nou de titel zegt het al.. mijn vraag is eigenlijk of jullie dan ook drama hebben in huis met de kinderen? normaal gesproken is er echt nooit iets aan de hand en slapen ze heerlijk vanaf 19.30 tot 9.00 smorgens... af en toe moet ik er uit voor een speentje maar dat was het dan ook... maar als mijn man eens een avondje gaat stappen dan is er altijd wel wat en ben ik tot 23.00 wel bezig om mijn jongste in slaap te krijgen, ze huilt zo hard dat mijn oudste dochter daar wakker van wordt en heel chagerijnig is... vindt dat zo zielig en loop dan ook constant naar boven voor een speentje... heb om 22.00 met haar gedouched en geknuffeld en toen viel ze eindelijk in slaap... ik snap dit eigenlijk niet helemaal... zal ze het aanvoelen ofzo? het rare is dat hij er overdag ook nooit is en ze altijd samen met mij zijn dus dat kan het dan ook niet zijn.. wel gaat mijn man savonds vaak de fles geven en liedjes zingen en knuffelen met haar... zou dat het dan zijn? mist ze papa? gelukkig slaapt ze nu heerlijk en is ze wel erg vrolijk als ik met haar even ga liggen en knuffelen en gek doen... maar daarna als ze weer in bed gaat zet ze het weer op een brullen... ik ben erg benieuwd hoe het vannacht zal gaan...
dan moet hij maar thuis blijven in het vervolg Maar als mijn vriend nachtdienst heeft word die kleine ook altijd wakker s'nachts, terwijl als hij er is hij misschien van de 7 nachten 2x wakker word. Weet het ook niet....
tja misschien voelen ze het aan? Af het is toeval, maar als het altijd is zal dat wel niet. Hier vd week andersom: ik kom thuis en zegt mijn vriend dat ze er net pas een half uurtje inlag. hihihi weet hij ook eens hoe dat is
Mijn man is voor twee weken in het buitenland en in deze twee weken is mijn oudste geen ene keer vroeg naar bed gegaan. Ze mist papa zo erg dat ze elke avond weet ik veel hoe vaak naar hem vraagt. Ook wijst ze iedere keer naar zijn foto.... Op zich natuurlijk vreselijk schattig, maar ik wil wel weer eens een avond voor me zelf. Ik ben blij dat 'ie zondag terugkomt....
ik herken het probleem, wij hebben nu afgesproken dat mijn man erbij blijft tot de kleine slaapt (en dan slaapt hij zo) en dan gaat mijn man weg... misschien is dat een optie.. succes groetjes angelique
Ik ben juist savonds altijd alleen, mijn man werkt van 18 uur tot 2 uur dus tja, hier weet mn dochter niet anders. Hier begint ze juist te klieren als papa wel thuis
Hier hebben we ook zoiets, alleen dan als ik de volgende ochtend om 5.30 mijn lekkere warme bedje uit moet om te werken. Geheid dat Jitte dan besluit om te gaan spoken 's nachts! Toevallig afgelopen vrijdag een keertje niet, (en nu weet ik ook weet hoe lekker het is om gewoon te werken met voldoende slaap) maar anders is het elke keer raak! Ik weet ook niet wat het is, volgens mij voelen ze het gewoon aan dat er iets anders is dan andere dagen...
Kun je niet een paar keer de fles geven en naar bed brengen als je man gewoon thuis is. Hij moet dan natuurlijk wel beneden blijven. Dan went ze er misschien aan dat papa én mama naar bed brengen. Succes!
Hier ook drama. Nu is mijn man wel vaker weg s'avonds, dus dat is het probleem niet. Maar nu is hij 10 dagen in het buiteland en het is gewoon dramatisch. S'avonds huilen, huilen en nog eens huilen.. Gister sliep ze ook eindelijk pas om 23.00 uur en werd vannacht nog 3 keer wakker, terwijl het net zo goed ging. Nog 6 daagjes 'uitzitten' en dan is papa weer thuis. Verder breng ik haar altijd naar bed, en vaak is hij niet eens thuis als ze naar bed gaat.. maar ze weet het gewoon dat er iets anders is.
oh dus er zijn wel meer mama die dit herkennen!! ik breng haar altijd wel zelf naar bed toe maar dan krijgt ze de late fles altijd van papa omdat hij dat zo graag wil doen en dan nog even wil knuffelen en liedjes zingen, dat snap ik best aangezien hij er overdag natuurlijk ook niet is.. ik denk echt dat ze het haarfijn aanvoelt als papa er niet is... hoe ik dat kan oplossen weet ik niet, had het eerst ook weleens met mijn oudste dochterlief maar zij heeft er nu geen last meer van en slaapt gewoon lekker door, tenzij ze dus wakker wordt van haar gillende babyzusje.... haha dat wordt nog wat als papa eind van dit jaar een maand weggaat om mee te doen aan de dakar rally... hij wilde het eigenlijk afgelopen december gaan doen maar het zat hem nog niet lekker om nu weg te gaan omdat ze nog zo klein zijn... de nacht ging gelukkig goed en ze werd pas om 9.30 wakker!! 1x een speentje gegeven om 7 uur... ik denk zelf dat ik er niet zoveel aan kan doen en dat het vanzelf wel minder wordt.. nou is het gelukkig niet zo dat hij dit wekelijks doet dus dan is het nog wel te doen maar soms denk ik pfff wou dan net dat avondje lekker voor mezelf... maarja mn meisjes gaan natuurlijk voor ik vroeg me alleen af wat dat dan toch is.... denk dus dat ze papa mist met zn knuffels en liedjes... haha
Herkenbaar en vind het inderdaad ook erg raar.... Gisteravond ook weer. Mijn man was bij vrienden pokeren en vanaf kwart over 10 begon mijn zoontje te huilen. En dat ging maar door, om half 1 heb ik mijn man gebeld of hij naar huis wou komen. Ik was dood moe en had knallende koppijn. Wou zou graag slapen. Ik nam mijn zoontje in bed en net of hij het aanvoelt, 15 minuten voordat mijn man thuis kwam was hij in slaap gevallen..... En zo gaat het wel vaker. Ook als mijn man nachtdiensten draait dan is hij vaker wakker dan anders in de nacht.
Wat gaaf zeg! Mijn man zit hier elke avond op de bank te watertanden omdat hij het stiekem, diep in zijn hart ook wel leuk zou vinden om mee te rijden. Maar dan ben je alweer een heel jaar verder, dan zijn er vast weer andere dingen om je druk over te maken...
Hier (voorlopig) 1 kindje (17 maanden) maar nooit problemen. Zowel mijn man als ik kunnen hem naar bed brengen en dan hoeft de ander niet thuis te zijn. We hebben er in het begin ook erg op gelet dat we afwisselen met naar bed brengen en we brengen ons zoontje meestal alleen naar bed. Lijkt me een moeilijke situatie. Succes!
haha ja lijkt veel mannen wel stoer om daar rond te crossen in je land rover... lijkt mij helemaal niks!! maar idd over een jaartje is de situatie wel weer heel anders... maar dan gaat hij wel gewoon hoor... dat pleziertje wil ik mijn lief niet ontnemen...
het probleem is ook niet het naar bed brengen hoor, dat is juist het gekke ervan.. de ene keer breng ik ze naar bed en de andere keer mijn man... is maar net hoe het uitkomt... het is alleen zo gek dat ze altijd wanneer hij eens een avondje weg is zo onrustig is...