen ik de pil nog wel slikte werd ik ook altijd pas na 25 a 26 dagen ongesteld. Ik las al wel dat menstruatie achtige pijn vrij normaal kan zijn en dat die bloedingen die ik heb ook normaal zouden kunnen zijn. Maar ik wil jullie ervaringen,tips en meningen weten. Bij voorbaat alvast erg bedankt voor het moeite nemen om dit stuk te lezen.

Mvg,

Misses cat lady

2. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al een test gedaan? Zo nee doen😉

3. Lauren02

Lauren02 Actief lid

21 feb 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    weet je..daar hebben ze een geniale uitvinding voor gedaan; zwangerschaptest!;)

4. Misses cat lady

23 nov 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook van plan dat morgen te gaan doen. Maar vroeg mij ondertussen af wat jullie gedachten er over zijn. Of er dingen in stonden die misschien herkenbaar waren voor jullie. Want vind het best spannend en probeer mijzelf zo gerust te stellen.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Testen en je weet het.

6. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ja meid het kunnen 2 dingen zijn.
    1 Je bent zwanger
    2 Het is gewoon ontpillen, dit kan ookal heb je de eerste 3 maanden na het stoppen met de pil als nog nu aan de hand zijn. Dut kn zelfs een jaar duren.

Ik ben erg benieuwd naar je test morgen. Succes

7. Misses cat lady

23 nov 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat het beiden kon zijn daarom morgen testen test is besteld. Ik wil gewoon graag ervaringen weten van andere vrouwen. Het is fijn als jij je ervaringen kan delen wetende dat je er niet alleen voor staat.

8. MamavC

MamavC Niet meer actief

Zelf heb ik nooit een druppel bloed verloren tijdens mijn zwschap maar mijn schoonzus die zwanger is, heeft af en toe bloedingen gehad maar met de baby is alles oke :) het kan dus ook goed bij een zwschap horen. Zolang het niet echt hevig is en je hebt sex gehad rond de vruchtbare periode is het heel goed mogelijk.
    Wel moet ik erbij zeggen dat ontpillen je enorm in de maling kan nemen. Tijdens het ontpillen dacht ik vaker dat ik zwanger was, dan toen ik t echt was ..

9. Misses cat lady

23 nov 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hoor ik dus vaker en toen ik stopte met de pil kreeg ik wel gevoelige tepels bijv en nu niet. Het bloed verlies is zeer minimaal is zeker geen menstruatie te noemen. En heb seks gehad inderdaad rond de vruchtbare tijd. En omdat het dus kon zijn dat het met de pil te maken heb wou ik toch mijn verhaal kwijt en weten wat jullie dachten. Morgen avond testen heb een test besteld waar bij je geen ochtend urine nodig hebt. Heb eerdere ervaringen met miskramen en vind het erg eng allemaal.

10. Misses cat lady

23 nov 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel even de vraag of het gemeten kan worden want las dat het hormoon pas na drie weken in je urine zit en ik zou over drie dagen pas 3 weken zijn moet ik dan morgen testen of even een paar dagen wachten?

11. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Als je morgen test zou ik wel gewoon wat ochtend urine in een potje bewaren en niet later urine gebruiken. Hoeveel hormonen in je bloed verschilt per zwangerschap. Normaal 14 dagen na ovuluatie zou die wel positief moeten zijn als je zwanger bent. :)

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Hcg zit in je urine een paar dagen na de innesteling. De innesteling is gemiddeld 5-10 dagen na je eisprong.
    Als je eisprond rond 5 november was, zit je daar nu zo'n 18 dagen overheen en zal een test zeker positief geven ongeacht met welke urine je test. Mits je natuurlijk zwanger bent :)

Welke test heb je besteld??

13. Misses cat lady

23 nov 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga snachts wel veel uit bed om te plassen en dat gemiddeld 2x dat is voor mij vrij standaard. Is de ochtend urine dan alsnog goed of moet ik dan even een dagje minder drinken zodat ik snachts niet plas? Ik heb de Leida Pharma test besteld best spannend pakketjes komen tussen 10 en 14 uur altijd bij mij binnen. Ik zal sowieso dan wat plas bewaren bedankt voor de tip.

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Met deze termijn kun je de hele dag door testen, als je zwanger bent zal het positief worden. Was het trouwens de bedoeling om zwanger te worden? Je lijkt er best weinig van te weten en dat is toch bijzonder in deze tijd waarbij we allemaal liefst zoveel mogelijk informatie over een zwangerschap verzamelen, nog voor we zwanger raken. Ben je nog erg jong? Maak je je meer zorgen dan een een andere mogelijk zwangere vrouw denk je? Een test kopen en doen is het makkelijke deel en dat lijkt al een hele drempel te zijn. Wat is je hulpvraag echt?

15. Misses cat lady

23 nov 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb heel veel gezocht op internet en de een zegt dit en de ander weer dat. Dat is erg verwarrend en waarom daarom meer een algemene ervaring weten van de vrouw. Want de symptomen die ik heb kunnen bij zwangerschap passen maar dat hoeft niet en de een zegt dat je persee ochtend urine nodig moet hebben zegt mijn arts ook overigens. Dus het kan alle kanten op en om mijzelf wat rustiger te maken wou ik het bespreken kijken of meer vrouwen dit kennen. Ik ben niet te jong 27 en mocht het zo zijn is het niet gepland maar wel gewild.

16. Misses cat lady

23 nov 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    En maak mij wel extra zorgen omdat ik tien jaar terug een miskraam heb gehad en voor vier jaar terug kwam er een vleesboom met een vlies en daarin bloed uit mij. Bij beiden gevallen was het volgens de arts niet nodig om verdere onderzoek te doen. En. En doodsbang dat het weer kan gebeuren. Morgen de test maar afwachten.

17. Vlinder84

Ja, snap dat je je dan erg zorgen maakt idd maar dat hoeft echt niet nog eens te gebeuren gelukkig. Je hebt met de hedendaagse testen en op deze termijn echt geen ochtendurine meer nodig. Ik heb bij mijn jongste zoon zelf altijd in de middag een positievere test gehad dan in de ochtend, gek genoeg ;) Laat je het ons weten morgen?

18. Misses cat lady

23 nov 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doe ik zeker tot morgen:)

19. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Nou ben benieuwd naar je testen hoor! Ik had elke cyclus "kwaaltjes" en dacht zwanger te zijn. Behalve de cyclus dat ik uiteindelijk ook echt zwanger werd. Ik deed eigenlijk alleen een test om te bewijzen dat ik niet zwanger was en ik over een paar dagen ongesteld zou worden. Ik had namelijk nergens last van! Man wat was ik enorm verbaasd toen er oneens een heel licht 2e streepje stond! (Ik teste overigens erg vroeg, 9 dagen na mijn eisprong. Zodat ik weer qat rust had zeg maar)

Ik kan me je spanning en onzekerheid voorstellen. Zeker na een eerdere miskraam. Maar dat je 1x een miskraam hebt gehad, wil niet zeggen dat dat weer gebeurd. En wat betreft die vleesboom, als dat je niet lekker zit kan je ook een doorverwijzing naar de gyn vragen voor verder onderzoek. Ik weet niet of je nog steeds klachten hebt?

20. Vlinder84

Deel Deze Pagina