keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door wendii88, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik zou een geplande ks krijgen echter braken mijn vliezen ruim 2 weken daarvoor al op zondag morgen en moest ik dus wachten tot de gyn en anesthesist aanwezig waren, en dat duurde lang te lang!
    Toen de gyn kwam had ik al 10cm ontsluiting en persdrang, de ruggenprik werd tussen 2 persweeen door geplaatst.

ik werd naar de ok gereden en rilde en schokte helemaal, pure adrenaline die er nog was van de angst dat er wat mis zou gaan, Isa kwam namelijk met de voeten eerst en die staken dus al uit in het geboorte kanaal.

De keizersnede was snel gedaan, na 13 minuten zag ik Isa boven het scherm uitkomen, toen is ze snel gecontroleerd en heeft mijn man het laatste stukje navelstreng mogen knippen, ik kon dit met een scheef hoofd net een beetje zien.
    Toen kreeg ik Isa van wat dichterbij te zien en omdat het op de OK koud is moest ze naar de verloskamers, mijn man heb ik direct mee gestuurd.
    Na ongeveer 30 minuten was ik ook op de verloskamer en waren we een gezin :D

Tot zover alles goed dus, helaas kreeg/had ik een hoop kwalen waardoor het herstel minder goed ging ik ben 5 dagen in het ziekenhuis gebleven de eerste 3 dagen met katheter in bed en veel pijnstilling die niet aansloeg. ik heb dan ook diverse auto immuun aandoeningen dus ben in dat opzicht niet al te best vergelijkingsmateriaal ;)

Het herstel van de ks op zich was wel erg goed te doen, na 4 dagen kon ik zelfstandig douchen, uit bed en lopen.
    Isa vasthouden, veschonen enz dat viel me dus reuze mee.
    Tuurlijk deed de wond pijn maar het is ook een stukje door de pijn heen bijten.

enige advies dat ik je kan geven is, ook al doet je wond nog zo'n pijn loop rechtop en niet voorover gebogen! Dan gaat de pijn het snelste weg en heb je geen rugpijn!

2. steph85

steph85 Nieuw lid

20 okt 2008
    2
    0
    0
    den bosch
    ik heb een spoedkeizersnee gehad en dus eerst geprobeerd met ruggenprik,maar na teveel pijn toch onder gehele narcose.

ik heb dus niks gemerkt van het geboren worden en het hele nageboorte gebeuren.

hoewel het heel jammer is,maakt het de band echt niet minder met je kind.
    je hebt het 9 maanden met je mee gedragen.
    ze maken genoeg fotos om terug te kunnen kijken en voor je het weet ligt het aangekleed en wel naast je.
    ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, 1 extra dag omdat mijn hb erg laag was.

is er eigenlijk iemand,die daarna nog een tweede gekregen heeft?

ik ben namelijk zwanger van de 2e en zou het deze keer graag een keer op de natuurlijke manier willen doen.

3. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik heb bij mijn tweede een spoedkeizersnede gehad, met ruggeprik. Na de geboorte heb ik mijn zoontje heel eventjes mogen zien, daarna moest hij snel de couveuse in, omdat hij met 34 weken geboren was.
    Ik ben 's ochtends om half 5 bevallen en ik zag hem 's middags pas weer.
    Gemiddeld heb ik hem de eerste 3 weken 1 maal per dag gezien, omdat hij nog in het ziekenhuis moest blijven toen ik na 5 dagen naar huis mocht en ik gezien mijn fysieke gesteldheid niet in staat was vaker dan 1 keer per dag de rit naar het ziekenhuis te maken.

Wat betreft borstvoeding: ik ben meteen na zijn geboorte gaan kolven en dat heb ik volgehouden tot hij weer thuis was.

Het was inderdaad in het begin moeilijk voor me om een band met hem te voelen, maar dat is inmiddels helemaal goed gekomen.

Deel Deze Pagina