Mijn zoon had gesport vanmorgen. Ik had beloofd aan mijn zonen dat ze wat mochten uitkiezen als hij klaar was. Mijn jongste zoon koos een zakje chips. Toen ik hem wilde open maken zag ik dat hij tht 17-7-15 was. Ik wilde hem omruilen voor eentje die wel de goede datum had. Nu vond de medewerker achter de bar dit maar onzin. Hij zei nou die kan je nog makkelijk eten hoor. De mensen bij de voedselbank krijgen ook van alles over de datum en die worden ook niet ziek. Dat is tegen de voedsel verspilling. Ik zei ik heb er voor betaald dus ik wil er een met de goede datum. Als ik dat zakje thuis had, had ik hem natuurlijk opgegeten en als hij hem voor de helft vd prijs had gegeven of gratis ook. Maar ik ga niet de volle prijs betalen voor iets van 1.5 maand over de datum is. Zouden jullie hem gaan omruilen?
Nee ik zou het niet omruilen... Sommige etenswaar kun je prima nog eten buiten de houdbaarheidsdatum om... Verspilling inderdaad... Maar goed, iedereen is daarin anders
Als ik het al had gezoen dan had ik er een opmerking over gemaakt om ze te laten zien dat het over de datum is en dat ze misschien de voorraden weer even door moeten lopen na de zomer vakantie. Wie weet wat er nog meer over de datum is! Maar die chips is nog prima te eten dus ik had er verder geen probleem van gemaakt.
Volgens mij is het officieel zelfs verboden om etenswaren over de datum te verkopen. Edit: Heb het even opgezocht maar als het geen vers producten zijn mag het nog verkocht worden mits er geen kwaliteits verlies is. Ook is dan de verkoper verantwoordelijk voor het product en niet meer de producent. Overigens hoef ik persoonlijk helemaal geen producten die over de datum zijn. Als ik iets koop verwacht ik kwaliteit en een goed product. Een product over de datum is dit in mijn ogen niet.
Ik had toch echt voet bij stuk gehouden dat hij hem maar moest wisselen. Dat hij hem desnoods zelf maar opeet of aan iemand anders probeert te verpatsen. Maar iets wat ik aankoop moet die dag nog goed zijn. (Als ik het daarna zelf te lang laat liggen in mijn kast is dat mijn eigen zorg.)
Als het me al zou opvallen, wat ik niet denk, zou ik er alleen iets over zeggen zodat zij het weten. Ik zou geen ander zakje vragen ofzo, die paar weken over datum..Bij chips..
Jazeker had ik dat omgeruild. Ik weet dat sommige dingen na de tht datum best nog te eten zijn maar ik hou mij strikt aan die datum die er op staat. En zover ik weet mag je geen eens spullen verkopen die over de datum zijn maar correct me if i am wrong
Ja, het gaat over zes weken en niet een paar dagen of zo. 😏 Als ik de volle prijs betaal voor een product verwacht ik wel dat de houdbaarheidsdatum nog niet verstreken is, anders moeten ze dit melden en afprijzen maar dan heb ik als consument tenminste de keus om hiervoor te kiezen of niet. Onbeschofte reactie trouwens, wat een mafketel! 😳
Omruilen of geld terug. Kan wel zijn dat ik het nog wel kan eten volgens hem. Eet hij hem lekker zelf op.
Zeker omgeruild! Datum staat er niet voor niks om, zou me zelfs schamen om het te verkopen.. Dat ze het dan Zelf als personeel mee naar huis nemen moeten ze Zelf weten maar op deze manier...
Als hij daarna nog moeilijk had gedaan had ik wel gezegt dat ik er een melding van zou maken of het nu drinken of chips is dit mag niet.
Ik heb ook een andere gekregen hoor want ik zei kan best nog te eten zijn maar ik heb de volle prijs betaald dus ik wil een andere..
Ik had er zeker ook mee terug gegaan om hem om te ruilen. Kom op zeg, dat zij verkeerd hebben ingekocht is niet mijn probleem. Dan eet hij hem zelf maar op.
Ja zeker had ik het omgeruild. Ik heb het al een paar x met drinken gehad in een voetbal kantine. Ze horen niet moeilijk te doen. Ik eet/drink sowieso niks wat over datum is
ik weet niet wat ik gedaan zou hebben.. maar bij zou zo'n reactie had ik waarschijnlijk wel op mijn strepen gaan staan (mijn man in elk geval ) . Ik ben heel makkelijk met data, maar als ik er inderdaad gewoon voor betaal wil ik een 'goed' product en dat kan niet gegarandeerd worden op dit moment. Puur principe dus .
Ik zou dat ook zeker niet geaccepteerd hebben. Volgens mij mag dat ook gewoon niet, dingen over datum verkopen. Ik vind het niet netjes van de verkoper en als die een beetje klantvriendelijk was, dan had ie een zakje met goede datum gegeven. Achterlijk zeg! Ik was laatst in een winkel en toen ik had afgerekend zei de verkoper dat ik een pak bitterkoekjes mee mocht nemen die bij de uitgang stonden. Dus ik kom thuis, zie ik dat die dingen 2 maanden over datum zijn.... Ik vond dat echt raar. Ook al was het dan gratis, dit horen ze gewoon niet te doen.
Natuurlijk was ik terug gegaan. Zo kwam ik met regelmaat thuis met over de datum producten van de ah. Zelfs ossenworst dat 3 maand over de datum was. Op een gegeven moment hebben wij er wat van gezegd. Het werd een sport om te kijken naar de producten en hun datum en dat hoort niet. Een zaak moet alles op orde hebben vooral als het om voedsel gaat. De manager heeft uiteindelijk zijn hele staff bij elkaar geroepen en benadrukt dat de boel beter gecontroleerd moet worden. Zo vonden wij in 1 schap 5 pakjes salamie allemaal over datum. Maar nog controleer ik alles extra goed, ook de langer houdbare want juist die worden vergeten