3 broeken voor mezelf, 3 truien, lading onderbroeken, sokken, slippers, 5 setjes babykleding, shampoo, doucheschuim, puzzelboekje, fototoestel.. De laptop gaat ook mee Telefoons natuurlijk ook.. Maar ik verwacht dan ook minimaal 2 nachten in het ziekenhuis te liggen ivm een geplande keizersnede.
Pyjama, bevalshirt/jurk, joggingbroek, tshirt, lange trui, voedingsbh, zoogcompressen, twee oma onderbroeken, wikkeldeken, handdoek (hebben ze in het zkh maar vorige keer wilde ik een keer extra douchen maar zag nergens handdoeken en de verpleging kwam niet), twee mutsjes, eerste pakje maat 50, alternatief eerste pakje maat 56, extra outfit maat 50, dik vestje/jasje, skipakje, dekentje, flesje water, dextro, camera, telefoonoplader, tijdschriften voor papa, pakje liga, mini's shampoo, douchegel en Deo, haarborstel, tandenborstel, tandpasta, slippers...
Ik ben nog niet zo ver, maar lees toch even mee - alle extraatjes waar anderen wel aan denken zijn mooi meegenomen! Wat ik zelf sowieso van plan ben om mee te nemen is nog lippenbalsem. Door het puffen kun je erg droge lippen krijgen en dan lijkt het me prettig om er even iets vettigs op te doen.
wahahhahahaa hier moest ik heel hard on lachen hihi dat waren bij mijn bevalling toch niet de lippen waar ik me zorgen om maakte xD Maar is wel een goed idee idd. En droge ziekenhuislucht is ook niet fijn.
Nog een aanvulling voor de dames met lang(er) haar: elastiekjes! Verder indd de verzorgingsproducten voor jezelf, kleding en ondergoed voor jezelf. Laptop, camera + telefoon met laders. En badjas + slippers voor het douchen. Voor de baby een setje maat 50 + maat 56 met mutsjes en sokjes. En dan nog een wikkeldekentje + jasje.
Ik had vanalles mee alsof ik een maand op reis ging. Alles ging onuitgepakt weer mee naar huis. Bevallen in het shirt dat ik aan had ivm de snelheid en infuus. Wat ik ehct echt echt nodig had: Dikke trui na de bevalling, kreeg het nauwelijks warm. Had ik dus niet bij en bedaxht me ook niet dat ik wel een dikke fleecedekn bij had, dus heb kou geleden. Bikini (wilde niet naakt douchen/badderen) Dikke strandhanddoek (zkh had kleintjes en vind lekker om me in te wikkelen na badderen) Wikkeldeken voor beebje. Wat ik bij had: Schoon shirt Fleecedeken Knuffel voor mezelf Bevalpyama die over mn kont viel. Borstvoedingspyama Schoon ondergoed x3 3 pakjes voor beebje, kon niet kiezen. Wat ik vergeten was: Schone broek Trui Sokken voor beebje, had 1 paar bij die te groot bleken. Douchespullen Camera En verder weet ik niet meer
schone tshirt/trui voor je man. verder heb ik slippers mee, om niet op blote voeten te hoeven douchen. nemen jullie een speen mee of is dat echt iets onnodigs wat ik beter thuis kan laten?
Speen zou ik niet doen. Wordt sowieso in het begin niet aangeraden en als het nodig zou zijn hebben ze speciale in het ziekenhuis.
Ligt er aan. Als je borstvoeidng gaat geven, word een speen de eerste 6 weken afgeraden ivm verschillende zuigtechnieken op speen en tepel. Bij kunstvoeding weet ik niet hoe dat zit.
Ff off topic: Tepel speenverwarring is er de eerste weken in principe niet. Er is dan sprake van reflexmatig zuigen. Pas vanaf gemiddeld 9-11 weken komt het willekeurig zuigen.
ik had juist wel speen mee en ook gebruikt. Ik geef flesvoeding. Maar je weet nooit hoe lang je moet blijven dus zij wel aanraden mee te nemen. Verder AA-drink en dextro, had ik heel hard nodig om überhaupt naar de wc te kunnen lopen!
Wat zijn wikkeldekens?? Gewoon dekentjes toch? * wordt ondertussen wanhopig van alle lakentjes, dekentjes , wraps...
Omdat ik onverwachts in het ziekenhuis moest blijven miste ik dus wel een speentje, hadden ze daar niet. En in geval van flesvoeding een eigen fles, dan hoeven ze thuis niet meer te wennen aan een andere fles.
Afgezien van kleding en toiletartikellen, lippenbalsem, maandverband, doucheslippers, pantoffels, telefoon en laadkabel had ik ook concealer bij me (achteraf ook heel blij mee) je hoeft het niet te gebruiken, maar wel fijn als je het bij je hebt.
sowieso voor mezelf ochtendjas schone kleding (huispak) ondergoed (die heerlijke netbroekjes die in het kraampakket zitten zijn heerlijk voor als je net bevallen bent) extra warme sokken bevalshirt shampoo/badschuim pantoffels elastiek voor mijn haren. handig: fototoestel + extra opgeladen batterij maxi cosi ziekenhuispapieren/verloskundig papieren voor de baby 2 mutsjes 2 pakjes 2 sokjes jasje/ skipak wikkeldeken 2 rompertjes
Voor mezelf: * 3 nachthemden met knoopjes, zodat ik mijn borsten kon ontbloten * 5 onderbroeken * 2 pyjamabroeken * 3 paar sokken * badjas * slippers * tandenborstel en tandpasta * haarborstel en elastiekjes * shampoo en douchegel * lippenbalsem * 1 set nachtkleding en 1 set dagkleding voor man Voor baby: * 3 rompertjes * 3 pakjes * 2 paar sokken * 2 mutsen * dekentje * spuitjes (uit de vriezer) met afgekolfde colostrum en finger feeder opzetstukje Had wel het probleem dat ik 2 outfits maat 50 had en die pasten niet. Ik had er eentje maat 56, maar daar zaten voeten aan en mijn zoon had nogal grote voeten die daar niet in pasten. Mijn man vond het allemaal zwaar overdreven, maar kwam daar keihard van terug toen ik een spoed ks kreeg.