wat kan ik verwachten?

Discussion in 'De bevalling' started by Calimero, Nov 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hallo dames!

ik en mijn man hebben samen besloten voor een poliklinische bevalling dus zonder (tot zover) medisch indicatie
    nu vraag ik me heel erg af wat ik kan verwachten ik weet dat het thuis begint dus stel mijn weeen beginnen of mijn vruchtwater is gebroken en dan?........................................

2. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    ik zit daar ook een beetje mee haha,
    ook ik heb besloten in het ziekenhuis te bevallen zonder medische indicatie.
    ja als je weeën krijgt of je vliezen zijn gebroken dan moet je de verloskundige bellen.
    en die komt dan eerst bij jou thuis even kijken hoever je al ontsluiting hebt. en dan gaat zij weer.
    als de weeën heftiger worden en om de zoveel minuten komen (hoeveel weet ik nog niet) dan moet je naar het ziekenhuis.
    dan ga je naar de eerste hulp en daar kun je een rolstoel lenen,
    en dan ga je naar een verloskamer.

als ik het allemaal goed heb was dit het begin ;)

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    je gaat bij een poliklinische bevalling pas met 5/6 cm ontsluiting naar het ziekenhuis. tot die tijd ben je thuis en vang je daar de weeen op.
    Je vk gaat met je mee en kan dan in het ziekenhuis evt. zelf de bevalling doen. Na ongeveer 2 uur na de bevalling mag je naar huis...mits alles goed gegaan is...

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    okee en als je bijv zoals mij 20/25 min. van het ziekenhuis vandaan
    woont ? :confused: zou ik dan gewoon eerder erheen gaan ?
    het is niet de bedoeling dat t kindje onderweg ter wereld komt natuurlijk haha :)
    maar zal het daar met de vk nog even over hebben..

5. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Het lijkt me geen pretje om met ontsluitingsweeen in de auto te moeten gaan zitten.
    Ik moest poliklinisch bevallen maar had het "geluk" dat dit medisch werd omdat de kleine in het vruchtwater gepoept had en dan mag je direct naar het zh. Had toen nog maar 1 cm en geen ontsluitingsweeen dus die autorit was geen probleem.

Silly

6. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    ik denk dat ik vrij snel in het ziekenhuis ben,
    desnoods moet ik in het ziekenhuis op de gang wachten..
    ik ben er in elk geval wel vast :)
    lijkt me idd geen pretje om dan in de auto te zitten
    en al helemaal niet als t voor mij zo'n 25 min. rijden is.. :confused:

7. patricia24

patricia24 Actief lid

Jan 27, 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    ik wil ook graag in het ziekenhuis bevallen, ook zonder medische indicatie. wij wonen nog geen 5 minuten van het ziekenhuis vandaan, dus dat is wel prettig op zich.

Maar met hoeveel cm ontsluiting ga je naar het ziekenhuis dan?

patricia :)

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hmmm zoals ik gelezen heb met 5/6 cm ontsluiting
    maar ik zit me eigenlijk af te vragen misschien heel erg dom hoor maar ja haha wat heb je dan aan?
    je ligt dus al thuis je weeen weg te puffen en de vk moet er iedere keer bij dus ik d8 dan heb je nachtpon of een big shirt aan of heb je gewoon je eigen kleding aan?
    mischien rare vraag hoor maar ik vraag het me wel af! :oops:

9. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik had thuis een warme trui en een trainings/fitnessbroek aan. Die trek je zo aan en uit. Ik zou eigenlijk thuis bevallen, maar omdat de ontsluiting niet vorderde moest ik alsnog naar het ziekenhuis. Autorit met weeën is nìet leuk :evil:

Als je polyclinisch wil bevallen ga je met ongeveer 6 centimeter naar het ziekenhuis, vaak gaat de vk dan gelijk mee..Wss wordt je direct naar de verloskamer gebracht en doet je vk je bevalling daar. Mochten er complicaties optreden, dan neem de gyn het over...Mocht het midden in de nacht zijn, dan moet die nog opgepiept worden en duurt het zo'n 10 tot 20 minuten voordat die er is...

10. Sharm1

Sharm1 Niet meer actief

Ik ben ook poliklinisch bevallen.
    De hele zwangerschap heb ik nergens last van gehad en op vrijdag 18 augustus begonnen de weeen. s avonds kwamen ze vaker achter elkaar maar de VK dacht dat het nog niet zover was... om half 12 was ze toch maar langs gekomen en bleek dat ik al 8cm ontsluiting had.

We zijn naar het ziekenhuis gereden, om 12 uur heeft de VK mijn vliezen gebroken, om 2 uur kwamen de persweeen. De kleine zat vast en kwam er niet uit, dus de gyn was gebeld, en stond binnen 5 minuten al op de verloskamer met zuignap en heel gerei voor keizersnede. Gelukkig lukte het met de zuignap en om 3.24 was mijn vent er al.

Om 9.30 zou ik pas naar huis hebben gemogen omdat dan pas de kinderarts er was om de kleine te controleren...ware het niet dat ik om 6.00 een bloeding heb gehad en die dag dus niet meer weg mocht. M.a.w. ik was blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen want ze waren er snel bij

11. Niet meer actief

Ik doe ook poliklinisch en mijn vk's mogen de bevalling niet begeleiden. Wel als ik in het kraamhotel ernaast zou gaan bevallen, dan wel...

Ik mag komen met 5/6 cm ontsluiting, of breken van vliezen, of bloeden, of weeën om de 3 minuten. En ik moet ook 20 minuten rijden. (pff.. en geloof me, dat is echt geen pretje)

12. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

Dec 5, 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Wat ik me afvraag, om er even grof tussendoor te komen, ik ga ook poliklinisch bevallen, komt de verloskundige wel naar je toe? Of moet je gewoon op eigen houtje naar het ziekenhuis gaan als je denkt dat het moment daar is? Of als je ze aan de telefoon hebt gehad?

Of komen ze vanuit het ziekenhuis bij je kijken?

Liefs, Daphne

13. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    in principe komen ze altijd naar je toe om te kijken hoever je bent
    alleen moet je het wel even navragen aan je vk..
    als je buiten 10 min rijden van hun vandaan woont komen ze niet !
    dat is dus bij mij het geval, en ik moet dus nu een andere vk gaan zoeken die wel dichterbij is. :rolleyes:

14. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    ohw dat is ook lekker sillaah dat je op het laatste moment nog een andere vk moet zoeken!
    ik zal het donderdag eventjes navragen want ik woon ongeveer 15 min van haar af want bij ons in het dorp doet de huisarts geen bevallingen dus moest ik naar een nabijgelegen plaatje en dat is 15 min verderop

15. Marisca

Marisca Lid

Oct 10, 2006
    69
    0
    0
    Hoi meiden,

Bij mijn eerste is de verloskundige niet langs geweest om te kijken hoe ver de ontsluiting was.
    Toen ik zoiets had van, volgens mij zijn de weeën nu echt begonnen is mijn man de tijd bij gaan houden. Ik had meteen al een half uur lang om de 5 min. weeën. :confused: Toen heeft mijn man de verloskundige gebeld. Die wilde mij aan de telefoon, maar ik kon volgens mij geen helder verhaal meer houden. Ik mocht toen meteen naar het ziekenhuis (en dat was maar goed ook, want ik moest in een andere stad bevallen en kwam voor een open brug te staan! :( ) Daar aangekomen kwamen de weeën al om de 3 min. en bleek ik al 5 cm. ontsluiting te hebben! Ik ben dus wel blij dat mijn vk niet eerst nog naar mijn huis is gekomen. Maar wat daar nou de motivatie achter was, weet ik niet. Misschien dat ze aan de hand van het telefoontje toch heeft ingeschat dat het een vlotte bevalling zou worden?!

16. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

Dec 5, 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Ik woon nog geen 10 minuten van het ziekenhuis vandaan. Wat dat betreft kan mijn vriend zelfs een rolstoel gaan halen en me op komen halen! hihi.

Maar, ik ga het voor de zekerheid toch maar navragen, want wil niet voor verrassingen komen te staan! Dat ik dadelijk verwacht dat ze even komen kijken en dat ze vervolgens leuk gaan zeggen, kom hier maar naartoe! :rolleyes:
    Nee, denk dat ik dat er niet ook nog eens bij zou willen hebben!

17. Robine

Robine VIP lid

Aug 8, 2006
    5,458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Bij mij kwam de Vk en die constateerde 2-3 cm ontsluiting, ze belde t zkh en omdat t rustig was mochten wij op ons gemak komen. Als t druk was geweest hadden we nog langer thuis moeten blijven zeiden ze in t zkh, dus t is afhankelijk van t zkh waar je heen gaat.

18. lisa sophie

Aug 28, 2006
    69
    0
    0
    da bel je de verloskundige. Deze zal kijken of het al noodzakelijk is om naar het zieknhuis te gaan. Als het zo is, neem jeje koffer mee, kleding voor baby en maxicosi en je gaat met de auto naar het ziekenhuis. Die zijn al op de hoogte van je komst en zullen op je wachten! eenmaal daar wordt je naar de verloskamer gebracht en dan kan het feest beginnen. Na de bevalling wordt er meestal aan je gevraagt of je nog een nacht wil blijven voor de zekerheid en voor je rust. al alles goed is mag je weg en neem jeje kindje mee!

19. Marisca

Marisca Lid

Oct 10, 2006
    69
    0
    0
    In het zkh waar ik ben bevallen mocht je naar huis als je overag was bevallen en alles in orde bleek te zijn. Zou je bevallen na (ik geloof) 22.00 uur (maar pin me er niet op vast) dan moest je de nacht in het ziekenhuis doorbrengen en mocht je de volgende ochtend naar huis. Dit was bij mij het geval, want de kleine is om half twee ´s nachts geboren. Vond dit ook niet erg moet ik zeggen, want ik was doodmoe. Bovendien had ik de luxe dat ik alleen op en kamer lag en mijn kleine puk mocht de hele nacht bij me op de kamer!

20. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik kan het niet anders omschrijven dan een VENIJNIGE pijn.

Share This Page