Keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door FreeWilly8, 8 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik heb een vraag over een bevalling per keizersnee. Hoevaak komt dat voor? Ik ben niet zo groot en heb dus ook niet zulke brede heupen, moet je dan persé per keizersnee bevallen? :confused:

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Volgens mij heeft dat er heel vaak niet mee te maken. Over het algemeen past een kind dacht ik gewoon in het bekken hoor.
    Ikzelf ben ook niet groot en vrij tenger qua heupen. onze dochter is wel met een keizersnede geboren, maar omdat ze in stuit lag.
    Als blijkt dat je beeb niet past merken ze dat volgens mij wel bij de bevalling en kunnen ze alsnog overgaan tot een keizersnede.

3. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Dat is echt heel zeldzaam, dat een bekken te smal is. Bovendien verweekt het tijdens de zwangerschap en zet het allemaal uit. Ik zou me daar geen zorgen over maken.

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    De stand van je bekken kan je echt niet aan de buitenkant beoordelen, dus niet aan je gewicht offormaat van je heupen.

5. vissie26

vissie26 Actief lid

15 sep 2006
    272
    0
    0
    Dat komt wel goed hoor. Alles wordt zachter en flexibeler en het is erg zeldzaam idd dat er geen beebje door kan.

6. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse

Nou dat zou ik niet zeggen, mijn zoontje is gekomen via een keizersnede en die was echt niet zo groot bij de geboorte 50 cm lang en 3025 kg gewicht, dus een kleintje :D

En ik heb tot aan persen toe plus nog een vacuumpomp en daarna besloot de gyn een keizersnede te doen.
    De dag erna kwam de gyn en vertelde dat mijn bekken te smal waren, zodat mijn zoontje er niet doorheen kon komen. Als ze waren doorgegaan met de vacuum dan was het niet zo goed afgelopen met Sem!
    Hij zat met zijn hoofdje al behoorlijk klem en had zelfs moeite om zijn hoofdje los te maken!

Dus ik ben blijkbaar heel zeldzaam :D
    Mijn zusje heeft zich ook laten onderzoeken en heeft het zelfde probleem, dus beide zijn wij dus zeldzaam!

Ik en mijn zusje zijn via de normale weg geboren, dus het is niet erfelijk!

7. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Jullie zijn zeker zeldzaam Patricia! :D Gelukkig is het goed afgelopen.
    Goed dat je zusje het alvast weet.

8. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @patricia Maar dat heeft toch niks met je bouw of lengte te maken gehad maar met de stand van je bekken.

9. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan

Ik wil het ook laten onderzoeken. De jongste zat namelijk ook vast in het bekken en het was een hele toer om haar los te krijgen tijdens de keizersnede [uiteindelijk gelukt dmv een tang].
    Nu is mijn vraag hoe regel je zo'n onderzoek. Gyn gewoon bellen? En kan dit tijdens de zwangerschap of liever ervoor?

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @ Diddl

Dat moet je idd met je gynaecoloog bespreken. Dit kan eventueel tijdens een zwangerschap.

Kwebbel

11. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Dankje Kwebbeltje.

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier hebben ze om dat uit te zoeken een foto gemaakt, de gyn kon er tijdens de zwangerschap niks van zeggen. Maar aan de buitenkant is in ieder geval niks te zien hoor. Hoe groot/breed je bent maakt niks uit

13. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse

Nee niks met mijn bouw of lengte wel met de doorgang van mijn bekken, die is gewoon te smal! We dachten eerst zelf dat het niet goed verweekt was, maar naar die onderzoek was dat niet het geval!

Het paste gewoon weg niet!

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Een vriendin van mij heeft ook een keizersnee gehad omdat haar bekken te smal waren. Hier kwamen ze bij onderzoeken al achter dus al voordat de baby zich melde... Hoe ze dat precies onderzoeken weet ik ook niet, maar als je er zorgen om zou maken, gewoon even aangeven bij de verloskundige! ;)

Gr. Miranda

15. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik heb het ook meegemaakt maar het was niet te zien van te voren alleen dat de baby met 38 weken nog heel hoog zat en tijdens het bevallen kwam er na 36 uur eindelijk iemand tot de conclussie dat Björn er niet door past.

Deel Deze Pagina