HERPES in da house.......... en nu? Hubs en ik hebben 's winters altijd omstebeurten een koortslip.... erg vervelend, maar goed, zolang ik boven de dekens blijf hebben wij er verder weinig last van... maar hoe zit het met Jelmar? heeft hij door ons de antistoffen al binnen? omdat Johan en ik dus beide al drager waren van het virus voor we zwanger waren? en wt zijn de gevaren? want hoe ik ook mijn best doe... heb mezelf gister toch paar keer op een kusje betrapt, of dat ik de speen in m'n mond had edit. Jelmar is 5 maanden en 3 weken oud.
Niet om je in paniek te brengen, maar let echt op. Herpes zelf is nog niet zo erg, maar bij baby's kan het hersenvliesontsteking veroorzaken. Ik ben bang dat je jezelf dus echt even zult moeten dwingen geen kusjes te geven en je handen ook goed te wassen. Volgens mij bestaan er een soort pleisters waarmee je de plek kan afdekken. Misschien is dat een idee?
Ik zou toch ervoor gaan zorgen dat je geen kusjes meer geeft en ook geen speen in je mond neemt. Herpes is een heel gemeen virus waar hij niet meer vanaf komt als hij het krijgt. Buiten dat kan het voor kleine kindjes gevaarlijk zijn. Ze kunnen er erg ziek van worden. Dus probeer direct contact te vermijden en was je handen veel!
Ja, probeer er inderdaad ook echt om te denken, maar het is nu al opgedroogd, dus de echte besmetting is alweer over... en zal straks even die plakkertjes halen, ook voor de komende winter... maar voordattie er echt is, is het al besmettelijk... wel klote aangezien we het dus beide met enige regelmaat hebben... heb ook vraag bij CB neergelegd of jelmar het virus sowieso al niet bij zich draagt aangezien wij het beide ook al jaren hebben?
Mijn man heeft ook zeer regelmatig een koortslip, ik gelukkig bijna nooit. Wat ik heb gevonden op internet is dat het de eerste maand van je baby echt levensgevaarlijk is hem of haar te besmetten, daarna is het gevaar iets minder groot maar kunnen ze er nog steeds ernstig ziek van worden dus echt wel heel erg mee oppassen. Pas als de korstjes weg zijn is er geen besmettingsgevaar meer. Ik weet eerlijk gezegd niet of het virus overdraagbaar is van moeder op kind in de zwangerschap. Want dan heb je inderdaad de kans dat Irem het ook al wel heeft.
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je kind met de geboorte al antistoffen tegen koortslip meekrijgt. Maar voor de zekerheid zorg ik er altijd voor dat ik mijn handen goed was en geen kusjes geef. Ook plak ik zsm zo'n pleister van Compeed op. Het is even een week lastig, maar als je daarmee kunt voorkomen dat ze ziek worden..
Geloof niet dat je kindje nu beschermd is hoor. Ik had ook geregeld een koortslip naar de zwangerschap. En ook wel eens per ongeluk een kusje gegeven. Heb toen de HA gebeld en ind moet je er goed omdenken als ze nog klein zijn. HA zei al dat als die besmet is door die kus kun je er toch niks meer aan doen. Het is alleen erg vervelend voor je kind zelf als die ook een koortslip heeft
volgens mij is het gevaarlijk tot je kindje 6 maanden is, maar desalniettemin kan hij er een vervelend virus van krijgen. bel even je ha of cb voor advies zou ik zeggen.
CB belt vanmiddag terug, mijn Smoeder let goed op oftie wel fit en 'zichzelf' blijft, dus houden het goed in de gaten!
Goed mee oppassen. Een een hooggedoseerd goed multivitaminepreparaat slikken, dan krijg je het iets minder vaak!
Hi Babe, Ik ben ook koortslipklant en ben dus extra voorzichtig als ik er een heb. Gelukkig heb ik in de afgelopen 5 jaar mijn man nooit besmet en ook Kick heeft nooit last gekregen. Wat doe ik: - vaak handen wassen - compeed pleister - geen pleister > geen kusjes - serviesgoed goed wisselen etc Je koortslip is besmettelijk als ie vochtig is. Zolang het blaasje heel is en wanneer het gaat opdrogen is het niet meer besmettelijk