Zweerknopje kwijt.

Discussie in 'De lounge' gestart door Naantje20, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Mijn dochter heeft nu sinds 2,5 week oorbellen. Maar nu is ze een oorbel verloren. Kan ik tot morgen wachten en dan een nieuw zweerknopje halen? Of zou het dan al dichtgegroeid zijn? Ik heb hier nog wel oorbellen van mezelf liggen, als ik die goed ontsmet zou dat dan kwaad kunnen. Zou het zonde vinden als der gaat dicht groeit. Maar wil ook niet dat Ze een ontstoken oortje krijgt.

Bedankt alvast!

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou een van mezelf goed ontsmetten en erin doen. Dat kan lijkt mij weinig kwaad

Wel blijven draaien en evt af en toe wat ontsmettingsmiddel erop doen

3. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.129
    1.828
    113
    Zo dan moet er wel veel kracht hebben gebruikt.
    van de week zweerknopjes verwisseld moest best wat kracht gebruiken en toen wilde de nieuwe er maarmoeilijk in 8 wkn in gehad die sweerknop.
    Je zou dus miss wel je eigen in kunnen doen en morgen sweer in zetten weet alleen niet of dat goed is

s6

4. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Mijn dochter raakte haar zweerknopje kwijt toen ze nog maar 5 dagen oorbellen had. Ik kon pas meer dan 8 uur later een nieuwe indoen, want ik was aan het werk toen het gebeurde. In m'n pauze nieuw knopje gekocht, maar volgens de verkoopster bij de juwelier zou het gaatje al dichtgegroeid zijn. Eenmaal thuis kon ik 'm er zo weer doorheen krijgen.
    Ik heb sindsdien zweerknopjes op voorraad.
    Als ik jou was zal ik een oorbel van jou er in doen, mits heel goed ontsmet.
    Waar woon je ongeveer? Ik heb hier dus nog ongebruikte zweerknopjes liggen.

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik denk dat in 2,5 week de fistula (soort "buisje" in het weefsel wat om het sieraad groeit) zich nog niet heeft gevormd en ik denk dat het echt heel pijnlijk is als je daar nu in gaat zitten wroeten en minstens zo slecht voor de genezing. Dan kun je een oorbel nog zo goed ontsmetten, maar je handen en zelfs eventuele handschoenen lijken me niet echt steriel. Dus ik zou het laten dichtgroeien, mits het nu niet ontstoken is.

Ik zou het echt afraden.

6. Dita84

Dita84 Niet meer actief

Ik heb vroeger eens een nacht geen oorbellen in gehad en de volgende ochtend kreeg ik ze met moeite terug, dus mijn advies zou zijn: tijdelijke knopjes erin doen, wel van tevoren ontsmetten met bijvoorbeeld Sterilon en ook blijven schoonmaken en ronddraaien zolang je geen nieuwe zweerknopjes hebt.

Of zijn er wellicht buren met kinderen die nog zweerknopjes hebben liggen? Ook in dat geval, voor het gebruiken goed schoonmaken.

7. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0

In de buurt van Gouda.

Deel Deze Pagina