Volgens mij kan het voornamelijk voor jezelf vervelend zijn (eigenlijk volgens mijn zwangerschapsbijbel ) Je hebt een lagere weerstand als je zwanger bent, waardoor de kans op een salmonellavergiftiging iets groter is. Hier kan je ziek van worden, maar de baby ondervindt hier geen schade van.
Heb afgelopen weekend een cake gemaakt...en ik vind het beslag altijd al zo lekker. Dus heerlijk van gesnoept. Nooit bij stilgestaan dat er rauwe eieren in verwerkt zitten... Maar volgens mij kan het niet veel kwaad. Het was niet de 1e keer en ben er nooit eerder ziek van geweest. Volgens mij is het dan namelijk pas schadelijk voor de beeb.
Hier wilde ik toch ff op reageren: de kans dat je van NL-se eieren een salmonella besmetting krijgt is erg klein. In onze productiesystemen wordt vrij streng gecontroleerd. Die kans is er echter wel! Als je een salmonella besmetting krijgt, dan kan dit behoorlijk heftige gevolgen hebben voor zowel moeder als kind! Je mag geen rauwmelkse kaas hebben als zwangere o.a. vanwege mogelijke salmonella besmetting, hetzelfde geldt dus voor rauwe eieren. Zie ook: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... ectie.html