hoi ik heb een vraag. Gebeurt het vaak dat je tijdens een bevalling een beetje scheurt? doet het zeer? En voel je het als de verloskundige ze zelf inknipt? En het hechten ervan?? Klinkt allemaal best eng groetjes Tessa
ik weet het niet. ben zelf 2 keer bevallen en niet een hechting gehad. zat na een uur al gewoon beneden alsof er niets was gebeurd hahahaha.
Scheuren weet ik niet, maar dat proberen ze juist te voorkomen door een knipje te zetten. Het knipje op zich gebeurd tijdens de uitdrijfweeen dus daar heb ik weinig van gevoeld. Het hechten heb ik wel een bittere nasmaak aan over gehouden. Ik schijn wel een prikje (verdoving) gehad te hebben maar het deed gruwelijk zeer op een plak die net daarvoor toch al op z'n donder heeft gehad. Ook na de bevalling er erg veel last van gehad omdat het een beetje strak gehecht was. Mijn kraamhulp heeft na een paar dagen een hechting losgeknipt ( ze mag dit dus eigenlijk niet) en het gaf iets verlichting maar toen de hechtingen er pas allemaal uit waren was het prettiger. Dit is dus mijn persoonlijke ervaring.
CVB, ik ben in ieder geval blij om te lezen dat je al aan nummertje 4 begint! Dan moet het te doen zijn
Ik ben geknipt omdat mijn dochter het moeilijk had en meteen geboren moest worden. Dat knippen deed ze niet op de top van een wee, en dat voel je wel. Het hechten heb ik niet tot nauwelijks gevoeld. Het verschilt dus per persoon en per situatie.
Ik heb wel eens gehoord dat je zo onder de indruk bent van je kindje dat je het hechten niet erg voelt. Maar ik heb geen ervaring ... ik weet het niet. Als ze niet knippen maar je scheurt vanzelf, dan kan de scheur veel groter worden dan nodig is. Daarom knippen ze in. Groetjes, Nikki
Ik ben bij allbij mijn kinderen ingeknipt geweest. Bij m'n dochter beviel ik in het ziekenhuis en deden ze het eerst verdoven. Dat doen ze helaas niet tijdens een wee dus dan kan je een beetje voelen. De knip zelf merkte ik niets van want dat gebeurde wel tijdens een wee. Bij m'n zoontje beviel ik thuis. Alles ging goed totdat hij klem kwam te zitten met z'n schoudertjes. Er moest met spoed geknipt worden omdat m'n zoontje blauw aanliep. Er was geen tijd voor verdoving. De meeste angst voor mij was dat ze me dit vantevoren melde dus ik vergat mijn weeen (die toch al niet te sterk waren) en concentreerde me op de schaar die ze in haar handen had. Helaas voelde ik de knip wel erg goed. Had ik meer goeie weeen gehad dan had ik het misschien bijna niet gemerkt. Ik kneep heel hard mijn ogen dicht en schreeuwde zo hard als mijn longen het konden verdragen. Dit was niet eens vanwege eventueele pijn maar meer voor de vreselijke angst om geknipt te worden zonder verdoving. En weet ja wat....het werkte hahaha Ik voelde me super opgelucht daarna. Ben dus ook 2x gehecht geweest en dat viel me (na de knip) reuze mee!!! Ze d'r uit laten halen vond ik enger. Ja dan is kindje lief natuurlijk al geboren en ben je er niet meer zo mee bezig. Maar na je bevalling ben je zo opgelucht en blij dat het je weinig zal doen hoor
Ik was niet geknipt, maar wel gescheurd en dus wel gehecht... Tussen mijn bevalling en het hechten zat ruim anderhalf uur en ik vond het erger dan de bevalling zelf... Wat deed dat zeer zeg! En afleiden met mijn kindje kon ook niet, want die lag ondertussen al in de couveuse... brrr... krijg alweer rillingen als ik eraan denk... Maar het hoeft dus niet zo te gaan he haha... T was alleen nogal druk in t ziekenhuis, vlak na mij nog iemand aan t bevallen en daarna nog eentje, dus moest ik een uur wachten.
Ik was ietsjes gescheurd en heb 5 hechtingen gehad, maar op dat moment merk je daar niks van. Tijdens het hechten had ik mijn kindje in mijn armen en merkte ik helemaal niks..
Niet ingeknipt, maar wel iets gescheurd. Uiteindelijk 3 kleine hechtingen en ik vond dit echt veel pijn doen, ondanks dat ik Milan in m'n armen had. Ze hebben het toen iets verdoofd en toen ging het wel. Verder heb ik helemaal geen last gehad van de hechtingen en na een paar dagen waren ze al niet meer terug te vinden.
Wij hebben net op de gym geleerd, dat een knip uit voorzorg word gezet, drijg je uit te scheuren, een scheur gaat altijd nh dunste gedeelte (tussen vag en anus) hechten mag geen pijn doen, vraag om verdofing, en het hechten duurd wel ongeveer een half uur.
ik ben bij beide kinderen ingeknipt (waar ik trouwens niks van voelde, omdat dit tijdens een wee gebeurde) , en dat is vaak meer zoals al gezegd is uit voorzorg voor het uitscheuren. het hechten ervan als je eenmaal bevallen bent is iets minder, je bent dan al blij dat de kleine eruit is en dan wil je ff helemaal niks meer aan de onderkant hebben, maar goed het kijken naar de kleine neemt een hoop zeer weg, en voor je er erg in hebt is het alweer gehecht (kleine 3 minuutjes denk) als je gyn er een half uur over doet, mag je eerst wel ff gaan vragen tot hoeveer hij / zij geknipt heeft hahaha dan gaat er denk ik toch iets niet helemaal goed dan heb je wel een rits van 60 cm denk ik..
Ik ben bij Nynke ook ingeknipt, het schijnt dat ze mij een verdoving hebben gegeven tijdens een wee, daar weet ik echt niks meer vanaf, dus ook totaal niet gevoeld. Het hechten heb ik ook niet gevoeld, alleen de pijn daarna viel me erg tegen.
ben je gek joh, je hebt er op dat moment glad geen erg in hoor, later heb je dat besef pas een beetje, het enige wat je op het moment suprem wilt is dat de kleine eruit gaat hahaha succes
Niet bang zijn voor de bevalling!! En maak je vooral geen zorgen om inknippen e.d. je bent tijdens de bevalling je zo aan het concentreren op de weeen, dat je de rest om je heen niet eens merkt. Toen mijn meisje geboren was, ging iemand opeens met naald en draad aan de gang tussen mijn benen euh pardon..zei ik nog, ja sorry zei die arts we hebben je moeten inknippen. Daar heb ik dus echt niks van gevoeld. Ik kwam er ook achter dat ik een infuus in mijn arm had, ook niks van gemerkt. Ze zeggen weleens dat vrouwen tijdens de bevalling in een soort roes raken, nou dat was bij mij zeker het geval
Idd niet bang worden. Wie weet wordt je wel helemaal niet ingeknipt. En gebeurd het wel, proberen ze het zo te doen dat je er geen last van hebt. Ik ben ook ingeknipt en op dat moment maakte het me echt niets uit. Als de kleine er maar kwam. Achteraf gezien is het wel even lastig (beker water mee als je gaat plassen e.d.) maar it's all worth it!