Keizersnee plannen of niet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Eerste2018, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eerste2018

2 jun 2018
    8
    3
    3
    Vrouw
    Haha ja goed voor jezelf opkomen ;)
    Ik heb afgelopen week de keizersnede besproken. Als de gezondheid van ons kindje het toelaat wordt het direct na de keizersnede op mijn borst gelegd. Het wordt niet van tevoren gewassen of aangekleed, om het zo natuurlijk mogelijk te houden. Daar zit bij ons geen verschil in of het een geplande of niet geplande keizersnede is. Bij een spoedkeizersnede is dit vaak anders gaf de verpleegkundige aan, omdat het kindje dan vaak langer bij de kinderarts moet blijven voor controles.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Voor de dames die een ks krijgen en opzien tegen het herstel.

Mij is het heel erg meegevallen ondanks dat het echt wel pijn doet . Bij de eerste kon ik het af met alleen paracetamol bij de tweede heb ik 1 keer een morfinespuit gehad maar dat was tegen de rugpijn van het liggen. Rechtop staan is er de eerste 2 dagen niet bij, nou ja als je 1 keer rechtop bent gaat het wel. Draaien in bed van zij naar rug ging bij mij de eerste paar dagen niet, dus stapte ik volledig uit bed om er dan weer anders in te stappen :).

Waarschijnlijk hebben jullie ook navelbandjes, heb je die niet kun je ze nog halen. Ik heb deze over de wond van de ks gelegd zodat het wondvocht daar in kon trekken ipv te zitten natten. Zit het bandje vast dan gewoon even onder de douche losweken en niet zo lostrekken. Heb deze best lang gebruikt ook omdat je dan eventueel smetten in de eventuele plooi bij de wond voorkomt.

Eerste2018 vindt dit leuk.
  3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Bij ons is de spoedkeizersnee ons gewoon overkomen ( na 72 uur weeën en ruim 2,5 uur persen) we hadden daar dus nooit over nagedacht en mijn man is uiteraard gewoon meegegaan in wat de verpleging deed. We hebben zelfs nog een foto van onze zoon in de couveuse (werd hij in vervoerd) toch een raar gezicht een mannetje van 55 cm, 10 pond en een apgarscore van 10/10/10 in een couveuse.

Onze dochter hebben ze me even laten zien en is toen met papa meegegaan naar de afdeling, daar heeft ze , tot dat ik terug was heerlijk bij papa op zijn blote borst gelegen. Mijn man zegt ook dat was veel fijner, onze zoon werd meteen gewassen en aangekleed en toen kreeg ik hem pas bij me om de fles te geven.

4. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Ik had gekozen voor een geplande ks alleen besloot ze drie dagen eerder te komen. Dat was eigenlijk perfect. Ik heb haar ook n de eerste check meteen bij me gekregen en al borstvoeding op de ok gegeven. Het was een hele mooie ervaring.

Ik mocht wel in stuit bevallen trouwens maar dat wilde ik zelf niet.
    Wat zijn er veel kindjes direct gewassen zeg. Ons meisje zat helemaal onder de meconium maar is schoongeveegd en ik heb haar zelf thuis in badje gedaan. Ik wilde niet dat ze door iemand anders dan mij gewassen zou worden. Altijd mooi zo’n eerste keer.

5. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Mijn eerste keizersnede was ongepland na niet vorderende bevalling. Dat vond ik heel heftig en een enorme teleurstelling in mijn lichaam

9 weken geleden 2e en geplande keizersnede gehad vanwege grote baby en trechtervormig bekken.

Gepland geeft veel rust. Zeker als je al een kind hebt. Ivm oppas etc. Maar het magische van 'wanneer zou het beginnen' is er wel helemaal af.
    Gelukkig kun je nu wel een gedeelte van de keizersnede meekijken door een luikje. Als de gyn het had voorgesteld zou ik denk ik liever afwachten tot de eerste weeën beginnen. Ik weet niet waarom, maar ik geloof dat het nog altijd het beste is dat je lichaam of de baby zelf aangeeft dat het tijd is om geboren te worden. Maar snap ook dat t lastig is. Sommige bevallingen kunnen ineens heel snel gaan en je kiest juist voor een keizersnede ivm vermijden risico. Maar je weet t gewoon niet vantevoren.

De pijn en het lichamelijk herstel van de keizersnede vond ik enorm meevallen. Heb me gelijk laten steriliseren en daar heb ik meer last van gehad.

6. Mystie

Mystie Nieuw lid

14 jun 2018
    2
    0
    1
    Vrouw

Ja, heel erg spannend! Interessant dat jullie een tussenvariant hebben gekozen. In ons ziekenhuis is dat geen optie. Als ik zou wachten totdat de weeen beginnnen en dan pas naar het ziekenhuis ga, wordt het denk ik gewoon een spoed ks. Ik begrijp je keuze omdat de kleine nu zelf bepaalt wanneer hij geboren wil worden. Wij vinden de rust van een geplande ks toch wel fijn. Daar moet ik wel bij zeggen dat we geen vaste tijd krijgen. We moeten ons melden om 8.00u en dan afwachten wanneer er plek is in de OK. :(

7. Eerste2018

2 jun 2018
    8
    3
    3
    Vrouw
    Onze zoon is geboren en het is echt allemaal hartstikke fijn gegaan! We hadden de keizersnede dus niet gepland. ‘S nachts zijn de voorweeën begonnen maar twijfelde ik nog of dit echt weeën waren. Vroeg in de ochtend zijn mijn vliezen gebroken en zijn we op het gemakje naar het ziekenhuis gegaan. Na drie uur werd ik naar de OK gebracht voor de keizersnede. Direct na de hele korte controle door de kinderarts is onze zoon bij mij op de borst gelegd en daar is hij ongeveer de hele dag blijven liggen ;)

Emama, Cynnie1984 en Riverdale87 vinden dit leuk.
  8. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo gegaan is, voor jou en voor je kindje.

9. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    gefeliciteerd:)

Deel Deze Pagina