Ergens wel lekker. Hier de ene week 7.00 tot 15:30 En dan de andere week 15.30 tot 22.15 vaak tot 23.00 Zolang de kinderen niet naar school gaan is het fijn. Maar zodra ze naar school gaan zien zij hem tijdens de avonddiensten helemaal niet, omdat hij een uur van tevoren vertrekt...
Mijn man heeft ook af en toe nachtdiensten en moet eerlijk bekennen dat ik die avonden dat ik alleen ben, vaak het langst wakker ben en vaak pas heel laat naar bed ga. Inderdaad de programma's (terug)kijken die ik wel leuk vind, maar mijn man niet of lekker aantutten.
*hahaha* dat is mijn avond/nacht nu ook. Vriend is zojuist de deur uit voor een nachtdienst, betekend dat alles wat ik opgenomen heb of nog terug moet kijken ik nu de tijd voor heb. Heerlijk af en toe.
Mijn man vertrekt na het eten altijd naar boven achte de pc. Dan lekker op de bank, voetjes omhoog,w at te drinken en soms wat te eten erbij en lekker tv kijken of lezen. Ga ook vaak eerder naar bed dan hem en dan nog even poosje op mn talbet. Roep hem oo een gegeven ogenblik wel, want hij kan dus echt niet zachtjes doen, dus als ik dan slaap en hij komt erbij liggen ben ik weer klaar wakker Maar die momenten even heerlijk alleen, zo fijn!!
Nanoe2, zien jullie elkaar dan overdag of hebben jullie niet de behoefte om veel samen te zijn? Ik heb vaak het gevoel dat ik iets samen wil doen, maar dan hebben we zo weinig inspiratie dat we op de bank voor de tv belanden. Niet echt wat ik in gedachten had. Maar allebei 's avonds iets voor onszelf doen voelt ook niet goed voor mij. Heb jij die gevoelens ook? Of hebben jullie gewoon veel behoefte aan tijd voor jullie zelf.
Mijn man fietst graag en hij had de mountainbike mee op vakantie (wij zaten in zuid Duitsland in de bergen). Af en toe ging hij ' s avonds fietsen. Dan zat ik lekker op ons terras met uitzicht over de bergen, glaasje wijn, kaarsje aan en en alleen het geluid van de krekels, heerlijk. Dan kwam hij terug en vroeg wat ik gedaan had, helemaal niks!
Mijn vriend heeft ook ploegendiensten, ene week van 6-14 en andere week van 14-22u. In de late weken vind ik het wel altijd gezellig als hij om 22.30 thuiskomt dat we dan nog even samen wat praten, maar als hij vroege dienst heeft dan is hij zo moe en uitgeput dat hij om 20u naar bed gaat, ook vrijdags , zoon gaat om 19.15 Ene kant jammer, maar aan de andere kant, als hij toch opblijft, valt hij luid snurkend op de bank in slaap of hij is bloedchaggie. Geeft hij zelf ook toe. In de weken dat hij late heeft dan ben ik op zich de avonden alleen, maar omdat ik zelf ook fulltime werk doe ik dan het huishouden nadat mijn zoontje in bed ligt. Zodat ik de tijd dat hij op is ook echt met hem kan doorbrengen. Dan zit ik vaak pas om 21,30 op de bank en is mijn vriend al bijna thuis. Als hij in bed ligt dan kijk ik tv. Hij heeft altijd enorm veel commetaar op de programma's die ik leuk vind (TLC, Forensische series enz, vind hij of flauw meidengezever of Amerikaanse sensatiezoekerij) dat de lol er bij mij vaak af is. Als hij in bed ligt kijk ik ongestoord bruidsjurken en moordzaken hahahah
Oh ja! Ik verkies dat momentje ook boven alles. Rust......... En dat samen gaan slapen kan later nog.
Mijn man heeft deze week nachtdienst. Heerlijk rustig. Ik zorg er voor dat ik het huishouden klaar heb voordat hij weg gaat en dan heb ik een paar uur voor mezelf om aan te rommelen.
Ik heb dat zeker ook nodig, maar ik ben degene die als eerste gaat slapen. Mijn man blijft wel eens op. Maar hij werkt diensten dus gelukkig ben ik 's avonds ook wel eens alleen thuis. Nu pak ik de tijd om wat eerder naar bed te gaan en dan wat te lezen.