Hallo, Ik heb de laatste tijd ontzettend veel dorst. Maar bij hoeveel liter drinken (vocht) moet je denken aan zwangerschapssuiker? Dus hoeveel liter kun je nog drinken zonder je zorgen te hoeven maken? Ben nu 30 weken zwanger en bloeddruk was laatst 130/70. Groetjes!
heeft drinken wat te maken met zwangerschapssuiker dan? ik drink zelf al jaren 3 liter per dag minimaal 6 van die flesjes en als ik druk ben nog veel meer ik heb er nog nooit niets van gemerkt met de zwangerschap en vertrouw je het niet dan moet je de vk bellen hoor die weet denk ik iets meer als wij
dorst is volgens mij 1 van de kenmerken als ik het goed heb , maar ti niet zo van als je minder dan 2 liter drinkt je je dan geen zorgen hoeft te maken. ik drink niet extreem veel meer als anders maar heb toch echt zwangerschapssuiker ! denk gewoon even om een testje vragen aan je verloskundige. succes ermee
Of je zwangerschapsdiabetes hebt kom je alleen maar te weten door bloedsuikers te laten prikken. Zo rond de 33 weken kreeg ik ook ENORME dorst, echt niet te stillen gewoon. Op een gegeven moment dronk ik 5 à 6 liter op een dag en nog had ik dorst. Gek genoeg waren mijn bloedsuikers fantastisch, dus het was geen diabetes. Na ongeveer een week zakte het weer weg en inmiddels drink ik weer "normaal". Schijnt vaker voor te komen onder invloed van hormonen. Ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar ja, komt dus voor zonder reden. Hiermee wil ik beslist niet zeggen dat jij geen zwangerschapssuiker hebt hoor, maar zoals hierboven al door anderen gezegd werd: vraag om een test bij je VK/gyn. Succes!
veel drinken kan een teken zijn (maar hoeft niet) en ook in een keer te veel aankomen, maar dat hoeft ook niet. je moet gewoon echt een test doen en dan ben je zeker
Ik had zw.suiker maar ik dronk echt niet meer hoor... als je twijfeld gewoon vragen om een test. Ik merkte het ook niet maar kwam erachter doordat er werd getest. Kind was (toen) ook nog niet bijzonder groot ofzo. Uiteindelijk heb ik de laatste weken wel insuline moeten spuiten en was mn zoon met 37 wk al 3500 gram (zelfde gewicht wat mn dochter had die werd geboren met 40wk)
Veel drinken is zeker een symptoom van diabetes, ik zou even naar de ha gaan en even laten testen. Is heel simpel, ze kijken dan hoeveel suiker er in je urine zit en in 10 minuten sta je weer buiten Ik drink ook megaveel maar ik heb het niet, nu maak ik me er ook geen zorgen meer om.
zo snel?! ik moest echt een uur in de praktijk blijven. moest nuchter erheen en kreeg ik zo een siroop, moest er een glas vol van opdrinken. half uur later gingen ze bloed prikken en moest ik weer een vol glas drinken. en na een half uur weerd bloed geprikt. maar gelukkig geen suiker
HI.... Veel dorst kan inderdaad een teken zijn van suiker.... maar hoeft niet... Ik dronk (lees: zoop) liters drinken weg... en bleef constant dorst hebben, vorige zwangerschap maar geen suiker hoor.... Laat het idd even checken.... Nu trouwens weer een enorme "zuiplap".. (non-alcoholisch..)... en een enorme zeikerd...
Vandaag is er bij mij in de ochtend bloed geprikt. Vanmiddag rond 11 uur en 3 uur wordt er weer bloedafgenomen. Ik hoop dat de uitslagen goed zullen zijn. Ik had ook gehoord dat veel drinken een kenmerk van zwsuiker kan zijn. Ik drink zelf niet echt veel maar het gekke ik word misselijk van water dus neem meestal dan appelsap of sinassappelsap ik hoop dat dat de uitslagen niet zal laten beiinvloeden omdat daar zegmaar veel suiker in zit.
Oemmi dan was jij voor mijn gevoel ook snel klaar hihi want ik was hier rond half 9 en moet hier blijven tot half 4
Ook ik heb zwangerschapssuiker gehad, maar dronk niet meer dan normaal. Bij mij kwamen ze er achter doordat Quinten twee weken voorlag op groei. Ik merkte er zelf dus helemaal niets van (behalve dat ik werkelijk een énorme buik had!)
Nou meiden heb de uitlsgaen Nuchter 4,4 om 11 uur 5,9 en om 3 uur 4.3 gelukkig geen zw suiker dus jullie allemaal ook veel succes voor de meiden die nog wachten op een uitslag