Mijn vriend heeft een mobiel abbonement bij Vodafone voor 50 euro per maand. Ineens was de rekening deze maand 2 euro meer. Zonder dat hij over zijn tegoed heen was. Net gebeld krijgt hij te horen dat per 1 oktober 2013 iets met inflatie kosten moet gaan betalen a 2,5 %. Kan en mag dit zomaar? Ik vind dit echt belachelijk! Volgens hun was dit verplicht en dragen hun dit ook af aan de regering. De inflatie regel was per oktober 2012 maar hun voeren het in per oktober 2013 ik vindt het maar een heel raar verhaal want bij mijn HI abbo heb ik er geen last van en is er niks veranderd?
Hmm is dit geen overmacht? Ik bedoel komt vanuit overheid, zoals ik het uit jouw verhaal begrijp. Toen de btw omhoog ging moest ik ook iets extra's betalen?
Ja alleen kan Vodafone hier niets aan doen, het wordt hun verplicht en moeten zich hier dus aan houden.
Vodafone kan er ook niets aan doen, de regering bepaalt dat de BTW omhoog is gegaan. Dat jouw vriend een contract heeft aangegaan was TOEN de btw nog 19% was. Ja, er zullen wel lettertjes onderstaan zoals prijswijzigingen voorbehouden, etc etc. Vodafone is megaduur. Weet niet hoe lang je vriend nog moet, maar ik ben naar Simyo gegaan. Ik heb een toestel bij Saturn gehaald simlock vrij en betaal ipv 40 euro bij Vodafone nu 22 euro bij Simyo en iedere maand echt geen cent meer.
Ik snap dat Vodafone er niets aan kan doen maar mijn abbo is ook niet veranderd en dan stuur je toch even netjes een brief uit voordat het afgeschreven wordt? Vriend moet nog 1 jaar dan gaan we inderdaad naar iets in de trant van Simyo