malaria

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JudithA, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JudithA

JudithA Actief lid

12 jun 2009
    128
    0
    16
    #1 JudithA, 18 jun 2009
    Laatst bewerkt: 18 jun 2009
    Hoi,
    MIjn vriend en ik gaan eind juli op vakantie naar India (rondreizen op eigen houtje). We zouden heel graag een kindje willen. We hebben besloten om te wachten met "proberen" tot na de vakantie. Onze reden hiervoor is dat ik van mening ben extra kwetsbaar te zijn in zo`n land. Nu heb ik vernomen dat je, na het slikken van malariatabletten, nog maar beter een poosje niet zwanger kunt worden. De tabletten die ik ga slikken mogen wel ingenomen worden als je zwanger bent.
    Wie heeft hier ervaring mee? Hoe serieus is het allemaal?
    Groetjes Judith

2. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hoi Judith,

ik zit in dezelfde situatie (we gaan volgende week voor 5 weken naar Indonesie, willen ook naar Malariagebieden en weet nog niet zeker of ik zwanger ben of niet :D) dus heb het er met de arts van de GGD over gehad.

Zoals ik het begrepen heb ligt het eraan welke tabletten je krijgt voorgeschreven: Malerone mag je bijvoorbeeld helemaal niet gebruiken tijdens zwangerschap en na gebruik moet je nog 1 cyclus wachten met proberen. Paludrine daarentegen kun je tijdens (de gehele) zwangerschap gebruiken en heeft minder invloed op de vrucht, daar kun je dus ook veilig zwanger mee worden. Bij de GGD kunnen ze je precies vertellen hoe het zit met de tabletten die jullie voor India voorgeschreven krijgen. Dat kan eventueel ook tijdens een telefonisch spreekuur.

Veel succes en veel reisplezier. India lijkt me prachtig...

Groetjes!

3. JudithA

JudithA Actief lid

12 jun 2009
    128
    0
    16
    Ahh Wat leuk dat je reageert!!
    We hebben gister een voorlichting gehad en toen die malariatabletten paludrine genomen... Dus dat zit wel goed.
    Spannen voor jou ook!! Maak je je zorgen (heb je zo iets was ik maar naar Ameland gegaan...) of ga je het lekker ontspannen tegemoet?
    Het advies om even te wachten was vooral bedoelt vanwege het feit dat je nog malaria kunt krijgen als je al terug bent..
    Indonesie lijkt me ook geweldig!! Genieten hoor. Wanneer weet je of je zwanger bent?
    Succes zal voor je duimen
    Judith

4. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hey!

Nee maak me totaal geen zorgen. We zien wel wat er op ons pad komt. Als ik zwanger blijk te zijn gaan we gewoon niet naar de malariagebieden (daarvoor werkt alleen Malerone) en passen we ons plannetje aan. Ben ik niet zwanger, dan neem ik tabletten en wachten we bij terugkomst eventjes met weer proberen.

Idd. Malaria zelf is nog veel gevaarlijker dan de medicijnen, maar heb onze arts er niet over gehoord dat dat reden was om 1 cyclus te wachten. Zij had het specifiek over de tabletten. Nog maar eens uitzoeken. We hebben wel vaker zowel Paludrine als Malerone geslikt en dat ging totnutoe altijd goed, maar het blijft een gevaarlijke ziekte he....lastig.

Ik weet deze week meer. En jullie, heb je een stop ingelast tot na de vakantie of is dat dan jullie officiele startpunt? ik zie aan je banner dat je de cyclus wel al bijhoudt...

waar ga je trouwens naar toe in India en hoe lang? Het staat bij mij hoog op mijn lijstje, maar weet niet zeker of ik de cultuur wel aan kan.

Groetjes

5. JudithA

JudithA Actief lid

12 jun 2009
    128
    0
    16
    #5 JudithA, 18 jun 2009
    Laatst bewerkt: 18 jun 2009
    He wat heerlijk zo`n houding. Zo is het natuurlijk ook!!
    We hebben net besloten dat we graag een kindje willen ( ik was er al langer uit, maar mn vriend nu ook) Ik heb mn cyclus al wel in de gaten vandaar de banner. We wilden eigenlijk gelijk beginnen, maar nu ik me verdiept heb in het malaria verhaal gaan we na de vakantie echt los :) Wel zo verstandig lijkt mij. India heeft een heel groot malaria gebied.
    We vliegen om Bombay en vanuit daar is het plan om richting Goa te gaan. Dat noemen ze ook wel het gemakkelijke India. Aangezien we nog niet echt ervaren backpackers zijn lijkt het ons een mooie oefening!!! We gaan 3 weekjes omdat ik helaas niet langer vakantie heb. Ben heel benieuwd hoe we het gaan vinden. De verhalen die ik hoor zijn alles of niks.. Wij gaan voor alles. Een cultuurshock zal het zeker worden :$
    Indonesie lijkt me ook fantastisch!! Hoe gaan jullie het doen??
    Succes deze week. Spannend!

6. Wendie1979

Wendie1979 Actief lid

28 jan 2009
    187
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Ik ben zelf net 3 weken terug uit indonesie, en ook in malaria gebied geweest. Om die reden hebben wij voor Malarone gekozen, dan moet je inderdaad 2 weken wachten tot eea uit je bloed is, zelf heb ik nog een menstruatie afgewacht en vanaf nu mogen wij aan het echte werk beginnen.

Indonesie is een geweldig land om te reizen, alles gaat heel gemakkelijk!!

veel plezier op jullie reis en geniet er van!!

Deel Deze Pagina