Kenmerken 11 maanden sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feddar34, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feddar34

    Feddar34 Fanatiek lid

    23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Wat zijn jullie ervaringen met de 11 maanden sprong,
    wat was bij jou kindje kenmerkend?
    Ik heb het idee dat onze kleine der net in is gekomen.
    Opeens is het giga drama om haar overdag in bed te leggen,
    en ze wordt in de ochtend veel eerder wakker dan normaal.
    Daarbij is ze ook erg 'demanding' (srry mijn nl is niet zo goed)

    Dus, wat zijn jou ervaringen?
     
  2. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Onrustig slapen, niet willen slapen, constant aan mijn been hangen en veel aandacht nodig hebben. Vond het de ergste sprong.
    Die van 13 maanden hebben we ook wel wat last van gehad maar kwam vooral door tanden en kiezen die doorkwamen achteraf gezien.
     
  3. Feddar34

    Feddar34 Fanatiek lid

    23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Hoelang heeft die sprong bij jullie geduurt?
    Snap dat het per kind verschilt, maartoch :)

    Zijn der nog meer mamas die op dit moment in deze sprong zitten? Kan wel wat steun gebruiken ;)
     
  4. fabsie

    fabsie Fanatiek lid

    19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Kenmerkend hier was:
    - jantje huilt, jantje lacht
    - overdag minder slapen
    - 's avonds drama's met naar bed brengen
    - minder goed zelf kunnen vermaken, mama moet er de hele tijd bij zitten.

    Vond het ook de meest verschrikkelijke tot nu toe. Het heeft hier een week of 2/2,5 geduurd geloof ik.
     
  5. Kezzie

    Kezzie Lid

    8 sep 2007
    31
    0
    0
    Echt een vreselijke sprong, onze dochter was hangerig, huilerig, had moeite zichzelf te vermaken, normaal kan ze dat heel erg goed, slecht en niet slapen overdag, vroeg wakker, werd er lichtelijk gestoord van. Heeft hier wel een week of 4 geduurd, nu is ze sinds een paar dagen weer in haar oude doen en ze kan ook ineens weer meer andere dingen, dus het is ergens goed voor ;)
    Mijn mantra was: het is een sprong, ze gaat weer normaal doen uiteindelijk en dat herhaalde ik dan 80 x per dag :D
    Sterkte!
     
  6. Jo1982

    Jo1982 Lid

    13 mei 2009
    8
    0
    0
    Och, wat herkenbaar, onze zoon is ook al zo'n 3-4 weken onuitstaanbaar.....zichzelf niet kunnen vermaken, huilen om niets, aan mn benen hangen, eten weigeren, onrustig slapen en vooral VROEG wakker worden 's ochtends.....Heb wel ook het idee dat hij bezig is met kiezen (er is er gelukkig al 1 door!), dus dat helpt ook niet mee.....

    Ik roep 68x per dag tegen mezelf: het is maar een faaaaaase, het is maar een faaaaaase....maar ik hoop dat deze fase snel voorbij is....het heeft nu lang genoeg geduurd !
     
  7. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik vond de 11-maandensprong de ergste (alleen die met 18 maanden was nóg erger :D). De 'symptomen':

    100x wakker worden 's nachts en 's avonds niet willen slapen
    verlatingsangst (brullen als je zijn kamertje uit ging)
    overal om jengelen
    veel meer aandacht vragen
    niet willen eten

    De sprong begon eigenlijk met niet willen eten, en de andere dingen kwamen er één voor één bij. Toen het op zijn ergst was had hij al deze dingen tegelijk. Dat duurde een week, toen was het ineens weer over.
     
  8. Feddar34

    Feddar34 Fanatiek lid

    23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    thnx voor jullie berichtjes,
    kan wel wat begrip gebruiken nu ;)
    We zitten der nu een weekje in, valt niet mee zeg!
    Ze wordt zo vroeg wakker! En in de middag slapen? Nee hoor.
    Zodra ik der in bed leg, is het zitten/staan en brullen totdat ze gaat kokhalzen. Pffff!!
    Kan niet wachten tot het voorbij is!
    Snap dat het voor haar ook niet leuk moet zijn maar voor ons als ouders is der ook geen bal aan toch!
    Als der nog meer mensen zijn die in deze sprong zitten, klaag maar raak hier, dan ben ik teminste ook niet de enige zeikerd haha!
    x
     
  9. mammma2

    mammma2 VIP lid

    13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Miss zitten wij nu ook midden in deze sprong... Sophie wordt sinds 1.5 wk elke nacht wakker rond 4-en (ook een paar nachtjes niet hoor), verder eet ze minder goed, hangt non-stop aan mn been en kan niet meer alleen spelen... Nu weet ik niet of het miss ook komt door doorkomende tandjes (ze heeft er pas 2 en zie al wel boven een paar bultjes op dr tandvlees) en/of door haar verkoudheid maar vervelend is t wel! Hoop dat ze snel weer 'de oude' is...
    Het in slaap vallen gaat over het algemeen nog goed trouwens!
     
  10. Feddar34

    Feddar34 Fanatiek lid

    23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Kan goed een samenhang zijn van.
    Onze meid slaapt savonds gelukkig wel normaal in, maar overdag is het draaaaaaama!
    Dus opzich mag ik niet zo heel veel klagen over de nacht (laten we hopen dat het zo blijft!)

    Als ze uit die sprong komen, slapen ze dan sochtends weer wat langer door, of blijft dat vroeg wakker worden zo?
     

Deel Deze Pagina