Onze uk ligt al vanaf 16 weken met het koppie omhoog, is zijn voorkeurshouding. Als hij niet draait moet ik dus kiezen tussen deze twee bevallingen. Wat zijn nu de voor- en nadelen van die 2? Edit moderator: Verplaatst naar de bevalling.
Hoi maxje! Bij mijn eerste kindje moest ik ook kiezen.. Ik heb toen gekozen voor een keizersnede omdat de baby best aan de kleine kant was, en het risico bestond dat ze door het trekken aan de baby met een "lamme vleugel" geboren zou worden. Het risico voor het kind is tijdens een keizersnede minimaal, en voor jouw iets groter. Het risico voor jouw tijdens een normale bevalling is kleiner, en voor de baby groter. Je loopt wel het risico tijdens de bevalling dat het alsnog een keizersnede wordt. Het nadeel van een keizersnede: Langer nodig om te herstellen. De volgende bevallingen moeten in het ziekenhuis, en je hebt een litteken, wat gevoelloos blijft. Althans een klein gedeelte van je buik blijft gevoelloos, en persoonlijk merk ik dat het litteken van binnen wel eens pijn doet. (is nu bijna 5 jaar geleden). Toch heb ik er nooit spijt van gehad dat ik een keizersnede gedaan heb. Mijn 2e is normaal geboren, hetzij met ernstige complicaties, en ook daar heb ik erg lang van moeten herstellen. Wat dat betreft maakt het niet uit zeg maar. Heel veel succes met het maken van je keuze, en hopelijk heb je hier iets aan.. Groetjes teske
volgens mij is hier nog niet zo heeel lang geleden oo keen keer een topic over geopend.. kan het alleen zo gauw niet voor je vinden. anders moet je ff de zoekfunctie gebruiken, in dat topic stonden volgens mij ook wat meer ervaringen..
Ik vind het ook wel interessant om meer over te weten. Hoe zit het met een keizersnee en borstvoeding? Komt het dan moeilijker op gang of zit in de melk narcosevloeistof? Trouwens, een kindje kan op het laatst soms ook nog draaien geloof ik.
Borstvoeding komt idd langzamer op gang, omdat je hormonen nog niet zover zijn zeg maar. Maar bij mij kwam het na het kolven binnen 24 uur alsnog op gang. Troost: de eerste dag (2 dagen) heeft de baby genoeg aan het hele kleine beetje wat er met kolven uit komt. Je moet toch in het ziekenhuis blijven, dus meestal voeden ze daar wat bij met suiker water.. Bij een keizersnede komt er geen narcose vloeistof in de melk, omdat je een ruggeprik krijgt, en niet helemaal onder zeil gebracht wordt...
He Maxje, Ik sta voor dezelfde keuze als jij. Ik ben nu 37 weken en mijn kleine ligt in een onvolkomen stuit. En is al ver met de billetjes ingedaald. Een draaipoging hebben ze bij mij dus ook niet geprobeerd mede doordat ik weinig vruchtwater heb. Ik moet a.s. woensdag weer naar de gyn om onze keuze te maken. En mijn gevoel zegt te kiezen voor een stuitbevalling. Er zitten aan allebei keuzes voor en nadelen en het liefst wilde ik helemaal niet te hoeven kiezen, maar het is nu eenmaal zo. Omdat de kleine vrij klein is (2200 gram) en het al ingedaald is zei de gyn ook dat een stuitbevalling goed te doen is. Ik vind als ik kies voor een ks dan zitten er toch meer risico's aan voor een evt volgende zwangerschap. Ook heb ik dan net het gevoel alsof ik er helemaal geen moeite voor heb gedaan (het bevallen). Maar ik weet dat een stuitbevalling uiteindelijk ook een ks kan worden, maar dan vind ik het toch anders. Maar de keus is heel moeilijk he! Als ik weer nare verhalen hoor van een stuitbevalling denk ik: oh, nee ik doe toch maar een ks. Maar als ik daar weer narde dingen van lees denk ik: ik ga toch voor een stuitbevalling. Het blijft moeilijk maar ik ga echt op mijn gevoel af en niet op verhalen van anderen. En natuurlijk luister ik ook naar de gyn. Heel veel succes! Liefs Farfan
mijn kleintje ligt ook al vanaf 20 weken in een stuitligging. Lekker met het kontje naar beneden. Als ze niet gaat draaien zal ik ook een keuze moeten maken, ik denk dat ik toch echter voor een KZ kies. Dan maar wat meer risico en pijn voor mij dan de kleine. Een stuitbevalling zal ik echt niet doen heb teveel om me heen gemaakt kwa dat dus de keuze is bij mij eigenlijk al gemaakt. succes met je keuze!
Heb een stuitbevalling gehad, wat eindigde in een keizersnede omdat bleek dat het stuitje niet ver genoeg was ingedaald...werd zeer goed in de gaten gehouden en heb er geen moment spijt van gehad... zou het volgende keer waarschijnelijk weer doen...heb geen seconde gedacht dat ik of mijn kindje gevaar zou lopen... Haha, kwam ik aan met mijn weeen en 7cm ontsluiting, was nog makkelijk te doen, maar ging zo voor alle andere vrouwen met dikke buiken die daar lagen te wachten voor ok. Waren geplande keizersnedes...hih wel grappig achteraf, kon me ook niet goed ontspannen voor ruggeprik omdat ik telkens weeen kreeg...haha, uiteindelijk na een minuut of 5 lekker ontspannen en daar ging ik...
krijg al de kriebels bij het idee maar bij mij ligt mevrouwtje ook in onvolkomen stuit en weet niet wat ik er mee aanmoet. draaien en gewone bevalling als draaien lukt stuitbevalling keizersnee pffffffffffffffff hoop dat ze zelf nog draait.
Sterkte allemaal met deze lastige keuze (I've been there )! Daan is ter wereld gekomen via een geplande keizersnede, vanwege een stuitligging en een een groot hoofd en na een mislukte draaipoging. En ik ben blij dat we daarvoor hebben gekozen. Maar ook een stuitbevalling kan goed verlopen, ik ben daar namelijk zelf het levende bewijs van Wat jullie ook kiezen: laat je niets opdringen door anderen, volg je gevoel en kies die optie waar jij je het beste bij voelt en het meeste vertrouwen in hebt. Groetjes, Wendy
Anna is gewoon geboren. Sophie lag in stuit en niet ingedaald. Ik wilde wel gewoon bevallen van haar. Omdat zij niet goed reageerde op de weeën heeft de gyn haar aan haar voetje getrokken om haar eruit te krijgen. Daarna terug geduwd en toen kwamen haar billen eerst. Toen bleef ze haken met haar schouders dus stukje terug en toen eruit. Ik vond het geen pretje en erg zwaar maar ben wel heel blij dat ik geen ks heb gekregen. Ok was wel al in orde gemaakt omdat haar hartje niet goed reageerde op de weeën. Ik ben maar een klein stukje uitgescheurd en had in 2 lagen elk 3 hechtingen. Valt mee dus. Het herstel gaat een stuk sneller dan bij een ks. En de bv komt eerder op gang. Weet je al wat je gaat doen?
Ik ben gister bij acupunctuur geweest en het heeft succes gehad, uk is gedraaid! op de echo lag hij mooi met zijn kopie omlaag. nu maar hopen dat hij zo blijft liggen
goed om te horen maxje! en nu maar hopen dat het eigenwijsje zo blijft liggen . mijn meisje is met 36.5 weken plots in een stuit gedraaid en na een mislukte draaipoging heb ik gekozen voor een geplande keizersnede en deze zal a.s. maandag plaatsvinden! ( spannend!)