Ik vroeg me af wat er precies gebeurt als je vliezen breken... Stroomt het vruchtwater er dan uit of voelt het als een beetje vochtigheid alsof je wat urine verliest? Ik heb de laatste tijd wat meer last van afscheiding maar als je vliezen breken dan stroomt er veel meer in een keer uit toch? pfff wat ik eigenlijk bedoel... wordt het een enorme waterval of druppelt het uit?
Bij mij was het een enorme waterval, maar het kan ook zijn dat je het in kleine hoeveelheden verliest.
Hoi Melody, Toen ik ging bevallen braken mijn vliezen als eerste. Ik had dus nog geen weeën o.i.d. Ik vroeg me vantevoren ook af of ik het verschil tussen afscheiding en vruchtwater zou merken. Nou, dat verschil was overduidelijk hoor! Ik werd 's-nachts wakker en mijn onderbroek en bed waren behoorlijk nat. Ik ging toen naar de wc en het bleef komen, niet een hele plens, ook niet echt druppeltjes, maar een klein stroompje zeg maar. En anders dan bij urine, dit kun je niet ophouden. Vruchtwater blijft er gewoon uitlopen. Dus geen zorgen, je herkent het ECHT wel als het zo is Groetjes Daan
De verloskundige heeft mijn vliezen gebroken en er kwam geeeeeeen druppel vruchtwater, terwijl mijn hele bed beschermd was door zeil e.d. Kwam omdat de baby klem lag in mijn kleinste bekken en daardoor geen vruchtwater doorheen kon komen
ik had ook een enorme hoeveelheid vruchtwater. mijn vliezen braken toen ik lag te slapen, maar om de een of andere reden ben ik een seconde daarvoor mijn bed uitgesprongen. je kunt het niet voelen knappen of zo, maar ik weet niet waarom ik ineens wakker schoot voordat het gebeurde. sommige mensen hebben veel en sommigen hebben weinig vruchtwater maar volgens mij merk je wel het verschil met urineverlies. het ruikt ook een beetje zoetig, het is echt een vreemd luchtje groetjes cindy
Bij mij braken ze terwijl ik opstond omdat ik dacht te willen gaan plassen....inene voelde ik echt een KNAP en toen stoomde letterlijk en figuurlijk alles eruit, het bleef maar stromen. Net een kraan die je dicht wil draaien maar niet wil. Echt naar mijn idee hield het maar niet op, ik had nog een sla schaal helemaal gevuld ook nog en later een deel ervan ingevroren..hihi als aandenken, zaten allemaal haartjes in.Heel zoet rook het. En toen in het ziekenhuis lekte ik niet meer maar was mijn buik heel vreemd plat en zag je zo de cotouren van de baby. Mijn vriendin daarintegen is vorige week ingeleid omdat bleek dat zij steeds zo nat was, toen ze een maandverbandje kreeg en ze even een half uur moest lopen kwamen ze erachter dat ze al dagen vruchtwater aan het verliezen was en dus meteen die dag kon blijven. Volgende dag is de baby geboren dmv inleiden.
de vk heeft ook mijn vliezen gebroken en dat was ook werkelijk een waterval zelfs met het persen kwam er nog een straal vruchtwater mee bijna over de zuster...
Kijk dat hoor ik dus ook weleens, dat je al vruchtwater verliest zionder dat je het door hebt... dat lijkt me zo eng... stel je voor dat de baby helemaal 'droog' komt te liggen? Of haal ik me nu weer dingen in mn hoofd die niet kunnen Ik 'lek' af en toe wel een beetje... maar niet extreem ofzo Eigenlijk voelt het dan erger dan het is want als ik ga kijken dan zijn het maar een paar drupjes... Alleen als ik ontlasting heb en het gaat af en toe wat moeizaam dan verlies ik ook zomaar tegelijkertijd iets (urine?) Zonder dat ik het wil stroomt het er gewoon bij uit... voelt wel raar maar dit kan mss ook komen doordat ik wat harder pers als mn ontlasting moeilijk gaat?
@ Melody: vruchtwater wordt telkens bijgemaakt, dus je beeb kan niet droog komen te liggen (tenminste als je placenta nog goed werkt...) Vruchtwater ruikt zoet, misschien kun je het eens ruiken?
hoi, BIJ MIJN EERSTE BEVALLING WAREN DE VLIEZEN ZELF GEBROKEN ZAL HET OOK NOOIT VERGETEN, MIJN MAN STOND TE DOUCHEN EN IK STOND BIJ DE KRAAN ME OPTEMAKEN. TOEN IK PLOTS DRUPPELS OPMIJN BEEN KREEG, IK VROEG HEM TE STOPPEN MET WATER TE SPETTEREN IVM MET MIJN MAKE-UP.HAHAHAH WAS DUS VRUCHTWATER! JAJA DRUPPELS EN GEEN PLENS GROETJES SASKIA
Je merkt idd het verschil wel.... Ik stond op om naar bed te gaan en ineens de broek helemaal nat. Ik dacht eerder ook wel eens vruchtwater te verliezen, maar dit was gewoon waterige afscheiding. Wanneer het zover is, weet je het echt wel.
Ja hoor is een duidelijk verschil. Ik voelde het opeens warm worden tussen mijn benen. was net naar de wc geweest en lag net weer in bed.
ik ben zelfs voordat mijn vruchtwater knapte nog naar de w.c geweest,ik had wel 3 keer een krampje net of je ongesteld moest worden,verder geen aandacht aan geschonken en ben maar weer in bed gaan liggen,ik lag net 5 min en ja hoor,daar kwam het aan,ik heb zo snel als ik grijpen kon een laken gepakt wat naast me lag en ben naar beneden gerend op mijn manier en heb vervolgens wel een half uur op de wc gezeten totdat het ergste weg was,het gebeurde s'nachts en zo de hele dag door tot 8 sávonds heeft het wel ietsjes gelekt.Zo zie je mar weer dat het bij iedereen heel verschillend is he. groetjes miranda
jeetje hahaha hoop toch echt niet dat mij dit eerdaags gaat gebeuren als ik in een winkel sta of zo Dan sta je ook lekker voor paal ..... Wel een handig topic, ik wist ook niet zo goed wat ik ervan moet gaan verwachten.. Maar als jullie je vruchtwater in bed kwijt waren is dat zeiltje dan wel voldoende? En hebben jullie ook bijvoorbeeld over jullie vloerbedekking heen gelekt, krijg je dat er nog wel uit ?
Bij mij een plopje en meteen druppelde het eruit. Ik ben meteen naar de wc gerend en daar kwam t vervolgens wat heftiger eruit, maar nogsteeds geen waterval hoor bij mij. t Vruchtwater heeft bij mij een aantal uren gesijpeld en vervolgens kwamen de weeen erbij.
Hoi Ik werd 's nachts wakker en er knaptie iets. Daarna voelde ik het eruit stromen. Ik denk dat het bij iedereen anders is. groetjes Sabina