Tuinwachter tegen katten verjaagt kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door vragenvragen, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vragenvragen

6 jun 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een apparaat dat zoveel herrie maakt dat de katten er als een haas er vandoor gaan. Hoewel het niet bij elke kat werkt, heeft het als ongewenst effect dat het je kinderen ook uit de zandbak of tuin houdt. Wat een irritant geluid geeft dat apparaat af! Hebben meer mensen zo'n apparaat tegen katten in de tuin? Het is een flinke aanslag op je gehoor, alsof je in het vliegtuig zit en opstijgt zo'n druk geeft het. Dit lijkt me absoluut niet gezond?

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nou, ik heb spijt dat ik het apparaatje gekocht heb, want hij geeft niet het gewenste effect. Nog steeds dezelfde katten in de tuin en ze kunnen prima tegen dat ding...

Zoveel herrie als jij omschrijft lijkt me ook niet normaal...

3. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Het is toch juist de bedoeling dat alleen de katten dat geluid horen? :( Andere frequentie dan wij kunnen horen en katten zouden dat irritant vinden. Of ben ik nu in de war met iets anders?

4. vragenvragen

6 jun 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat zeggen ze dat de mens het niet hoort. Maar iemand van 15 jaar hoort het heel goed! Kinderen die voorbij onze tuin lopen hebben massaal de vingers in hun oren. Dus het apparaat gaat weer retour. In de handleiding staat dat je hem hoger kunt instellen. Maar ook al zet je hem in de hoogste stand dan hoor je het nog steeds..... En dan nog vele malen erger. Wij hebben in stand 3 gezet:

3 : 19.5kHz – 23.5kHz weert honden, katten, vogels,……

Ik ben er niet zo blij mee dat het dan ook vogels verjaagt want die zijn hier van harte welkom alleen katten niet. Vooral als ze gaten graven in je tuin alsof ze een konijn zijn!

5. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Ik ben bijna 29 en hoor dat ding ook hoor :) rete irritant

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik hoor hem ook heel goed. Lijkt me inderdaad niet goed voor je gehoor. Handig als je vervelende buren hebt, ik zou er spontaan voor verhuizen denk ik.

7. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    De buren van m'n ouders hebben er een en die houden bij hoog en laag vol dat dat niet kan:$
    Ik en m'n broer worden er knetter van en de hond van m'n ouders komt niet eens meer buiten
    En de katten ? die hebben er lak aan en poepen nog steeds onder de rozen struik:D:D

8. vragenvragen

6 jun 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het geluid schijnt schadelijk voor de mensen te zijn las ik op het internet? Zijn er ook mensen hier dan die er medische klachten door krijgen?

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik hoor ze ook.. Hoewel de laatste jaren wel wat minder.. Mega irritant geluid

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Vreselijk bij mij in de straat heeft iemand zown ding staan. Allereerst kunnen de kinderen niet op straat spelen (woon in een hofje) , als ik langs loop met de hond van een flinke afstand gaat die nog af je hoort dat stomme ding steeds in de auto !!
    Ik vind het vreselijk....

11. vragenvragen

6 jun 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de handleiding van de Tuinwachter er even bij gepakt, in slecht Nederlands staat er een waarschuwing bij:

Informatie voor ultrasone:

Echografie is zeer krachtig om effectief af te schrikken. Het kan zijn dat mensen kunnen horen (jong-volwassenen en kinderen). Plaats het papier zover mogelijk plekken om te wonen om overlast te voorkomen. Stel het item niet installeren in de speeltuin voor kinderen en baby's.

Las dat ook iemand hiervan tinnitus heeft gekregen, de irritante pieptoon blijft dan voor de rest van je leven in je gehoor zitten......

12. Chrissiej

Chrissiej Actief lid

9 mei 2012
    128
    0
    0
    De beste oplossing tegen katten in je tuin en ook gelijk de goedkoopste zijn sinasappelschillen. Stooi maar in je tuin en de katten vinden dat zo stinken dat ze wegblijven.
    Zelf heb ik 2 katten die de achtertuin niet uitkomen dus buurt geen last van maar de kat van de overkant poepte onze hele voortuin onder.
    Schillen gegooit en kat nooit meer gezien.
    Hopelijk hebben jullie er wat aan

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Een van mijn honden gaat compleet door het lint bij het horen van dat ding.
    Paar huizen verder op hebben ze er eentje in de tuin totdat die man eens kwam.vragen waarom.mijn hond dit standaard bij hem voor de deur deed...
    Ondertussen staat ie er niet meer aangezien er meer mensen geirriteerd de tuin inkeken. Nu heeft hij kokosdoppen in de tuin...

14. vragenvragen

6 jun 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinasappel schillen hebben katten inderdaad een hekel aan, zodra ze de lucht ruiken gaan ze er als een speer vandoor! De Tuinwachter zorgde er zelfs voor dat een kindje steeds haar vingers in d'r oren stopte... Onmenselijke apparaten zijn het dus... Raar dat het zo verkocht mag worden!

Deel Deze Pagina