Keizersnee....wie o wie?

Discussie in 'De bevalling' gestart door BabyDreams, 22 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyDreams

22 mei 2006
    46
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    Omdat de moederkoek voor de opening ligt, kan ons kindje niet via normale weg geboren worden :( . 1 Februari ben ik uitgerekend, maar kindje wordt eerder gehaald. Ik zou graag van anderen willen weten wat hun ervaring hiermee is.....

Ben benieuwd.......

2. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi BabyDreams,

ik heb je een pb gestuurd ;)

3. Es1981

Es1981 Actief lid

Wat zou je willen weten over een keizersnee? Ik ben uiteinderlijk ermee bevallen na 30 uur weeen, 1 uur persween en 3 x de vacuum.

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Probeer eens contact te maken met Kathy, zij is in maart via een keizersnede bevallen om precies dezelfde reden.

Groet van Kiki

5. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik ben ook via de keizersnee bevallen, maar lees mijn verhaal maar na je bevalling

6. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    ik heb ook een keizersnee gehad en dat is mij heel erg mee gevallen (was niet gepland).
    Ook de tijd er na viel me erg mee ik kon een week later alweer naar het dorp lopen met de kinderwagen en deed gewoon alles in huis.
    De dag na de keizersnee heb ik ook alle zorg van kleine anne gedaan in het ziekenhuis (luiers verschonen flesjes klaar maken en in badje doen)
    IK HEB WEINIG PIJN AAN DE WOND GEHAD EN OOK HELEMAAL NIET MOE GEWEEST(WAS VEEL VITTER DAN TIJDENS DE ZWANGERschap) maar dit is voor iedereen anders hoor.
    maar zo zie je wel dat het ook heel erg mee vallen kan

7. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik heb beide keren een ongeplande keizersnede gehad.
    Wat wil je weten...kom maar op met je vragen, zal proberen ze te beantwoorden.

8. jada

jada Actief lid

30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Ook even een vraag,mijn placenta ligt ook aan de voorkant van mijn buik.Wat is het verschil met voor de opening liggen,ligt die van jou dan nog lager of zo? (de placenta,hoe kunnen ze dat precies zien,hebben ze je dat verteld?

9. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    Ik heb ook een keizersnee gehad en het was niet de bedoeling maar na
    ruim 36 uur te hebben gepuft was ik opgelucht en blij dat ze eindelijk zeiden dat het een keizersnee werd.
    en de keizersnee viel ontzettend mee waarschijnlijk ook omdat ik gewoon te uitgeput was om er over na te denken.
    Ik heb er wel last van gehad na de bevalling moet zeggen dat ik nu nog last heb van mijn darmen en het is toch al 4 maanden geleden

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Jada dat zien ze met een echo. Als ie voor de opening ligt ligt ie dus voor de uitgang/baarmoedermond en kan je kind er dus niet door, verder heb je meer kans op bloedingen. Bij jou ligt ie aan de buikwant dus tegen de binnenkant van jou buik, dat kan verder geen kwaad voor de bevalling.

Ik heb bij m dochter een niet geplande ks gekregen en nu krijg ik in feb. (ook iets eerder dan mn uitgrekende datum) een geplande ivm mn bekken. De ks zelf viel me reuze mee, ruggeprik zetten deed geen pijn, was alleen wat misselijk door het bloedverlies/bloeddruk daling. Voor de pijn kreeg ik genoeg medicatie, pas toen ik uit bed moest proberen te komen voelde ik echt pijn maar daar moet je doorheen. Vooral opstaan vanuit liggende positie was erg lastig in het begin. Na ong. 3 weken kon ik alles weer maar je moet je 6 weken rustig houden. Ik was wel erg moe en uitgeput maar ik denk dat dat kwam door wat er vooraf ging aan de bevalling (inleiding, 40u weeën). Na 6 weken ging het ook weer lichamelijk gewoon goed en was het vloeien voorbij. Ik raad je aan om veel foto's te laten maken en de momenten dat je van kind gescheiden wordt (als ze jou hechten) te laten flimen wat er allemaal met je kind gebeurt. Voor mij is dat in ieder geval erg belangrijk geweest.

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Mijn dochter is afgelopen maandag met een geplande keizersnede gehaald in verband met stuitligging.
    Ik kan je zeggen dat het mij iig echt enorm is meegevallen. Mijn dochter is geboren om 14.26 uur en donderdagochtend mocht ik al naar huis.
    De dag na de ks stond ik al naast mijn bed en de dag daarna kon ik gewoon zelf alweer douchen.
    Nu ik thuis ben moet ik natuurlijk nog wel rustig aandoen, maar dat heb je na iedere bevalling heh.
    Als je meer specifieke vragen hebt moet je me maar even een pb sturen.

Groetjes Senseemillia

12. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hallo

Ik heb van Vince ook een ks gehad,Dit was een geplande vanwege een stuit ligging ik heb er dus zelf voorgekozen.Het is me 100% mee gevallen.Vrijdag heb ik de ks gehad,zaterdag al uit bed geweest,zondag wezen douchen en maandag ochtend mocht ik naar huis.Heb thuis wel de hele week op bed gelegen en me lekker laten verwennen door de kraamhulp en mijn fam!Als je nog iets wilt weten moet je even een mailtje sturen.

Groetjes Claudia

13. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Mijn dochter van 2,5 is geboren middels keizersnede. Bij iedereen is het anders maar ik vond het super gaan, snel, mooi kindje, ik was helder, mooie foto's, ruggeprik stelde niks voor.
    Alleen helaas was er bij mij veel druk gezet om het kind eruit te halen dus had ik een gekneusde rib, wat pijn deed. En Ik kon echt een week niet bewegen van de pijn aan de wond. Hoe dat kwam weet ik niet,ik heb er veel pijn aan gehad. Maar ik heb veel verhalen gelezen en denk soms dat ik de enige ben bij wie het is tegengevallen. Dus denk dat ik gewoon een lage pijngrens heb.... :cry:

14. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Rabia:

Je bent niet de enige, ik heb na de keizersnee ook heel veel pijn gehad.
    had 4 morfinespuiten gehad en had nog pijn.
    Had dan wel een spoedkeizersnee onder narcose dus ik denk dat bij mij toen als een idioot hebben gesneden en weet ik nog meer, Quinten was er in ieder geval binnen 1 minuut eruit dus denk dat ik daardoor heel veel pijn had.
    Mocht ook pas na 2 dagen uit mijn bed, voor het eerst onder de douche waar ik ook nog eens in elkaar zakte omdat 2 dagen lang op bed had gelegen en ook nog alleen maar op mijn rug want ik kon me niet bewegen van de pijn.
    Nu sta ik waarschijnlijk weer voor een KS, maar die word dan gepland en wil in niet meer onder narcose.

15. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    pffff......als ik dit alles zo lees krijg ik toch de kriebels haha
    Het engste lijkt mij dat je verder wel alles bewust mee maakt.
    Ik bedoel...je gaat niet onder algehele narcose.
    Bij mij is met mijn 20 weken echo ook geconstateerd dat mijn placenta voorop ligt en doorloopt over de "uitgang" heen.
    Krijg met 30 weken een nieuwe echo om te zien of dat dan nog zo is.
    Ze vertelde me dat het bij 95% weer weg trekt?
    Hopelijk zit ik daar ook bij.

16. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik vond dat juist heel fijn. Je bent erbij als je kindje voor het eerst gaat huilen. Je voelt echt niet dat ze aan het snijden zijn en zien hoef je het ook niet omdat er een doek voor hangt.

17. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik vond het ook fijn dat ik niet geheel onder narcouse was. mede het eerste huilen van je kind maar ook omdat ik het bijna gelijk kon vasthouden niet lang omdat het op zo'n ok maar 18 graden is maar toch die halve minuut is zo fijn en mooi. en inderdaad dat snijden merk je weinig van pas toen ik de foto's er van zag schrok ik ervan

Deel Deze Pagina