Verschillende zwangerschappen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fientje2007, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Het is mijn tweede zwangerschap, maar een compleet andere als de 1e.
    Ik ben in de eerste zwangerschap koffie gaan drinken, en verder niet zoveel last van hormonen.
    Maar nu, ik kan bijvoorbeeld geen koffie meer luchten of zien en ik zit soms een hele dag vast in een huilbui. Echt verschrikkelijk! Ik hoop toch echt dat dit nog over gaat, is niet erg handig op het werk. Als er al een scheet dwars zit word ik al emotioneel. :oops:

Gaat die overprikkelbare emotie nog over?
    Waren jullie zwangerschappen ook zo verschillend, of trekt dat nog bij gaandeweg?
    En hoe zit dat dan bij een derde, is dan alles nog heftiger? :confused:

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes,
    Fientje

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Het enige wat tot nu toe anders is, is dat ik iets meer misselijk ben door de dag heen.
    'Voor de rest voel ik me precies hetzelfde

3. peet

peet Lid

14 aug 2008
    38
    0
    0
    banketbakker
    gelderland
    Bij mij is mijn zwangerschap niet veel anders dan de vorige 17 maand terug. Ik heb 2 keer moeten braken en heb dat bij de vorige net zo gehad. Ben ook nu weer veel moe, dit verschild iets met de vorige. Ik heb nu gewoon ook minder tijd om even te rusten op de bank oid. Want mijn zoon wil natuurlijk ook aandacht. Gelukkig speelt hij nog graag in de box. Ik heb sinds gister verlof dus nu maar hopen dat ik nu nog iets kan bijtanken.

groeten Peet

4. Luna4702

Luna4702 Lid

20 jan 2008
    74
    0
    0
    Werkvoorbereider/Tekenaar
    oldenzaal
    Ik ben zwanger van de 3de en dit is weer een hele andere zwangerschap. De eerste was een meisje, de 2de een jongen en de derde is weer een jongen en toch zijn de zwangerschappen allemaal verschillend! Ik had de eerste 4 maanden van deze zwangerschap heeel erg veel last van mijn hormonen! Ik was helaas erg vaak niet te genieten! Ik werd om alles kwaad! Dit had ik bij de eerste 2 bijna niet. Nu gaat alles erg makkelijk! Ik heb echt bijna nergens last van in tegenstelling tot mijn eerste 2 zwangerschappen. Ik heb alleen 2 kussens tussen mijn benen in bed zodat ik s'morgens geen last heb van mijn bekken en heb regelmatig last van maagzuur maar verder mag ik zeker niet klagen!

Toch wel grappig vind ik dat je zo verschillend zwanger kunt zijn van verschillende kindjes! Wat mij bij de eerste 2 wel opviel is dat niet alleen de zwangerschap anders was maar dat het ook 2 compleet verschillende kinderen zijn! Lijken echt niks op elkaar. Ben dus heel benieuwd hoe dit kindje zou worden.

5. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Ja, ik heb ook 2 totaal verschillende zwangerschappen!
    Bij de eerste was ik ruim 5 maanden kotsmisselijk, braken, onder de acne, etc, etc.
    Vanaf 14 weken vaak harde buiken, allemaal moeilijk moeilijk.
    Maar deze zwangerschap kom ik bijna fluitend door:)
    Een klein beetje misselijk geweest in de eerste 3 maanden, 3 x gebraakt in totaal en verder ....geen last:):)
    Geen pukkel te bekennen, geen harde buiken.
    Wel vermoeider dan bij de eerste...maar ja...heb dan ook een peutertje rond lopen die midden in de peuterpuberteit zit.
    En ik draai alleen maar late diensten, dus niet zo gek allemaal.
    Wij hebben er voor gekozen om het geslacht niet te weten, ben benieuwd wat het is!
    Ik zou bijna denken een meisje omdat alles zo anders is, maar dat wil ook niet altijd wat zeggen.

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Deze zwangerschap verschilt niet zo heel veel met de vorige. Ik ben wel sneller moe en ik heb sneller last van mijn lichaam maar dat is eigenlijk alles.
    Ik ben niet zo heel erg misselijk geweest, maar moest wel vaak overgeven van vieze luchtjes, vooral 's ochtends.

Dit kindje is een meisje en ik heb nu al een zoontje, maar de zwangerschappen lijken best wel op elkaar. Wel was mijn zoontje veel drukker in de buik dan dit kindje.

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Bij mij is mijn zwangerschap ook heel anders hoor ,bij mijn 1e had ik nergens last van, ging allemaal helemaal perfect echt een droom zwangerschap, nu voel ik me echt niet zo goed, ben misselijk geweest tot 11 weken en nu nog af en toe, ben heel erg moe geweest en nog steeds af en toe en heb echt last van mijn hormonen, had ik de vorige keer ook echt geen last van.

8. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Deze zwangerschap is anders dan de eerste. Bij de eerste had ik nergens last van dan aaleen maar mijn banden.
    Ik liep toen heel veel en wandelde ook heel veel. Nu bij deze ben ik al misselijk geweest en heb ik last van BI sinds week 22/23 wat nu erger word. Heb last van vochtvasthouden en tintelende vingers.
    Ik kan haast niet lopen en slapen en zitten word ook rotter. Maagzuur had ik bij de eerste pas rond week 37 en nu al vanaf week 7.

Totaal anders dus. Volgens de echo is het weer een meisje dus kijken of dit kindje ook totaal anders is dan haar grote zus.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn tweede zwangerschap is heel anders dan de eerste. Het zijn wel allebei jongetjes, trouwens.

Mijn eerste zwangerschap was heerlijk. Een grote roze wolk. Ik voelde me geweldig, zat boordevol energie, straalde aan alle kanten, en ben razendsnel bevallen met 38 weken.

Deze keer was ik de eerste 25 echt totaal depri. Kon overal wel om huilen, voelde me beroerd en zielig, kon me totaal niet verheugen op de baby. Ik was eerst vreselijk bang voor een miskraam, daarna voor de twintig-weken-echo. Pas toen dat allemaal voorbij was en goed ging, begon ik er een beetje van te genieten.
    Met 30 weken kreeg ik al last van voorweeën en veel harde buiken. En nu ben ik inmiddels al 9 dagen overtijd, voel ik me net een gestrande walvis en baal ik als een stekker van die hele zwangerschap. Zal echt blij zijn als het voorbij is, terwijl ik het vorige keer echt jammer vond dat het zo onverwacht ineens over was.

Ik dacht ook dat dit vast een meisje zou zijn, omdat alles zo anders is, maar toch ben ik nu weer in verwachting van een jongetje. Dat zegt dus blijkbaar ook niks.....

Deel Deze Pagina