Rare vraag misschien, maar kan iemand mij misschien tips of iets dergelijks geven om mijn zoon van bijna 8 sneller te laten eten? Met de lunch eet hij met gemak 4 boterhammen in no time op, maar met het avond eten is het echt een ramp! Hij heeft altijd al zo langzaam gegeten maar het word nu echt vervelend. Robin doet gemiddeld bijna een uur over een normaal bord wat niet te vol ligt (juist omdat hij al zo langzaam eet). Behalve als we patat eten, dan kan meneer het wel ineens op het normale tempo. Mijn jongste zoon eet nog sneller als hij! Tegen de tijd dat iedereen zijn eten op heeft en zijn toetje zit robin nog steeds te eten. Heeft er iemand hier een tip of iets dergelijks? Heb al geprobeerd om hem een tijdslimiet te geven, dat ik na een half uur gewoon zijn bord weg haalde maar dan eet hij ook weer zo weinig. Weet het even niet meer maar ben dat wachten beu!
Zet een duidelijke kookwekker bij hem naast zijn bord. Dan kan hij zelf zien hoelang hij erover mag doen. In het begin zal het niet gelijk werken, hij moet door krijgen hoelang dat half uur werkelijk is. O ja, laat hem na een keer of drie de kookwekker zelf zetten. Dan betrek je hem erbij en dat geeft hem een goed gevoel omdat hij het zelf kan. Suc6! Groetjes, Mirelle.
Bij ons hielp het met onze trage eter van 8 (hij is nu net 9 geworden met de kerst) mede te delen dat als hij het NU niet op at binnen een schappelijke tijd (als wij ons toetje op hadden dan moest hij klaar zijn met zijn bord) dat hij het dan morgen nog eens kreeg (wat hij over hield werd dan gewoon bewaard). Hij was namelijk altijd alleen tergent traag met dingen die hij niet graag at (zoals rijst met groenten...vooral als er champions tussen zaten) En met andere dingen zoals macaronie was hij dan bijna als eerste klaar! Dat vooruitzicht maakte hem al sneller en t feit dat hij gewoon n toetje aan zich voorbij zag gaan als hij niet optijd was hielp ook al. Ook hielp het om hem te zeggen dat hij nu genoeg gepraat had en tot zn bord leeg was zn mond moest houden (helpt onze andere meneer van 10 ook heel erg...die babbelt dan ook aan een stuk door als je hem de kans geeft) Gewoon op de helft van het avond eten als je ziet dat t bord nog lang niet leeg is zeggen dat hij nu stil moet zijn tot t leeg is. Meestal komen bij ons onder t eten de verhalen los en dan willen ze heel graag van alles kwijt...ten koste van dat bord wat leeg moet. Denk ook eens aan dingen die je mannetje voor het eten eet of drinkt. Magen kunnen maar 1 x vol zitten. Als hij een glas limonade naar binnen giet voor hij eet zit die maag al redelijk vol...vooral als t lekkere zoete was dan is de honger al niet meer al te groot. Logisch dat hij dat bord dan niet meer zo boeient vind...zijn honger gevoel is dan voor nu al n stuk minder. Onze regel is een uur voor etenstijd geen limonade of eten (in welke vorm dan ook). Succes ermee!