Wij zitten sinds zaterdag op de camping en ik vind het dan altijd leuk om te zien hoe andere mensen leven. Zo staat er hier een caravan met een voortent er aan. Die hebben in hun voortent 2 leren bankstellen staan en een enorme flatscreen tv van ruim een meter doorsnee. Een ander gezinnetje met twee jonge kids, leggen de kids pas na 22 uur op bed zodat ze langer uitslapen. Weer andere mensen hebben hun tent aan een vrij druk pad staan en hebben een hond bij zich die om elke scheet begint te blaffen. Dat is dus wat minder prettig. Zeker midden in de nacht... Maar het is wel grappig om te zien wat iedereen zo de hele dag doet enzo. Vinden jullie dat ook altijd leuk en hebben jullie nog opvallende dingen gezien?
Vorig jaar op de (vrij rustige natuurcamping) een dikke camper tegenover ons. Mensen kwamen de camper niet uit, zaten steeds voor de tv. Ze hebben 1 keer voor de camper gezeten met een blik bier in de hand. Na twee dagen gingen ze weer verder met de opmerking: 'het is hier toch niet zo gezellig'
Och man dat is het leukste wat er is op de camping..mensen kijken....nog 3,5 week en dan mag ik ook weer...jippie!!
Haha mijn schoonvader is beheerder van een camping en woont er ook, dus wij zijn er heel vaak. Zo grappig om te zien hoe sommige mensen hun hele inboedel mee hebben.
Ja het zou echt niet in me opkomen om twee leren bankstellen mee te nemen. En een flatscreentv ook niet trouwens. Het leuke van vakantie is juist dat je even geen tv hebt. Lekker spelletjes doen enzo...
Wij hebben hier ook een flatscreen bij. Man kan niet zonder.... helaas. Maar inderdaad. Het is altijd leuk om andere mensen te bekijken. Maar over de bedtijd van kinderen sta ik toch altijd weer verbaast van. vorig jaar ook veel mensen die hun kinderen pas laat naar bed deden. Onze dochter gaat wel iets later maar ligt er echt voor half 9. (en vaak nog wel eerder ook, afhankelijk hoe heet het is) We gaan 'maar' twee weken. Anders hebben we straks weer problemen om haar in een normaal ritme te krijgen
Ik ga het volgende week meemaken ... dan eindelijk ook weer eens kamperen! Die van die kinderen laat naar bed dat vind ik wel een goede ... hoop dat dat hier ook werkt
Hier gaan de kids (2 en 6) in de vakantie ook echt niet voor 10 uur naar bed. (op vakantie dan he, niet thuis) Op vakantie hebben we een heel ander ritme (avondeten bv pas om 8 uur of later) etc dus ook de slaaptijden worden verlegt. En eerlijk is eerlijk, ik vind het ook niet vervelend dat ze dan pas om 10 uur wakker worden. Een flatscreen zou hier echter dan weer uit de boze zijn Inderdaad grappig om zo te zien hoe iedereen dit anders doet. Wat mij meestal verbaast is dat sommige mensen echt alleen maar non-stop ongezond eten als ze op vakantie zijn
Ja alle kids gaan hier laat naar bed eigenlijk. Dus wij gaan er wel een beetje in mee. Oudste is zeven, dus die vindt het allemaal geweldig. En de jongste doet toch nog een middagdutje dus die komt wel aan z'n slaap. Eergisteren sliep hij bijvoorbeeld 4 uur. Dan heeft ie het wel weer een beetje ingehaald.... Maar thuis gaan we wel weer wat meer in het normale ritme hoor. Dan is het ook wel weer lekker als ze op bed liggen haha. Nu hebben we eigenlijk maar heel kort tijd voor onszelf...
Daar maak ik mij ook schuldig aan lekker mensen blieken. Hier geen flatscreen bij, gewoon een bescheiden tvtje in de caravan zelf. Kinders gaan wel later naar bed...koms soms voor dat ze pas om half 10 ofzo op bed liggen, maar daar is het ook vakantie voor.
Oh ja, we geven ze vaak al snel bijnamen of omschrijvingen . Overigens net zoiets, aan het zwembad liggen en al die types en gezinnen bekijken en na een paar dagen weet je precies wie wie is. Wij hebben zelf een tweedehands caravannetje van 20 jaar oud, allemaal aardig basic, heb geeneens een t.v. Vind het wel lekker rustig, boeken lezen, spelletje doen, buiten zitten met een lekker drankje. Thuis neem ik daar de tijd niet voor. Over een paar weken mogen we weer.
Wij staan op dit moment op beekse bergen en hier is het nogniet heel druk. (Gekocht op vakantieveiling voor 26) Onze vrienden en familie schuiven zaterdag aan! Maandag Roze Maandag hier in Tilburg, dan gaan we op stap. Mijn dochter (2) gaat rond negen uur naar bed, maar slaapt 's middags wat later en langer, 's ochtend gewoon7 uur wakker. Het enige rare aan ons: wij hebben ons ijsblokjes machine mee, lekker voor in mijn fruitbiertje of in de martini rosato deluxe Geen tv hier hoor!! Wel e-readers en een tablet met Buurman en Buurman.
Oh wat erg! Ik vind het juist een verademing om van bepaalde zaken weg te zijn. Zoals internet, smartphones.... de TIJD zelfs! Lekker een boekje pakken! Moet trouwens wel eerlijk zeggen, dat ik het niet zie zitten om 2 weken lang ook alleen maar op de camping te zitten. Ik zou dan wel minimaal 50% van de tijd op pad gaan. Dingen doen en bekijken. Afgewisseld met mensen kijken op de camping
Ja leuk mensen kijken op de camping!!! Bijnamen verzinnen we ook altijd! We huren meestal een tent op grote campings in Spanje of Frankrijk. En daar zijn overwegend Nederlandse gasten. Leuk is dat wij niet in NL wonen en een buitenlands kenteken hebben, en wij onderling ook in een andere taal spreken. Werd vaak door buren zonder blikken of blozen over ons gepraat, want dachten dat wij ze niet verstonden. Heel leuk is het dan om hun gezichten te zien als ik s´avonds bij het naar bed brengen in de ¨manenschijn¨ zong voor de kiddies
Hahahahaha dat is geweldig! Dat hebben mijn moeder en ik een keer in Turkije gehad. Zaten we op een klein strandje (niet toeristisch gebied). Twee dikke Turkse dames (van het soort dat met kleren en al het water in ging) zaten het strand te bevuilen met hun çekirdeği (zonnebloempitten) en ze zaten over mijn moeder en mij te roddelen. Ik weet niet meer wat ze zeiden, maar dachten in elk geval dat wij Duitsers waren. Ik op een gegeven moment opgestaan en in mijn beste Turks gezegd: Ten eerste: Wij zijn geen Duitsers, wij zijn Nederlanders. En ten tweede is het echt onbeschoft om zo over iemand te praten! Wij praten toch ook niet over jullie!? Ik was toen 13 of zo. Echt lachen, die gezichten! Ze waren ook snel weg, toen.