Ik ben een ramp met onthouden van namen,titels lyrics ect.maar gelukkig herken ik bovenstaande nummers wel,al moet ik toegeven dat ik een aantal pas herkende toen ik ze op had gezocht. Een lied horen geeft meer herkenning voor mij.
Proud Mary - Tina Turner The way i do - Melissa Etheridge The river - Bruce Springsteen Streets of Philadelphia - Bruce Springsteen
Wauw. Ik ken mn klassiekers . Broekie uit 92. Zit half in de rock scene en merk dat daar belangrijk is om ze te kennen. Vrienden die top 40 luisteren, kennen ze ook wel, maar anders. De huidige muziek ken ik ook niet. Fases wisselen elkaar heel snel af. Lijkt ook allemaal op elkaar. Adele is voor mij ook iemand die bij de klassiekers gaat horen.
Ik heb juist niets met de klassiekers Ik ben wel fan van de jaren '90, maar over het algemeen houd ik echt niet van die jaren '60, '70 of '80 hits Net zoals ik nu ook niet van de top 40 houd.
paar weken geleden kwam Yesterday op de radio, toen wist mijn vriend ook niet van wie dat was. Stond toch wel te kijken toen Ik heb het maar als een moment van verstandsverbijstering gezien hihi Verder zijn er zo veel klassiekers dat ik niet weet waar ik moet beginnen! An englishman in new york (sting (of toch the police) Happy together (the turtles) Bad Medicine - livin'on a prayer (bon jovi) under the bridge red hot chilli peppers etc enz... I will survive is Gloria Gaynor trouwens
Ken ze gelukkig allemaal haha, maar mijn vader is een enorme muziekgeschiedenis, dus ben ermee opgegroeid. Mijn man zijn ouders luisterden thuis alleen nederlandstalige muziek, dus die zit mij regelmatig raar aan te kijken als ik wat oudere liedjes lekker mee kan zingen.
Muziek van tegenwoordig ben ik helemaal niet bekend mee, Ik luister wel veel radio in de auto dus wat dat betreft zal ik best liedjes mee kunnen blèren maar ik ben opgegroeid met de muziek van mijn vader, Soms gingen we gewoon een stukje rijden haalden we ons een lekker broodje of een kroketje en gingen dan achteraf langs de boerderijen rijden ramen wijd open lekker smikkelen en de muziek van mijn vader op standje luid Ik zing dus vooral Lionel richie, beegees, Beatles, direstraights en mark knopfler mee Maar de meeste klassiekers die jullie noemen ken ik wel
Hier iets gelijkaardigs maar net wat anders. Ik ben Belgische en werk ook in België maar ik heb 3 Nederlandse collega's. Toen eerder dit jaar Thé Lau van The Scene overleed, was dat groot nieuws in België maar tegelijkertijd wist geen één van mijn Nederlandse collega's wie dat was Ik en mijn andere Belgische collega vielen achterover Omgekeerde wereld hier. Want Clouseau kennen ze dan allemaal weer wel. Bizar hoor. Ze zijn trouwens 50 en 40 jaar oud dus je zou toch denken dat ze wisten wie het was.
Nirvana! Mijn vader kent Nirvana niet, noujaaa ik viel echt van mijn stoel van verbazing. Mijn vader is best een muziekliefhebber, vooral jaren 80 muziek. Maar ik geloof dat hii erna opgehouden is haha Ik ken zelf best wel veel muziek. Veel verschillende stijlen. Wat hier genoemd is, ken ik allemaal wel. Ik ben gek op muziek Ik zag iemand hier Metallica - Nothing Else matters noemen. Dat was ons trouwnummer. Onze openingsdans met ons trouwen haha
Ik ken gelukkig al mijn klassiekers wel heb een hele grote muziekkennis. speel ook introquizzen enz. En als ik iets niet ken dan ga ik mij er zeker in verdiepen .
Procol Harum - Whiter Shade of Pale Deep Purple - Smoke on the Water Alan Parsons Project - Old & Wise en Eye in the Sky ACDC - Thunderstruck en A Whole Lotta Rosie Whitesnake - Here I Go Again Simon & Garfunkel - Bridge over Troubled Water (en nog een aantal nummers) The Bangles - Manic Monday en Walk Like an Egyptian Aerosmith - Walk this Way Shocking Blue - Venus The Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction en Sympathy for the Devil (en nog een aantal) En iedereen moet minstens 10 nummers van ABBA en the Beatles (her)kennen. En onder 'ken je klassiekers' valt m.i. ook, dat je weet dat: Killing Me Softly is gecovered door The Fugees, maar is eigenlijk van Roberta Flack. La Bamba is niet van Los Lobos, maar van Richie Valens. Video Killed the Radio Star was van Bugles (1979) en niet van The Presidents of the United States of America I Shot The Sheriff was gecovered door Eric Clapton maar was van Bob Marley. A Little Help From My Friends kennen de meesten van Joe Cocker, maar was eigenlijk van the Beatles. A Natural Woman was van Aretha Franklin Respect kent ook iedereen van Aretha Franklin, maar was eigenlijk van een man! Otis Reading.
Dust in the wind van Kansas,wie kent het niet? Verder poison van Alice Cooper. One van Metallica. Guns n roses met November rain Al die meuk verder die op de radio word gedraaid. Vind Grease afschuwelijk en Meatloaf ook want dat komt terug op elk feestje jakkes. En verder hits uit mijn eigen tijd maar kan me voorstellen dat mensen die niet kennen. Zoals Zombie Nation en andere top 40 muziek. Esmeralda wij hadden ook Metallica op de openingsdans van ons huwelijk
Ben zelf groot fan van Johnny Cash en Elvis Presley.... Kan dan ook echt verbaasd zijn dat iemand Johnny Cash niet kent....
Ik kende the buggles niet,alleen nu ik het hoor natuurlijk wel,,verder ken ik elk genoemd nummer of zanger op dit topic!😱
Wat ik zelf het mooist nummer ooit vind is "At the dark end of the street" in de versie van Ry Cooder met Terry Evans en Bobby King voor de zang. Verder vind ik dit echte klassiekers: Window of my eye - Cuby and the blizzards Child in time - Deep Purple Tin pan Alley - Stevie Ray Vaughan Bridge over troubled water - Simon and Garfunkel Crossroads - Robert Johnson En zo kan ik nog wel honderden noemen Vind het tegenwoordig inderdaad ook erg jammer dat veel mensen niet eens weten hoe het origineel is en van wie. Zelf probeer dat altijd wel als kennis op te doen en te onthouden.
Ik ben heel slecht in het onthouden van namen en titels, maar de klassiekers ken ik wel tot grote verbazing van mijn schoonvader. Soms ken ik ze niet bij naam maar kan wel het nummer meezingen. Tot nu toe ken ik alle titels die hier genoemd zijn. Simon en Garfunkel. UB40 Tina Turner Otis Redding Een flink aantal rocknummers maar dat is niet zo gek in de jaren 80. Eigenlijk teveel om op te noemen haha.