Met hoeveel weken ben je middels een keizersnee bevallen? En wat was de reden voor de keizersnee ? En waarom met die termijn? Hoe is het herstel na meerdere kezersnedes? Moet een gyn voorstellen voor een derde keizersnee dat hij een sterilistie kan doen? Had je dezelfde gyn iedere keer bij de keizersneeof een ander?
38+5 dgn Stuit ligging Mocht datum zelf kiezen rond de 39 wk Herstel ging snel en heel goed, was eerste ks, bij de eerste gewoon bevallen. Weet niet of een sterilisatie gedaan wordt...ligt denk ik aan het zh/gyn
2x inmiddels Bij 39,3 en 39 weken Beide stuitligging Tussen 39 en 40 weken voeren ze de ks hier uit Herstel ging snel naar niet pijnloos Over de sterilisatie geen idee? Als ze goed blijft liggen mag ik het natuurlijk proberen. Steeds zelfde gyn
39w6d wegens het niet passen van kleine na 27u bevalling. Herstel... tja valt mij absoluut niet tegen!!! Is 9 dagen geleden en ik kan "alles" weer sinds gisteren. Rest van vragen kan ik niet beantwoorden... is 1e kindje
1e bevalling ingeleid bij 41 weken. Met vacuümpomp handje geholpen. 2e bevalling ook ingeleid met 40 weken. S ochtends ingeleid s avonds laat alsnog keizersnede gekregen. Alle controle bij beide zwangerschappen dezelfde gyn gehad. Kon meteen goed uit de weg. Verloskundige rn kraamhulp bleven zich verbazen hoe goed en makkelijk ik alles kon/ kan.
2 x een spoedkeizersnede, omdat ontsluiting niet vorderde. met 38.6 en 40.3 weken beide andere gyn (lag eraan welke dienst had) beide keren met herstel problemen met wondgenezing gehad. laatste vraag geen antwoord op
Met hoeveel weken ben je middels een keizersnee bevallen? Bij de 1e met 33+1, bij de 2e met 39+1 En wat was de reden voor de keizersnee ? HELLP bij de 1e, Pe bij de 2e En waarom met die termijn? Zie bovenstaande reden, ik was anders overleden Hoe is het herstel na meerdere kezersnedes? Na de 2e minder last gehad dan na de 1e, maar na de 1e was ik helemaal aan barrels vanwege de HELLP dus moeilijk vergelijken. Moet een gyn voorstellen voor een derde keizersnee dat hij een sterilistie kan doen? Dat snap ik niet zo goed. Een gyn hoeft volgens mij niets. Maar als jij een sterilisatie wilt kun je overleggen met de gyn dat die dat tegelijkertijd doet met een geplande sectio. Had je dezelfde gyn iedere keer bij de keizersneeof een ander? Een ander, het ligt er maar net aan wie dienst had want ik heb 2x echte bloedspoed sectio's gehad (rennen door de gangen en zo)
Als je een sterilisatie wil moet je dit goed op tijd aangeven. Niet op de dag of de dag voor de ingreep. Je kent het verhaal wel...' ik wil nooit meer' en de volgende dag weer wel willen. Daarom willen ze dat je er langer goed over nadenkt en echt geen twijfels hebt. Mijn tip: als je echt zeker weet dat je het wil, geef het zo snel mogelijk aan ! Hij is het overigens niet verplicht te vragen. Hij moet je informeren over de risico's en dergelijke. Het voorstellen van een extra ingreep valt hier niet onder.
Met 38 weken en 5 dagen moest er een spoedkeizersnede. Na 4 dagen met gebroken vliezen en onregelmatige weeen. 2 dagen in het ziekenhuis bezig geweest, 3 keer gel en infuus met weeenopwekkers. Veel pijnlijke weeen gehad, maar de ontsluiting werd niet meer dan 6 cm. Ik kreeg flinke koorts en de hartslag van de baby ging over de 200. 9 dagen in het ziekenhuis gelegen. Nu 4,5 maand later ben ik nog niet hersteld en het liiteken doet de laatste weken steeds meer pijn. Het herstel valt mij heel erg tegen.
Heb ook herstel problemen met de wondgenezing. Wat kan je er aan doen? Ik loop al 4,5 maand elke dag met pijn nam eerst af en wordt nu steeds erger. De gyno zegt dat dat wel vaker voorkomt en er weinig aan gedaan kan worden, maar het voelt gewoon niet goed. Voel mij er ongerust over.
Hier wordt ons 4de kindje geboren de laatse dag van dit jaar met 38weken precies. Dit wordt de 3de keizersnee zie er naar uit en zie er tegen op. Heb veel medicatie gehad deze keer hoop dat het gezond is. Wel jammer dat het naar de kinderafdeling moet. Raar om te weten wanneer het komt. Bedankt voor de reakties.
Met hoeveel weken ben je middels een keizersnee bevallen? de eerste met 39 weken en de tweede met 38 weken. En wat was de reden voor de keizersnee ? De eerste spoed, na 5x vacuumpomp. De tweede was eigenlijk gepland, week voor de geplande datum vliezen gebroken en met volledige ontsluiting op de ok gekomen voor keizersnede. En waarom met die termijn? Eerste ingeleid ivm met een operatie die mijn moeder moest ondergaan.. Tweede zie hierboven. Hoe is het herstel na meerdere kezersnedes? Eerste was pittig, mijn zoontje had ook nog eens een hersenbloeding gehad en had er al, bijna, een hele bevalling opzitten. Tweede was prima, na 2 dagen naar huis en toen kon ik eigenlijk vrij snel alles weer. Moet een gyn voorstellen voor een derde keizersnee dat hij een sterilistie kan doen? Kan je zelf voorstellen of je dat wilt.. Bij mij heeft de gyn, bij de nacontrole, aangegeven dat ik er over na moet denken omdat ik niet nog een keer zwanger mag raken. Had je dezelfde gyn iedere keer bij de keizersneeof een ander? Zou bij de tweede dezelfde gyn krijgen, maar omdat het toch een spoedks was geworden was het een andere.
Met hoeveel weken ben je middels een keizersnee bevallen? 39 weken precies En wat was de reden voor de keizersnee ? vanwege complicaties en herstel na eerste bevalling. Vaginaal bevallen is voor mij uitgesloten En waarom met die termijn? als het eerder gehaald zou worden was de kans groter op waterlongen en dat risico wilde de gyn niet nemen Hoe is het herstel na meerdere kezersnedes? het was mijn eerste en het is me 100% meegevallen. Moet een gyn voorstellen voor een derde keizersnee dat hij een sterilistie kan doen? zou jezelf kunnen voorstellen als jij dat wil. Had je dezelfde gyn iedere keer bij de keizersneeof een ander? was mijn eerste, was wel een spoedkeizersnede omdat de weeën begonnen waren, hierdoor had ik niet mijn eigen gyn maar een andere.
Met 37,6 bevallen, eerst ingeleid, maar omdat ik pre eclampsie had en dat rap overging op hellp, was ik op de dag van bevallen al zo'n 15 a 20 kilo aangekomen, ik plaste niet meer, dus mijn nieren stopten ermee, ik was uitgeput en had een bloeddruk van 200/159... Dat is niet zo goed! Dus werd spoedkeizersnede. Het herstel vond ik heel erg meevallen, eigenlijk niet zoveel last van gehad... Maar ik was dan ook zo ziek, dat ik waarschijnlijk ergens anders mee bezig was, overleven en proberen voor mijn baby te zorgen. Ik denk dat als je een steralisatie zou willen, gelijk bij je ks, dat je dit eerder had moeten aangeven. Vrouwen die zwanger zijn, zijn niet helemaal 'toerekeningsvatbaar', dus als je dit nu pas aangeeft denk ik dat ze dat niet meer doen.
Hoi hoi, Ik ben met precies 42 weken ingeleid. Er was nog totaal geen teken dat de bevalling eraan zat te komen. Ik had nog helemaal geen ontsluiting. Ik ben in totaal op 3 verschillende manieren ingeleid maar niks werkte. Uiteindelijk na 35 uur had ik 4 cm ontsluiting en hebben ze een spoedkeizersnede gedaan. Alles was verder goed met de baby, daarom hebben ze zolang gewacht. Ik was toen helemaal van de wereld na al die inleidingen,ruggeprikken en weeënremmers dat ik de keizersnede niet helemaal meegemaakt heb en dus weinig meer weet van t moment dat de kleine er was. Het hersel daarna duurde heel lang. En veel last van gehad. Na ongeveer 8 weken kon ik weer alles doen gelukkig. De gyn was geweldig, hij kwam om de zoveel tijd kijken en vragen hoe het ging. Dit was mijn ervaring van een keizersnede.
Heel veel succes morgen Ijla27 en veel geluk met jullie kindje! Hier met 39+1 een geplande keizersnede gehad ivm stuitligging, het is ons eerste kindje. De eerste twee weken wel pijn gehad met opstaan en draaien in bed maar verder viel het mee. Ik heb alleen nu steeds jeuk rondom de wond maar zolang dat niet erger wordt is het te doen.
Met hoeveel weken ben je middels een keizersnee bevallen? 41 weken + 2 dagen En wat was de reden voor de keizersnee ? Niet vorderende ontsluiting, na 4 dagen gewone weeen en de 5e dag aan de weeenopwekkers zat ik op 7 cm *zucht* En waarom met die termijn? Verloskundige weigerde me eerder naar het ziekenhuis te sturen om de kleine te gaan halen, waarom is mij een raadsel. Het herstel vond ik best pittig. Ik ben erg eigenwijs en ging direct na mn ontslag uit het ziekenhuis ook gewoon opruimen, de was doen etc. Dat had ik beter niet kunnen doen, levert erg veel pijn op! Wel reed ik na 10 dagen weer auto omdat ik het vanaf toen wel vond meevallen. Op de overige vragen heb ik geen antwoord, ik heb er tot nu toe 1 gebaard.